Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@00:25:32 GMT

تشکیل کمیته‌های تخصصی بررسی مشکلات قطعه سازی

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۷۶۵۸

تشکیل کمیته‌های تخصصی بررسی مشکلات قطعه سازی

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از تشکیل کمیته های تخصصی بررسی مشکلات کمیت و کیفیت در صنعت قطعه سازی با همکاری تشکل‌ها خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از ایکوپرس، انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور در نشست با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بسته پیشنهادی چندبخشی جبران کسری نقدینگی در صنعت خودرو به روش های تخصصی را ارایه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن استقبال از همراهی انجمن و تشکل های مرتبط با خودروسازی برای رفع مشکلات جاری، دستور بررسی کارشناسی و اجرای پیشنهادات 8 بندی ارایه شده از سوی انجمن همگن قطعه سازان را صادر کرد.

فرشاد مقیمی با بیان این که مشکلات امروز یک شبه ایجاد نشده که بخواهد یک شبه هم حل شود گفت: مسایل قابل حل است و با اجرای الزامات آن و در کنار یکدیگر می توانیم از تمامی آن عبور کنیم. از جایی باید شروع کنیم که بیشترین اثرگذاری را در روند مسایل داشته باشد.

وی اولویت اصلی امروز ایران خودرو را جلب رضایت ذینفعان دانست و گفت: هدف اصلی ما این است که وضعیت تولید را بهبود بخشیم و با تکمیل خودروهای کف، سرمایه های قابل توجهی که بلوکه شده را وارد چرخه تولید کنیم. وی با اشاره به ابلاغ مفاد مصوب برای اصلاح رابطه با قطعه سازان گفت: به دنبال این هستیم که رابطه با قطعه سازان را برمبنای شاخص های عملکردی و مالی به صورت کاملا شفاف و نظام مند ساماندهی کنیم.

وی اضافه کرد: چرخه تولید باید منجربه توسعه قطعه ساز و خودروساز شود. توسعه محصول یکی از وظایف اصلی ما است.

مقیمی تصریح کرد: فرآیند ساماندهی به وضعیت موجود را با ساز و کاری دقیق دنبال و یقینا نتایج خوبی نیز کسب خواهیم کرد. با نیروی انسانی متخصص و متعهد صنعت خودرو باید نشان دهیم همه در کنار هم هستیم و با تشریک مساعی از ظرفیت و پتانسیل یکدیگر برای تحقق اهداف استفاده می کنیم.

وی با تاکید بر شفاف سازی و کار در فضای سیستماتیک و فرآیندی گفت: همه ذینفعان باید بر نتایج عملکرد و اقدامات ما دسترسی داشته باشند. قطعه سازان شریک تجاری ما هستند و باید در جریان امور تولید قرار بگیرند، همانطور که خودروساز باید در جریان وضعیت تولید قطعه ساز قرار بگیرد.

وی از تفاهم با گمرک برای تسهیل در امور و فرآیندهای گمرکی مربوط به ایران خودرو خبر داد و گفت: تفاهمات صورت گرفته شامل زنجیره تامین ایران خودرو نیز می شود و قطعه سازان می توانند از نتایج این تفاهم منتفع شوند.

مقیمی پشتوانه پول ملی کشور را فعالیت اقتصادی صنعتگران و تولیدکننده ها دانست و تصریح کرد: مردم انتظار دارند تا با ارتقای بهره وری، دانش و تکنولوژی محصول با کیفیت مناسب، قیمت رقابتی و خدمات پس از فروش شایسته عرضه کنیم.

وی تنها راه نجات کشور را توجه به توان داخل و داخلی سازی تولید دانست و گفت: حتما مسایل جاری را پشت سر خواهیم گذاشت، از جمله مهم ترین آن تکمیل خودروهای ناقص و تامین نقدینگی تولید است. با همدلی و همراهی هم می توانیم از مسایل پیش روی با موفقیت عبور کنیم.

وی همچنین بر استمرار جلسات تخصصی با تشکل قطعه سازان در موضوعات مبتلابه و تشکیل کمیته های ویژه برای رفع کامل مشکلات و مسایل تاکید کرد.

در این نشست، قائم مقام ارشد مدیرعامل ایران خودرو ضمن استقبال از برگزاری جلسات مشترک با قطعه سازان گفت: دچار چرخه معیوبی در تولید قطعه و خودرو هستیم و باید با همراهی و کمک به یکدیگر به عنوان شریک تجاری از این شرایط بحرانی عبور کنیم.

عباس ملکی طهرانی افزود: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تلاش های شبانه روزی برای رفع مسایل دارد و باید با حمایت و پشتیبانی شبکه تامین و مسئولان ذیربط در کشور بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور نیز با اعلام حمایت از مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: وظیفه ما خدمت و کمک به صنعت خودرو است.

وی افزود: در گذشته کمیته هایی مانند قیمت گذاری، قراردادها،‌ بررسی مشکلات کیفیت و کمی در انجمن وجود داشت و این آمادگی وجود دارد تا این کمیته ها احیا شده و به خودروسازی کمک کند.

نجفی منش تصریح کرد: ما تمام قد در کنار مدیرعامل ایران خودرو برای بهبود این صنعت ایستاده ایم تا تصویر ذهنی جامعه از صنعت خودرو ارتقا یابد. از این صنعت دفاع می کنیم تا آن را به جایگاهی که شایسته است برسانیم.

منبع: مشرق

کلیدواژه: باور 373 بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد

ابوالفضل حمزه لوییان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سال گذشته واکسیناسیون ۱۸۵ هزار نوبت سر دام در اراک انجام شد، گفت: همچنین یک میلیون و ۹۷۳ هزار نوبت سر دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های مشترک و دامی ایمن سازی شد.

رئیس اداره دامپزشکی اراک اظهار کرد: ۴۹۵ هزار و ۵۰۳ رأس از این مقدار دام علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بروسلوز و شاربن ایمن سازی، همچنین ۶۸۳۱ قلاده سگ گله، نگهبان و خانگی علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی در راستای مبارزه با بیماری سل از ۱۲ هزار و ۳۱۷ رأس گاو تست گرفته شده و تعداد ۹ هزار و ۳۰۴ نمونه خون برای تشخیص بروسلوز اخذ و مورد آزمایش غربالگری قرار گرفته است.

حمزه لوییان بیان کرد: در راستای کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی و پیشگیری از انتشار بیماری نیوکاسل، سال گذشته طرح واکسیناسیون رایگان با حدود ۳۶۰ هزار دز واکسن در سه مرحله برای طیور بومی از طریق واکسن خوراکی رایگان نیوکاسل در سطح روستاهای شهرستان اجرا شد.

وی در خصوص عملکرد واحد نظارت بر فرآورده‌های خام دامی این اداره در سال گذشته نیز گفت: ۴۱ هزار و ۶۹۲ مورد بازدید و بازرسی بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام شده که در این راستا ۳۱ هزار و ۴۳۸ کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف و غیر بهداشتی کشف و ضبط و ۵۱ مورد تخلف بهداشتی به مراجع قضائی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: در این مدت نظارت‌های بهداشتی بر کشتار و استحصال ۱۰۵ هزار و ۸۱۰ رأس دام سبک و سنگین و ۳۷۸ هزار و ۶۷۰ قطعه مرغ گوشتی توسط کارشناسان مستقر در کشتارگاه دام و طیور این شهرستان انجام گرفته است.

رئیس اداره دامپزشکی اراک ادامه داد: در این بازه زمانی در واحد دارو و درمان ،۱۹۷ مورد نظارت بر مراکز درمانی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، خودروهای حمل دارو، واکسن و شرکت‌های دارویی دامپزشکی انجام شده است.

حمزه لوییان گفت: صدور مجوز بهداشتی جوجه ریزی برای ۳ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۸۴۰ قطعه جوجه یک روزه در مزارع طیور گوشتی و ۶۳۵ هزار و ۱۱۷ قطعه جوجه یک روزه تخمگذار (پولت) در مزارع پرورش پولت و ۸۵۳ هزار ۵۹۵ قطعه پولت ورودی به مزارع مرغ تخم گذار از دیگر اقدامات انجام شده توسط دامپزشکی شهرستان اراک است.

وی صدور مجوز ۷ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۱۳ عدد تخم چشم زده ماهی قزل آلا، انجام ۸۵ مورد بازدید بهداشتی و مراقبت فعال مزارع پرورش ماهی، انجام ۹۶۰ قطعه نمونه بردای ماهی زنده و هم چنین ۲۰۰ مورد نمونه برداری از زنبورستان های شهرستان اراک را از فعالیت‌های واحد طیور، آبزیان و زنبور عسل این اداره عنوان کرد.

کد خبر 6090705

دیگر خبرها

  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • حال موسیقی ایران خوب است