Web Analytics Made Easy - Statcounter

آذرکیش گفت:باید بهای بیشتری به فارغ التحصیلان فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش داده شود و قوانین حمایتی نیاز است که بنگاه‌های اقتصادی را پای کار بیاورد و زیرساخت‌های توسعه آموزش‌های مهارتی در کشور فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی برنامه پرسشگر، «سیدمصطفی آذرکیش» در برنامه تلویزیونی پرسشگر در پاسخ به اینکه پل ارتباطی سازمان و آموزش و پرورش در اعزام به مسابقات جهانی مهارت چیست؟ گفت: «پل ما در شاخه کاردانش است و 65 درصد استاندارهای مهارتی مربوط به سازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مسابقات مهارت افراد زیر 21 سال می‌روند برخی کاراموزان سازمان، برخی دانشجویان و برخی دانش‌آموزان ما می‌توانند باشند.»

 

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش‌و پرورش در پاسخ به اینکه چرا مسابقات جهانی مهارت رنگ و بوی جدی در آموزش و پرورش ندارد افزود: «شورای عالی مهارت تشکیل شده و یکی از اهداف کاهش فاصله سطح استاندارد نیروی کار کشور با استانداردهای جهانی است که لازمه آن ارتباط تنگاتنگ با بخش صنعت است.»

 

آذرکیش افزود: «اخیرا با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کارگروهی را تشکیل دادیم که برای مسابقات جهانی برنامه‌ریزی شود نیاز به قوانین و مشوق هایی داریم که بنگاه‌های اقتصادی را پای کار بیاورد و زیرساخت‌های توسعه آموزش‌های مهارتی فراهم شود.»

 

وی ادامه داد: «دغدغه دیگر رفع بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، نیاز داریم در مجلس و دولت که اکنون با توجه به اراده خوبی که در حال شکل‌گیری است قوانینی وضع شود تا بهای بیشتری به فارغ‌التحصیلان فنی و کاردانش داده شود.»

 

همچنین، پارسا یوسفی، مدال آور مسابقات جهانی مهارت 2019 نیز در واکنش به این جمله که ای کاش نگاه به مهارت‌آموزی به اندازه یک رشته ورزشی کم اهمیت باشد گفت: «کاش این حرکت از مدارس شروع شود.»

 

او افزود: «دولت‌ها در کنار شرکت های صنعتی بزرگ از مهارت‌آموزی حمایت می‌کنند و به این باور رسیده‌اند که باید به نخبگان مهارتی توجه کرد. متاسفانه یکی از ابتدایی ترین مشکلات ما این است که ما را به عنوان نخبه در بنیاد ملی نخبگان به رسمیت نمی‌شناسند. ما ایده هایی داریم که می‌توانیم چرخ‌های کارآفرینی را بچرخانیم. امیدوارم این باور در کشور ما نیز ایجاد شود.»

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم شیرخوارگان حسینی مسجد مجلس همایش شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر ع محرم حسینی خطبه نماز جمعه مهارت آموزی وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۹۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ پرونده نقض حقوق شهروندی در مازندران بررسی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی در اولین نشست هیأت بازرسی و نظارت برحفظ حقوق شهروندی بر بازرسی‌های دقیق ومستمر از حوزه‌های قضائی تاکید کرد و افزود: بازرسی‌ها باید هدفمند و درجهت بهبود امور صورت گیرد به طوری که خروجی مفیدی داشته باشد و مردم اثربخشی آن را حس کنند.

وی همچنین اهمیت آموزش به ضابطان خاص وعام را مورد توجه قرار داد و گفت: ضابطان چشم و چراغ دستگاه قضائی هستند زمانی که نیاز به حمایت ازآنان است باید حمایت شوند زمانی هم که نیاز به تذکر وآموزش است باید درنشست های مختلف آموزش داده شوند.

پوریانی ادامه داد: آموزش ضابطان در افزایش رضایتمندی مردم، سرعت درکار و رعایت حقوق شهروندی افراد بسیار موثراست و باید به طور مستمر صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین دراین نشست بر اهمیت استقلال قضات، صدور قرارهای متناسب با جرم وحفظ اقتدار وشان قضات تاکید کرد.

در این نشست شش پرونده نقض حقوق شهروندی بررسی شد.

کد خبر 6097700

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • ۶ پرونده نقض حقوق شهروندی در مازندران بررسی شد
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین