Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@23:08:49 GMT

نمره بد وزیر ارتباطات به خودش

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۹۷۳۱

نمره بد وزیر ارتباطات به خودش

به گزارش صدای ایران از پیوست، در گفت‌وگوی کوتاهی که با وزیر ارتباطات در حاشیه‌ یکی از برنامه‌های وزارت ارتباطات انجام دادیم، او اعلام کرد که تنها در شرایطی با افزایش تعرفه در بخش اینترنت ثابت موافقت خواهد کرد که شرکت‌های اینترنتی برنامه مشخص خود برای سرمایه‌گذاری در حوزه VDSL را پیاده‌سازی کنند. محمدجواد آذری جهرمی اعلام کرد که نمره خوبی در توسعه اینترنت ثابت به خود نمی‌دهد اما از همه توانش برای نجات این بازار استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چرا با افزایش تعرفه اینترنت ثابت، با وجود درخواست چندساله شرکت‌های اینترنتی، مخالف هستید؟
مشکل شرکت‌های اینترنتی با افزایش تعرفه حل نمی‌شود. این حوزه نیاز به سرمایه‌گذاری دارد. شرکت‌های اینترنتی درآمدی که دارند را برای توسعه شبکه خود سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و در نهایت هم می‌گویند با این تعرفه‌گذاری امکان سرمایه‌گذاری مهیا نیست. شرکت‌های اینترنت ثابت باید به سمت تکنولوژی‌های جدید اینترنتی بروند چراکه دیگر ارائه اینترنت بر بستر ADSL منسوخ شده است. وزارت ارتباطات تمام تلاش خود را برای فراهم کردن شرایط لازم سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها و توسعه شبکه بر مبنای فیبر فراهم می‌کند و انتظار داریم این شرکت‌ها در این بخش سرمایه‌گذاری جدی انجام دهند.

شرکت‌های اینترنتی غیرمنطقی بودن تعرفه‌گذاری در بخش دیتای موبایل را یکی از عوامل کاهش کاربران و درآمد خود اعلام می‌کنند. آیا این موضوع را قبول دارید که تعرفه دیتای موبایل در کشور واقعی نیست؟
شرکت‌های اینترنتی به سمت ارائه اینترنت بر مبنای تکنولوژی جدید نرفته‌اند و در نهایت هم کاربران به خاطر نداشتن کیفیت سرویس به سمت دیتای موبایلی رفته‌اند که سرعت بهتری دارد، همین شرایط هم سبب شده با ریزش مشترکان و مشکلات مالی روبه‌رو شوند.

اما شاتل از جمله شرکت‌هایی است که سال گذشته شبکه ADSL خود را به FTTC ارتقا داد اما حالا خبر می‌رسد که به خاطر عدم همکاری مخابرات توسعه این پروژه متوقف شده است. شرکت‌های اینترنتی می‌گویند شما از آنها در مقابل مخابرات حمایت نمی‌کنید.
این حرف درستی نیست و هر زمانی که از سمت شرکت‌های اینترنتی مشکلاتی به ما منعکس شده پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم؛ اما واقعیت این است که یک تعارض منافع بین فعالیت مخابرات با این شرکت‌ها وجود دارد که این موضوع هم به مساله خصوصی‌سازی شرکت مخابرات بازمی‌گردد. ما در تلاش برای حل این تعارض هستیم. سال گذشته در قانون بودجه پیش‌بینی کردیم که داکت و سیم‌مسی از مخابرات پس گرفته شود، اما متاسفانه این طرح از دستور کار مجلس خارج شد و نهاد قانون‌گذار در این زمینه با ما همکاری لازم را نکرد. با این حال در تلاش هستیم تا به نحوی مشکلات شرکت‌های FCP با مخابرات را حل کنیم و در این زمینه هم اتفاقات جدیدی در راه است که به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

اما شرکت‌ها انتظار دارند تا رگولاتوری برخورد جدی‌تری نسبت به انحصار شرکت مخابرات در حوزه اینترنت ثابت داشته باشد. آیا این گلایه را قبول دارید؟
انتظاری که شرکت‌ها از رگولاتوری دارند تا فشار بیشتری به مخابرات بیاورد انتظار بیراهی نیست و از سازمان تنظیم هم خواسته‌ام خیلی جدی‌تر وارد این موضوع شود. من نمره خوبی در زمینه توسعه اینترنت ثابت در کشور به خود نمی‌دهم. اینکه در این زمینه ضعیف عمل کرده‌ایم سه دلیل عمده دارد که اولین دلیل اشکال ساختاری در خصوصی‌سازی مخابرات است. دومین دلیل هم عدم سرمایه‌گذاری مناسب شرکت‌های FCP روی تکنولوژی‌های جدید است. از سویی دلیل دیگر در این زمینه بدین خاطر است که سازمان تنظیم باید مهربانی خود با مخابرات را کنار بگذارد و کار را جدی‌تر پیش ببرد. رگولاتوری به صورت مشخص می‌تواند مشکلات بین شرکت‌های اینترنتی و مخابرات را حل کند. اما اگر احساس کنم رگولاتوری در حل مشکلات بین این دو بازیگر جدیت لازم را ندارد، بدون تعارف برای تغییرات در این سازمان دست به کار خواهم شد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: آذری جهرمی وزیر ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود

به گزارش صدای ایران،عبدالرسول پور عباس در گفتگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با مسئولان بخش‌های مختلف اعم از سازمان‌های اجرایی، اطلاعاتی و امنیتی برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ امن و سالم انجام شده است و داوطلبان با خیال راحت در جلسه آزمون شرکت کنند.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند که جای تقدیر و تشکر دارد و با همکاری پلیس فتا شبکه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی شناسایی شده و برخورد لازم با آنها انجام می‌شود؛ لذا بار دیگر از داوطلبان و خانواده‌های آنها درخواست می‌شود فریب این شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداری مدعی تقلب کنکور را نخورند که خسارات وارده و محرومیت‌ها به هیچ عنوان قابل گذشت و جبران نیست.

وی در ادامه تصریح شد: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر همان روز برگزار می‌شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح پس فردا جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

پور عباس تاکید کرد: فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

دیگر خبرها

  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • تعلل کویرتایر در تحویل فروش های اینترنتی
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟
  • بهسازی جاده قدیم «نمره‌ یک» به امیدیه از سوی نفت و گاز آغاجاری
  • ببینید | رفع فیلتر اپلیکیشن پرطرفدار پس از ۲ سال؟؛ وزیر ارتباطات توضیح داد
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس