Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@10:42:03 GMT

اطعام فقرا از برکات محرم و صفر است

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۶۲۴۹

اطعام فقرا از برکات محرم و صفر است

حجت الاسلام حسین فلاحی اصل روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در دین اسلام تاکید زیادی بر اطعام دادن به نیازمندان شده است اظهار داشت: در توزیع نذورات باید دقت شود که بدست نیازمند واقعی برسد.

وی تصریح کرد: ساماندهی نذورات باید مورد توجه قرار گیرد و به صورت صحیح و بدون ایجاد هرگونه آلودگی و مزاحمت در سطح معابر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی در آیین هایی که به مناسبت  محرم و صفر برگزار می شود باید واعظان و سخنرانان جامعه را از ستم برحذر کنند و توصیه به پاکدامنی و طهارت و نوع دوستی و ابراز احساسات پاک  به اولیای الهی کنند.

حجت الاسلام فلاحی اصل ادامه داد: ریشه نهضت عاشورا در افشای چهره واقی یزید و یزیدیان زمانه است چراکه اگر سالار شهیدان با یزید بیعت می کردند مهر تاییدی بر روش و حکومت او زده می شدتا اینگونه برای همیشه به جهانیان معرفی شود.

وی با تاکید بر اینکه نهضت عاشورا چهره واقعی ظالمان زمانه را بر مردم آشکار ساخت، اظهار داشت: خانواده سالار شهیدان قریه به قریه از عراق تا شامات به افشاگری چهره واقعی یزید پرداختند و این باعث شد که مردم حقیقت این حکومت را دریابند.

حجت الاسلام فلاحی اصل  بر پیام امر به معروف و نهی از منکر قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: سالار شهیدان نهضت عاشورا را برای اصلاح وضعیت جامعه و امر به معروف و نهی از منکر و عمل به سیره پیامبر گرامی اسلام انجام دادند.

۷۲۷۴/۶۰۶۰

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امر به معروف و نهی از منکر جامعه دین عاشورا محرم قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۶۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان

به گزارش ورزش‌سه، مرحوم محمود حریری چهره نامدار و تاثیرگذار فوتبال رفسنجان بنیانگذار باشگاه سپاهان اصفهان بوده که نقطه پيوند تاريخى فوتبال دو شهر رفسنجان و اصفهان به شمار مى‌رود و در یکی از آرامگاههای قدیمی شهر رفسنجان مدفون است.

محرم نويدكيا كاپيتان و سرمربى سابق سپاهان كه هدايت مس رفسنجان را بر عهده دارد حالا به نوعی نماد مشترك فوتبال رفسنجان و اصفهان به شمار مى‌رود.

ویدئو: 331447

سرمربی مس پس از دیدار با اعضای خانواده مرحوم حریری در رفسنجان گفت:«ما سپاهانی‌ها خودمان را مدیون آقای حریری می‌دانیم و چیزهای زیادی در خصوص ایشان شنیده‌ایم. این شخصیت بزرگ فوتبال رفسنجان تاثیر قابل توجهی در فوتبال اصفهان داشته و به نوعی پدر معنوی باشگاه سپاهان محسوب می‌شود. ایشان نقطه اشتراک فوتبال در دو شهر رفسنجان و اصفهان هستند که باشگاه سپاهان را تاسیس کردند و زحمات زیادی برای فوتبال شهر رفسنجان کشیدند. بسیار خوشحالم که امروز در این شهر و در کنار مزار چنین شخصیتی حضور دارم.»

دیگر خبرها

  • هرکاری کنید، محرم عصبانی نمی‌شود!
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه با حضور دو کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت
  • برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی
  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)