Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@21:44:34 GMT

48 ساعت عذاب‌آور برای استقلال و پرسپولیس

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۰۲۲۶

آفتاب‌‌نیوز :

تنها 48 ساعت از ضرب العجل کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دو باشگاه پرطرفدار پایتخت در راه کسب جواز حرفه ای و حضوردر لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده است.

 از چند ماه قبل با خبری که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص احتمال حذف یکی دو نماینده ایران از لیگ قهرمانان آسیا به خاطر دریافت نکردن مجوز حرفه ای اعلام کرد، گمانه زنی ها در قبال این اتفاق تلخ آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با کمی کنکاش در نهایت مشخص شد استقلال و پرسپولیس در تیررس این شوک بزرگ قرار دارند چون بدهی انباشته زیادی روی میز مدیران باشگاه وجود دارد که ای اف سی روی پرداخت و تسویه حساب آنها تاکید دارد.

در حالی که طی سال های گذشته بسیاری از باشگاه های صاحب نام در حاشیه خلیج فارس دستخوش این تصمیم کمیته حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا شدند از جمله باشگاه های صاحب نام عربستانی حالا رسانه های سعودی با اشاره به این که آخرین ضرب العجل AFC برای نماینده های ایران از جمله استقلال و پرسپولیس تا 48 ساعت آینده به پایان می رسد از احتمال حذف این دو تیم از قرعه کشی فصل جدید ACL خبر دادند.

9 سپتامبر2019(18 شهریورماه 98) آخرین مهلتی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا به باشگاه های ایرانی از جمله استقلال و پرسپولیس داده است تا تکلیف بدهی ها و مشکلات خود در راه دریافت مجوز حرفه ای گری را روشن کنند. 48 ساعت تعیین کننده و عذاب آور برای مدیران باشگاه و طرفداران این دو تیم که می تواند سرنوشتی متفاوت برای روزهای آتی سرخابی ها رقم بزند.

توئیت های متعددی در خصوص ضرب الاجل ای اف سی برای نماینده های ایران منتشر شده است که بیشتر این توئیت ها از سوی چهره های سرشناس رسانه ای حاشیه ای خلیج فارس است.

البته این فرصت برای دو باشگاه بزرگ ایرانی در حالی صبح روز دوشنبه هم زمان با اتمام تعطیلات پایان هفته به پایان می رسد که با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و تعطیلی در ایران عملا سران دو باشگاه تنها فردا را فرصت دارند تا مشکلات خود را حل و فصل و مدارک مورد نیاز AFC برای صدور مجوز حرفه ای گری را آماده کنند. استقلال و پرسپولیس با بدهی چند میلیاردی به تعداد زیادی مربی و بازیکن که برای دریافت مطالبات خود دست به دامن ای اف سی شده اند خود شرایط بحرانی برای دو باشگاه بزرگ پایتخت ایجاد کرده است.

مسلما این بار سران ای اف سی با این ماجرا مماشاتی نخواهند داشت تا جایی که بیشتر رسانه ها در پوشش اخبار ضرب الاجل AFC برای نماینده های ایران مدعی شدند اگر تسویه حساب بدهی ها به موقع انجام نشود کسب جواز حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا 2019 برای آنها محقق نخواهد شد تا شوک بزرگی به دو تیم پرطرفدار غرب قاره کهن و فوتبال باشگاهی ایران وارد شود.

منبع: ورزش سه

منبع: آفتاب

کلیدواژه: استقلال استقلال و پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است

نائب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: به دلیل حساسیت‌های هفته‌های پایانی لیگ برتر کارگروهی تشکیل شده است تا مسابقات آتی را از همه جهات به دقت نظارت و بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی محمد نبی در پاسخ به اینکه فدراسیون فوتبال برای مدیریت حساسیت هفته‌های پایانی لیگ برتر چه تدبیری اندیشیده است، اظهار کرد: ۲۴ هفته از رقابت‌های لیگ امسال را پشت سر گذاشتیم و به هفته‌های پایانی نزدیک می‌شویم. در بالای جدول رقابت سختی بین استقلال و پرسپولیس وجود دارد. به دلیل همین حساسیت‌ها، جلساتی را در فدراسیون برگزار کردیم که طی آن کارگروهی تعیین شد تا همه مسابقات هفته‌های پایانی را با دقت نظارت و بررسی کند و مشکلی ایجاد نشود.

وی افزود: این کارگروه از همه جهات مسابقات هفته‌های پایانی را نظارت خواهد کرد و تمام بازی‌ها به دقت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. تیم‌ها در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

نائب رئیس فدراسیون فوتبال درباره واگذاری تیم‌های بزرگ پایتخت اضافه کرد: بخش خصوصی با مطالعه و تجزیه و تحلیل خاص خود وارد عرصه ورزش می‌شود و همه موارد و شرایط را پیش از ورود، ارزیابی کرده است چراکه باید به اهدافش برسد. یکی از این موارد نرخ بازگشت سرمایه است که باید روی آن حساب کرد. از سوی دیگر بحث درآمد پایدار هم مطرح است که این موارد می‌تواند به توسعه فوتبال کمک کند و نتایج آن را در استقلال و پرسپولیس خواهیم دید.

به گزارش ایمنا، آئین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی دیروز با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، سیدمحمدشروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی، مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و نمایندگان مالکان جدید سرخابی‌ها برگزار شد.

بر این اساس در این جلسه مشخص شد که ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (پنج درصد)، رفاه (پنج درصد) و اقتصاد نوین (پنج درصد) انتقال پیدا کرد.

استقلال تهران هم‌اکنون با ۵۳ امتیاز در رده نخست قرار دارد و پرسپولیس با یک اختلاف امتیاز در جایگاه دوم لیگ برتر جای گرفته است.

منبع: ایرنا کد خبر 747834

دیگر خبرها

  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • خداداد: سرنوشت قهرمانی دست استقلال است | پرسپولیس بهتر است اما این حرف‌ها در مورد تیم نکونام خنده‌دار است
  • مورایس: استقلال ملاثانی باعث افتخار جام حذفی بود
  • با واگذاری سرخابی‌ها راه آسیا باز شد/ به عنوان هوادار در خدمت تیم هستم
  • ساعت بازی فوتبال پرسپولیس - آلومینیوم در جام حذفی
  • تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • فیفا: کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران قرقیزستان را عذاب داد