Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:53:00 GMT

اجرای برنامه نسخه الکترونیکی منجر به شفافیت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۶۳۱۱

اجرای برنامه نسخه الکترونیکی منجر به شفافیت می‌شود

به گزارش روز شنبه سازمان بیمه سلامت،  سعید نمکی روز شنبه درباره اجرای برنامه نسخه الکترونیکی افزود: بعد از این که پرونده الکترونیکی سلامت تکمیل شد، به صورت جدی و هفتگی در حال پرداختن به برنامه نسخه پیچی الکترونیک و نسخه نویسی الکترونیک هستیم.

 وی ادامه داد: این کار با کمک سازمان بیمه سلامت، سازمان تامین اجتماعی و سازمان نظام پزشکی در حال انجام است و کار را بر اساس برنامه زمان بندی پیش می‌بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وزیر بهداشت بیان کرد: تغییر همیشه با مقاومت همراه است، یکی از دلایل بر زمین ماندن پرونده الکترونیک سلامت این بود که احتمالا برخی تمایلی به شفاف سازی در این حد ندارند و قطعا مقاومت‌هایی در زمینه نسخه الکترونیکی هم وجود دارد، اما وزارت بهداشت برای اجرای برنامه نسخه الکترونیکی ایستاده است و این برنامه اجرایی می‌شود.

 نمکی اظهار داشت: هوشمند کردن نظام سلامت و به کارگیری افراد سالم برای کنترل سامانه‌های الکترونیک، تنها راه برچیدن مراکزی مانند ناصرخسرو و قاچاق دارو است.

نسخه الکترونیکی یکی از برنامه‌های چهارگانه الکترونیک سازمان بیمه سلامت است که سال گذشته به صورت آزمایشی در استان کرمان اجرایی شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیمه سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۶۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

به گزارش تابناک، اقتصادنیوز نوشت: ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند برای حفظ سفره مردم از تورم در سبد غذایی طرح کالابرگ الکترونیک تعریف شد.

دولت از ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به مدت سه ماه (تا ۱۸ اردیبهشت) مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک را تحت عنوان «طرح فجرانه» اجرا کرد. در این فاز، «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شد، اما اعتبار تشویقی آن از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، آخرین روز اعتبار طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک است، اما دولت هنوز در خصوص ادامه روند این سازوکار پرطرفدار، خبر جدیدی اعلام نکرده است.

در این زمینه، سیدرضا یحیوی مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود که «حمایت از معیشت مردم ادامه‌دار است، اما بستگی به این دارد که در چه قالب و طرحی ادامه یابد.»

بر اساس جدول زمان‌بندی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، زمان واریز یارانه‌ها اردیبهشت ماه دهک‌ها به این شرح است:

 

دیگر خبرها

  • چرا بیمه سلامت حساب واحد بانکی ندارد
  • اجرای پویش «سلامت دهان و دندان» در کردستان آغاز شد
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • اعلام آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه