Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جمعی از دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد در واکنش به افزایش ۲۲ درصدی شهریه دانشجویان که معادل  معادل پنج میلیون تومان یا بیشتر می‌شود، نامه‌ای را به  علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنا دانشگاه آزاد  نوشتند که مشروح آن در ادامه آمده است:‌

«بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت جناب آقای دکتر علی اکبر ولایتی
ریاست محترم هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی

سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی پیش رو با افزایش ۲۲ درصدی شهریه مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشار این خبر، موج گسترده‌ای از نگرانی را در میان دانشجویان این رشته‌ها و خانواده‌های آنان به وجود آورده است.

به نظر می‌رسد این افزایش شهریه بار مالی سنگینی را به دانشجو و خانواده‌هایشان تحمیل می‌کند. افزایش ۲۲ درصدی برای دانشجویانی که شهریه‌ای معادل پنج میلیون تومان و یا بیشتر می‌پردازند مبلغی در حدود یک میلیون تومان است. در حالی که تعداد خانواده‌هایی که با توجه به تمکن مالی نسبت به افزایش شهریه بی تفاوت هستند، کمتر از ۱۰ درصد است.

بار‌ها گفته و شنیده‌ایم که بنیان دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس تحصیل قشر ضعیف جامعه شکل گرفته تا باری از دوش آموزش عالی کشور برداشته شود و هیچ استعدادی نباشد که شرایط تحصیلات عالیه را از دست بدهد اما با توجه به افزایش نرخ تورم و کاهش درآمد عموم خانواده‌ها و همچنین نبود فرصت‌های شغلی مناسب در کنار تحصیل برای دانشجویان، احتمالاً با این افزایش شدید شهریه‌ها شاهد انصراف تعداد زیادی دانشجو خواهیم بود که برخلاف مصلحت دانشگاه و کشور بوده و موجب کند شدن روند تحول و اصلاح دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات از افزایش شهریه دانشجویان در دانشگاه آزاد

البته ما نیز بر این باوریم که باتوجه به شرایط حاکم بر کشور هزینه‌های آموزش برای دانشگاه‌ها افزایش یافته و مطلع هستیم که به تناسب آن شهریه دانشجویان نیز افزایش می‌یابد، اما رشد ۲۲ درصدی بسیار بیشتر از میزان معقول افزایش شهریه بوده و حتی در کوتاه مدت ممکن است روند جذب دانشجویان به دانشگاه را با کندی یا خلل مواجه سازد و با بهم خوردن ترکیب جمعیتی دانشگاه از طریق ورود حداکثری قشر ثروتمند ولو با رتبه‌های علمی پایین‌تر، جایگاه علمی دانشگاه و ترکیب فرهنگی آن با خطرات جدی مواجه شود؛ لذا پیشنهاد می‌شود طبق سنوات گذشته نهایتاً افزایش ۱۰ درصدی شهریه‌ها اعمال شود و با این تدبیر، ان‌شاءالله از شکل گیری حواشی و اعتراضات جدید در فضای رسانه‌ای کشور نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی، پیش‌گیری لازم به عمل آید.

در این راستا خواهشمندیم در موضوع میزان افزایش شهریه‌ دانشجویان علوم پزشکی، دستور تجدید نظر صادر فرموده و با صدای دانشجویان، همراه باشید.

والسلام علیکم و رحمة الله»

انتهای پیام/

درخواست دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد برای تجدید نظر در افزایش شهریه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علی اکبر ولایتی اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۱۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت

رضا اخلاص‌مند گفت: میزان بارندگی تجمعی در سال آبی جاری در استان همدان برابر ۳۲۵ میلی متر است در حالی‌که میزان بارندگی تجمعی سال آبی گذشته در بازه زمانی مشابه برابر ۲۳۴ میلی‌متر گزارش شده است.

او با بیان اینکه متوسط بارندگی بلندمدت در بازه زمانی مشابه در استان همدان برابر ۲۹۶ میلی‌متر است، گفت: در این راستا شاهد افزایش ۳۹ درصدی تغییرات بارندگی نسبت به سال آبی گذشته و ۱۰ درصدی تغییرات نسبت به متوسط بلندمدت هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش در استان همدان در محدود مطالعاتی نهاوند، حوضه کرخه، ایستگاه مطالعاتی وراینه ثبت شده است، گفت: میزان بارش باران در این ایستگاه ۵۰۹ میلی‌متر است که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد و نسبت به بلندمدت سه درصد افزایش داشته است.

اخلاص‌مند کمترین میزان بارش را در محدود مطالعاتی رزن قهاوند حوضه قره‌چای ایستگاه‌های قهاوند و خمیگان با میزان ۲۵۴ میلی‌متر دانست و گفت: ایستگاه بارندگی سد اکباتان با متوسط بارش ۳۲۴ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد و نسبت به بلندمدت شش درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت