Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@13:19:31 GMT

هزینه های نسخه های الکترونیکی بدون تاخیر پرداخت می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۵۸۸۳

هزینه های نسخه های الکترونیکی بدون تاخیر پرداخت می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، طاهر موهبتی، گفت: برنامه نسخه الکترونیکی سال گذشته آغاز و چند ماه به صورت آزمایشی در کرمان اجرا شد. اواخر سال گذشته در هر استان، یک شهرستان این برنامه را اجرایی کرد.

وی بیان کرد: بستر تمام خدمات الکترونیک در نظام سلامت، پرونده الکترونیک سلامت است. در حال حاضر در ۲۲۵ شهرستان، تمام داروخانه‌ها و پاراکلینیک‌ها از برنامه نسخه الکترونیکی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه مورد نظر وزیر بهداشت است، فراهم شدن زیرساخت‌های نسخه الکترونیکی است. البته وقتی زیرساخت‌ها توسط سازمان بیمه سلامت فراهم می‌شود، تمام گروه‌های پزشکی نیز باید از این اقدام استقبال کنند.

موهبتی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای سیاست گذاری در وزارت بهداشت، کسانی که نسخه‌های خود را به صورت الکترونیکی ارسال کنند، هزینه‌های آنها در پایان ماه بدون تأخیر پرداخت می‌شود. از طرفی تسهیلات مالی ۴ درصد از طریق بانک رفاه برای فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای نسخه الکترونیکی در مطب‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: البته باید توجه کرد که تغییر رفتار با مقاومت مواجه می‌شود و در حوزه سلامت شرایط بسیار دشوارتر است.

وی در پاسخ به سوالی درباره تأثیر برنامه نسخه الکترونیکی در جلوگیری از قاچاق دارو و موضوع ناصر خسرو بیان کرد: استقرار سازمان الکترونیک در برچیدن موضوع قاچاق دارو بسیار مؤثر است و باید توجه کنیم که موضوع ناصر خسرو اصلاً کشف جدیدی نیست.

موهبتی درباره سامانه تی تک نیز اظهار داشت: سامانه تی تک مشکلاتی داشت که با ارتقا، برطرف می‌شود. سازمان بیمه سلامت سال گذشته ۵ میلیون و ۱۸۳ بار از سامانه تی تک استعلام کرد که ۵۹۳ هزار بار به داروخانه اجازه تحویل دارو نداد، زیرا دارو یا یک بار فروخته شده بود یا تاریخ مصرف آن گذشته بود. نسخه الکترونیکی و نظام سلامت الکترونیک حتماً به کاهش قاچاق دارو و ارتقای خدمات کمک می‌کند.

کد خبر 4713025 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: طاهر موهبتی سازمان بیمه سلامت پرونده الکترونیک سلامت وزارت بهداشت داروخانه سازمان غذا و دارو دارو سازمان بیمه سلامت سرطان بیماری های قلبی و عروقی داروسازی سعید نمکی سلامت روان بیمه سلامت پزشک خانواده طرح تحول سلامت فشار خون بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۵۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوز‌های بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی، چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.
در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • چگینی: حیف که بازی بدون تماشاگر است
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز