Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، «دیدبان حقوق بشر اروپا-مدیترانه» از مقامات عربستان سعودی خواست فورا سرنوشت ده‌ها فلسطینی که در این کشور بازداشت یا ناپدید شده‌اند، را مشخص کند.

این مرکز حقوق بشری که مقر آن در ژنو است جمعه (دیروز) در بیانیه‌ای اعلام کرد، نمی‌تواند تعداد دقیق فلسطینی‌های بازداشت شده در عربستان را مشخص کند اما به نام 60 نفر در این مورد دست پیدا کرده و برآوردها حاکی از تعداد بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه این بیانیه ذکر شده: شهادت 11 خانواده فلسطینی که فرزندان آنها در سفر به عربستان بازداشت یا ناپدید شده‌اند، مستند شده است که در بین آنها دانشجو، تاجر یا افراد مقیم این کشور دیده می‌شود.

دیدبان حقوق بشر اروپا-مدیترانه سپس اعلام کرد، مقامات عربستان سعودی این افراد را بدون کیفرخواست یا ارجاع به مراجع ذی صلاح مانند دادستانی کل بازداشت کرده‌اند.

یکی از مسؤولان مرکز مذکور اعلام کرد؛ این اقدامات که فلسطینی‌ها را هدف قرار داده در راستای سلسله تعرض‌های طولانی است که به پرونده وحشتناک حقوق بشری عربستان سعودی افزوده می‌شود.

یک الجزایری که در عربستان بازداشت بوده و اخیرا آزاد شده، اطلاعاتی درباره وضعیت بازداشت شدگان در عربستان بویژه در زندان «ذهبان» به مرکز حقوق بشری مذکور داده است. وی گفته؛ زندانیان در عربستان از خواب یا درمان پزشکی محروم هستند و این علیرغم آن است که برخی از آن در سنین بالا قرار دارند. حتی غذا در داخل این زندان‌ها به شیوه توهین آمیز و گاهی داخل کیسه توزیع می‌شود و زندانبانان اغلب زندانیان را می‌بندند.

زندان ذهبان در روستایی کوچک و دورافتاده و مشرف به ساحل در 20 کیلومتری شهر ساحلی جده قرار دارد و مقامات سعودی هزاران زندانی در مسایل سیاسی، حقوقی، تروریسم و خشونت را در آن نگهداری می‌کنند.

فروردین ماه امسال «سعید بن ناصر الغامدی» استاد دانشگاه و از مخالفان حکومت سعودی که مقیم خارج از عربستان است، از افزایش بازداشت فلسطینیان مقیم عربستان خبر داد.

او در صفحه توئیتر خود نوشت که تعداد بسیاری از فلسطینیان مقیم عربستان بازداشت شده و حساب‌های آنها بلوکه شده است


منبع:فارس کپی متن خبر برچسب ها: عربستان فلسطین حقوق بشر

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: عربستان فلسطین حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۸۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد: امسال در موسم حج ۹۰ هزار ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفت‌وگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

گفتنی است؛ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۹ سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسوولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

سفیر کشورمان در ریاض با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

عنایتی با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به‌ امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسؤولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

کد خبر 6087600 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • در ۷۲ ساعت پرماجرا بر «مجید نوری» در سوئد چه گذشت؟