Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه پاکستان ضمن تماس با نماینده ویژه حقوق بشر پارلمان اروپا در خصوص آخرین تحولات کشمیر با وی گفتگو کرد. ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس نیوز، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان ضمن تماس تلفنی با «ایمون گیلمور» نماینده ویژه حقوق بشر پارلمان اروپا با او در خصوص آخرین تحولات کشمیر گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قریشی در این تماس تلفنی تاکید کرد: از زمان آغاز حکومت نظامی در کشمیر و حبس خانگی مردم توسط ارتش هند 33 روز می گذرد و متاسفانه مردم این منطقه برای تامین نیازهای اولیه خود نیز دچار مشکل هستند.

وزیر خارجه پاکستان گفت: مردم کشمیر نیاز به دارو و غذا دارند ولی متاسفانه نهادهای مسئول جهانی توجهی به این مشکل ندارند.

گفتگوی وزرای خارجه امارات و عربستان با عمران خان در خصوص مساله کشمیردیدار هیات پارلمان عمان با عمران خان و گفتگو درباره مساله کشمیرپارلمان اروپا: هند باید وادار به مذاکره در خصوص کشمیر شود

معاون حزب تحریک انصاف افزود: هر تصمیم در مورد کشمیر باید با هماهنگی طرفین مناقشه انجام بگیرد و هند نمی تواند یک سویه قوانینی که تناسب جمعیت در کشمیر را حفظ می کند از بین ببرد.

گیلمور نیز ضمن ابراز نگرانی شدید از اوضاع کشمیر اشغالی گفت: ما اوضاع نگران کننده این منطقه را عمیقا زیر نظر داریم.

گفتنی است پارلمان اروپا در جلسه هفته گذشته خود اعلام کرده بود: هند باید وادار به مذاکره در خصوص کشمیر شود، علاوه بر این نمایندگان این پارلمان خواستار اتمام فوری حکومت نظامی در این منطقه شده بودند.

هند با لغو دو قانون 370 و 35 ای در تلاش است تا مسلمانان کشمیری را در این منطقه به اقلیتی فاقدی قدرت تبدیل کند.

نظامیان هندی طی سه دهه اخیر حدود 100 هزار کشمیری را کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده اند.

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کشمیر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشمیر کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۵۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است

به گزارش خبرگزاری مهر، «پائولو رانگل» وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

کد خبر 6089465 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی