Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام صفر قربان پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فلسفه‌ی نهضت امام حسین (ع) در راستای بقا و جلوگیری از انحراف دین و مسیر ایشان ادامه راه پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) بوده است.

وی ادامه داد: این روزها در عزای بزرگمردی سوگواری کنیم که در راه دین به شهادت رسید، بنابراین زنده نگاه داشتن نام و یاد و شعارهای قیام آن حضرت مهم است و محتوای عزاداری باید دین، اصل آزادگی و مقابله با ظلم و ستم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: سوگواری برای پابرجا ماندن آزادمردی، زنده نگاه داشتن آزاد اندیشی، ایستادگی در برابر ستم و… است که تحت عنوان الگوهای ارزشی بیان می‌شوند.

قربان پور اظهار کرد: امروز در سوگواری‌ها باید سوز عطش تشنگان کربلا را درک کرده و ارتباطات قلبی برقرار سازیم. مبانی محتوایی عزاداری باید به اندازه فلسفه‌ی قیام و نهضت آن حضرت مورد توجه قرار گیرد. اگر امروزه این محتوا به طور دقیق بر اساس قیام امام حسین (ع) تبیین شود، می‌تواند شور و مقاومت در جامعه اسلامی ایجاد کند اما اگر در محتوا انحراف ایجاد شد عدم درک فلسفه نهضت ابا عبدالله را به دنبال دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: امروز انحراف در محتوای سوگواری‌ها می‌تواند ما را از هدف اصلی دور سازد. به دنبال به وجود آمدن این مسائل ما را به ابزارآلات ظاهری مانند علم و دسته و… مشغول می‌کنند، در صورتی که در هنگام سوگواری حاضر نیستیم به آرامش از کنار هم عبور کنیم، باید توجه داشت فلسفه قیام امام حسین (ع) دینداری بوده است.

قربان پور افزود: ایجاد ترافیک، زباله ریختن و… در سوگواری‌ها اصلاً صحیح نیست و باید به طور دقیق و بدون آسیب به سوگواری‌ها و عزاداری‌ها ورود پیدا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: در راستای انجام سوگواری توسط تمامی مجموعه‌های تبلیغی، سازمان تبلیغات چند رسالت بر عهده دارد و باید برای تبلیغ محتوا کار مبنایی انجام دهد؛ یعنی پیام دین، نهضت امام حسین (ع)، فلسفه قیام، شعارها و لزوم ایستادگی مقابل دشمن را به جامعه برساند. رساندن این پیام‌ها از طریق مبلغین، مداحان و سخنرانان صورت می‌گیرد.

کد خبر 4712962

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین هفته دولت بوشهر ماه محرم قزوین شیراز ایلام گرگان شهرکرد استانداری سمنان خرم آباد خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی مشهد یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به حجاب وعفاف در جامعه

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، وجود زن، زینت‌بخش آفرینش انسان است و  افق روح او تجلی‌گاه رحمت و دامن زن مدرسه بشریت است و کمال مرد بدون او ممکن نیست.

حجاب مورد تاکید دین اسلام و قران و سپری برای حفظ صیانت جامعه و خانواده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند
  • نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • ضرورت توجه به حجاب وعفاف در جامعه
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد