Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، به استناد مواد (۱۲۰) تا (۱۲۹) قانون کار، اتباع‌ خارجی جهت اشتغال در ایران می بایست مجوز اشتغال دریافت کنند. بنابراین اتباع خارجی که در باشگاه‌های ورزشی ایران در مشاغل سرمربی، مربی، کمک مربی، ورزشکار و بازیکن و... فعالیت می‌کنند و در کشور خود بیمه پرداز نیستند، مشمول بیمه اجباری بوده و کارفرمایان مربوطه می بایست صورت مزد یا حقوق آنان و همچنین حق‌بیمه را با نرخ ۲۷ درصد به استثنای بیمه بیکاری در مهلت قانونی مقرر در ماده (۳۹) ق.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ت.اجتماعی به سازمان ارسال و پرداخت کنند.

این گروه از اتباع خارجی بیمه شده به استثنای بیمه بیکاری، مشمول دریافت تمامی تعهدات قانونی مقرر در ماده (۳) قانون تامین اجتماعی خواهند بود.

برابر بند ((ب)) ماده (۵) قانون تامین اجتماعی، ورزشکاران خارجی که در کشور خود یا سایر کشورها بیمه باشند، چنانچه کشور آنها عضو مقاوله نامه شماره ۱۹ سازمان بین المللی کار باشد کارفرما مکلف به تنظیم لیست و پرداخت حق بیمه مربوطه، بصورت مستقل از لیست سایر بیمه شدگان و صرفاً بر مبنای کسر ۳ درصد از حقوق و مزایای ماهانه پرداختی به آنان به عنوان حق بیمه حوادث ناشی از کار خواهد بود.

این گروه از اتباع خارجی در صورت پرداخت حق بیمه مزبور (۳%)، در مقابل حوادث ناشی از کار، تحت پوشش حمایت‌های خدمات درمانی تا زمان بهبود، غرامت دستمزد، غرامت نقص عضو، ازکارافتادگی جزئی و کلی ناشی از کار و فوت در اثر حادثه ناشی از کار قرار خواهد گرفت.

چنانچه اتباع خارجی در مدت اشتغال در ایران در کشور خود یا سایر کشورها بیمه پرداز باشند و کشور آنها عضو مقاوله نامه شماره ۱۹ سازمان بین المللی کار نباشد، مشمول قانون تامین اجتماعی نبوده و سازمان تامین اجتماعی نیز تعهدی در ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به آنان ندارد.

گفتنی است، بخشنامه بیمه مربیان و ورزشکاران خارجی شاغل در ایران، سال ۱۳۹۶ صادر و به تمامی واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی ابلاغ گردیده است و شعب این سازمان در سراسر کشور آماده ارائه خدمات به این گروه از مخاطبین هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بیمه اتباع خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۵۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب مربی‌های پرورشی در دستور کار قرار دارد

میثم لطفی معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت در سخنانی گفت: بخشنامه‌ای را دفتر سلامت اداری و فرهنگ سازمانی ما به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کردند بر اساس آن دریافت هرگونه هدیه توسط کارکنان دولت در فضای اداری ممنوع شده است. به خاطر اینکه به سلامت اداری و کاهش و رفع تعارض کمک کند.

وی ادامه داد: این هدیه گرفتن‌ها گاهی اوقات میل ایجاد میکند، ان‌شاءالله بتوانیم از این طریق هم سلامت اداری را افزایش داده و هم فساد را ان‌شاءالله کاهش پیدا کند.

وی در رابطه با بحث استخدام نیرو‌های خدماتی مدارس، اظهار داشت: ما الان برای چهاردهم اردیبهشت یعنی دو روز بعد ان‌شاءالله آزمون استخدامی کیفیت بخشی آموزش و پرورش را داریم. ان‌شاءالله برای ۱۹۷۱۲ نفر جذب خواهیم داشت در رشته مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان بعد از ۱۰ سال تقریبا ده سال بود مجوز داده نشده بود. امور تربیتی و سبک زندگی، مربیان سلامت و مربیان تربیت بدنی که حدوداً ۴۰۰ هزار نفر هم در این آزمون شرکت کردند.

رییس سازمان اداری و استخدامی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی آزمون را برگزار می‌کند و امیدوار هستیم که تا نیمه خرداد ماه نتایج آزمون بیاید که اول مهر این همکاران را در دستگاه اجرایی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: این تدبیر مقام معظم رهبری و دستور ایشان بود برای اینکه ما برای بحث کیفیت بخشی مربیان پرورشی در دستگاه در آموزش و پرورش جذب داشته باشیم این اتفاق می‌افتد.

لطیفی افزود: در خصوص بحث استخدام عزیزانی که در مدارس در خدمتشان هستیم تحت عنوان بابای مدرسه قرار بود که تامین اعتبار آن از طرف سازمان برنامه مشخص شود؛ در سقف تامین اعتبار ما ان شاءالله حتماً کمک خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای این موضوع مدارسی که جمعیت بیشتری دارند و در مناطق محروم هستند در اولویت هستند و در صورت تامین اعتبار این موضوع تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • تمام اتباع مجاز ساماندهی می‌شوند 
  • جذب مربی‌های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند