Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@08:55:42 GMT

آمریکا به دنبال نتیجه سریع از مذاکرات جدید است

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۶۷۸۳

آمریکا به دنبال نتیجه سریع از مذاکرات جدید است

مشاور اقتصادی کاخ سفید اعلام کرد دولت ترامپ خواهان مشاهده نتایج کوتاه مدت از مذاکرات تجاری آمریکا و چین در سپتامبر و اکتبر است اما وی نمی‌تواند نتیجه مذاکرات را پیش بینی کند.

به گزارش ایسنا، لری کودلاو در گفت و گو با شبکه سی ان بی سی و تلویزیون بلومبرگ تایید کرد که مذاکره‌کنندگان تجاری آمریکا و چین در اوایل اکتبر دیدار خواهند کرد اما در ادامه افزود: تاریخ این دیدار هنوز مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه‌ها برای نخستین دیدار حضوری مقامات آمریکا و چین از اواخر ژوییه در مکالمه تلفنی روز پنج شنبه میان لیو هی، معاون نخست وزیر و رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا تعیین شد. مقامات تجاری رده پایین دو کشور قرار است اواسط سپتامبر دیدار کنند.

جنگ تجاری ۱۴ ماهه آمریکا و چین از ماه مه پس از این که چین از وعده قبلی خود برای تغییر قانون و بهبود حمایت از مالکیت معنوی عقب نشینی کرد و در نتیجه مذاکرات به بن بست رسید، به شدت تشدید شده است.

از آن زمان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، تعرفه روی واردات ۲۰۰ میلیارد دلار واردات کالای چینی را افزایش داده و تعرفه‌های جدید روی باقی مانده واردات کالاهای چینی وضع کرده است.

کودلاو به تلویزیون بلومبرگ گفت: درباره این که آیا مذاکرات سپتامبر یا اکتبر باعث به تاخیر افتادن افزایش برنامه‌ریزی شده تعرفه‌ها روی ۲۵۰ میلیارد دلار کالای چینی از ۲۵ به ۳۰ درصد می‌شود گمانه زنی نخواهد کرد.

وی گفت: تیم ما برمی‌گردد و از نقطه‌ای که ماه مه مذاکرات متوقف شد ادامه می‌دهد. ترامپ این تمایل را نشان داده که از تعرفه‌ها به عنوان بخشی از فرآیند مذاکرات استفاده کند. ما می‌خواهیم نتایج را مشاهده کنیم و تمایل داریم نتایج را در کوتاه مدت مشاهده کنیم. هنگامی که نتیجه‌ای نبینیم، اقدامات بیشتری در پیش خواهیم گرفت. از سوی دیگر اگر نتایج حاصل از دیدارهای آینده را مشاهده کنیم، در این صورت پیشرفت حاصل خواهد شد.

مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت: هیچ پیش شرطی برای مذاکرات اکتبر وجود ندارد.

بر اساس گزارش رویترز، ترامپ پس از آن در توییتر نوشت: چین از لحاظ اقتصادی از تعرفه‌های آمریکا آسیب دیده است و دور جدید مذاکرات مثبت بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مذاکرات تجاری آمریکا و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۶۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی

به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت غزه و در پاسخ به تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن، دو عملیات ضد متجاوزان انجام داده است.

سخنگوی نیروهای ارتش یمن اعلام کرد که ارتش یمن امروز (جمعه) یک نفتکش انگلیسی را در دریای سرخ و یک پهپاد آمریکایی از نوع ام کیو ۹ را در آسمان استان صعده هدف قرار داده است.

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد که نیروهای این کشور با تعدادی موشک دریایی ضد کشتی، نفتکش انگلیس ANDROMEDA STAR را به تلافی حملات این کشور در دریای سرخ هدف قرار داده و موشک‌ها مستقیماً به هدف اصابت کرده است.

یحیی سریع همچنین درباره سرنگونی موفق پهپاد پیشرفته آمریکا در آسمان یمن گفت: «نیروهای پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن روز گذشته (جمعه) موفق شدند یک فروند هواپیمای MQ۹ آمریکایی را در حریم هوایی استان صعده به هنگام انجام مأموریت‌های خصمانه، سرنگون کنند و با موشک مناسب مورد هدف قرار گرفت».

سرتیپ یحیی سریع همچنین از مردم یمن به دلیل حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و همچنین به دلیل حمایت‌های آن‌ها از عملیات‌های ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی و ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس تقدیر و سپاس گزاری کرد.

کد خبر 6089416

دیگر خبرها

  • یک جام و دو فینال/ ایران به دنبال فتح آسیا؛افغانستان در پی فصل نو
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • اظهارات تکان‌دهنده؛ بزرگان ما برای درمان سریع به اروپا می‌روند | چرا دنبال پزشک حزب‌الهی نیستید؟ | فیلم
  • از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • اعتراض سریع آلومینیوم: قبل از گل پرسپولیس خطا شد
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • فیلم| رویکرد جنجالی دانشجویان آمریکا بعد از ۷ اکتبر