Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:11:07 GMT

رقابت القاعده و داعش در یمن

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۶۶۸۱

رقابت القاعده و داعش در یمن

یک اندیشکده آمریکایی هشدار داد که با توجه به بازگشت سازمان‌های تروریستی مانند "القاعده" و "داعش"، وضعیت یمن به سمت تشدید تنش پیش می‌رود.

به گزارش ایسنا، اندیشکده آمریکایی گیت استون فعال در حوزه امنیت بین‌الملل، در گزارشی درباره اختلافات میان داعش و القاعده در یمن نوشت: القاعده و داعش در چند سال‌ اخیر به رقبای سرسخت یکدیگر تبدیل شده‌اند، داعش به عنوان آخرین مظهر افراط گرایی که مسؤولیت تأسیس خلافت ادعایی در عراق و سوریه را بر عهده داشت، ظاهراً جایگزین تندروتری برای القاعده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه تکرار اصلی تروریسم الهام گرفته از افراط گرایی است.

طبق این گزارش، هر دو سازمان سابقه استفاده از هرج و مرج موجود در کشورهای ناکام منطقه را دارند تا پایگاه‌هایی را تأسیس کنند که از طریق آنها می‌توانند حمله به غرب و متحدان آن را برنامه ریزی کنند. پس از شکست‌های اخیر القاعده در افغانستان و داعش در عراق و سوریه این منطقی است که این دو سازمان برای ایجاد یک موضع جدید برای خود به یمن متوسل شوند.

گیت استون در ادامه نوشت: القاعده پس از تأسیس شاخه جدید خود تحت عنوان "القاعده در شبه جزیره عربستان (AQAP)"، چندین سال است که در یمن فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: القاعده و داعش یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۶۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود

به گزارش جماران؛ علی ربیعی، وزیر اسبق کار نوشت:

آینه، چون نقش تو بنمود راست/ خود شکن، آیینه شکستن خطاست

امروز، رسانه دولت و تعدادی از نمایندگان، هجمه سنگینی به همراه موجی از اتهامات، به مرکز پژوهش‌های مجلس اصولگرا وارد کردند.

فارغ از نزاع‌های بر سر قدرت بین رؤسای دو قوه یک‌دست شده، یکی از مصایبی که نتایج آن، این‌روزها به طور ملموس در جامعه مشاهده می‌شود، از بحران آب و خاک تا تغییرات ارزشی، فضای مجازی  و... بی‌اعتنایی به علوم اجتماعی خصوصا جامعه‌شناسی بوده است.

ستیز با اندیشمندان ساحت علوم انسانی، اخراج‌ اساتید و بورسیه سازی‌ها برای ندیدن و نشنیدن حقایق، بی‌تردید نتایج تلخی در پی خواهد داشت. 

با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود.

نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!

دیگر خبرها

  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • داعش جام جهانی ورزشی را تهدید کرد + تصویر
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم