Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان سردار مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: اصفهان از آن جهت که هم مقصد مواد مخدر و هم محل عبور و مرور قاچاقچیان است و از طرفی آخرین ایستگاه امنیتی پیش از استان تهران است، اهمیت بسیار بالایی دارد و باید مراقبت‌های خاصی از این استان صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: طبق آخرین آمار سازمان ملل حدود ۲۸۰ میلیون معتاد و مصرف کننده مواد مخدر داریم. همچنین این آمار‌های استخراج شده توسط این سازمان نشان می‌دهد که اعتیاد در دنیا افزایش پیدا کرده و انتقادات شدیدی هم از کشور‌هایی شده است که برخی مواد مخدر را آزاد کرده اند.
سردار مومنی یاد آور شد: برای مثال گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد حتی در آمریکا هم زنان در پنج سال گذشته سه برابر بیشتر از قبل دچار اعتیاد شده اند و نزدیک به ۱۰ درصد جمعیت آمریکا مبتلا به اعتیاد هستند و سالانه هزار نفر در این کشور در اثر سوء مصرف مواد مخدر از بین می‌روند.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: صحبت‌هایی باید انجام شود تا مدیران و مردم بدانند که با چه آسیبی روبرو هستیم و راه‌های مقابله با گسترش مصرف مواد مخدر را پیدا کنیم. در کشور حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مصرف کننده مستقیم مواد مخدر داریم که ۵ درصد جمعیت فعال کشور را تشکیل می‌دهند.
او درباره نگرانی‌های مسئولین نظام در رابطه با مبارزه با مواد مخدر متذکر شد: در جلسات با رئیس جمهور باید و همچنین رهبر معظم انقلاب، موضوعات اجتماعی به شدت پیگیری می‌شوند که در صدر این موضوعات نیز مسئله مواد مخدر است.
سردار مومنی راجع به روش مقابله با مسائل مربوط به حوزه مواد مخدر گفت: در نهایت برای مقابله با این مسائل باید به سراغ بازدارندگی و پیشگیری برویم تا نگذاریم که مردم دچار مشکل شوند. چرا که مردم از ما انتظار دارند تا از در دسترس بودن مواد مخدر جلوگیری کنیم تا نتیجتاً مصرف هم کاهش پیدا کند. البته این انتظار درست و به حق است و ما هم باید تلاش کنیم تا این اتفاق میسر شود.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد:، اما این مسئله به تنهایی کافی نیست و باید به مسائل دیگری نیز بیاندیشیم. اینکه ما مواد مخدر موجود را جمع کنیم تا کسی نتواند استعمال کند یک بحث است. از طرف دیگر باید به فکر درمان و شرایط پس از درمان افراد هم باشیم و در واقع مقابله با مسئله اعتیاد نیاز به نگاه دو وجهی است.
او توضیحی هم در رابطه با معتادان متجاهر داد: معتادان متجاهر و متکدیان در اولویت‌های اول ما هستند و شخص رئیس جمهور هم این موضوع را پیگیری می‌کنند. باید طرحی به نام طرح یاریگران در این زمینه انجام شود تا با انجام شدن کلیات این طرح، از طریق پیشگیری‌های مربوطه تعداد افراد این چنینی را کم کنیم. باید درمان‌های اختصاصی و مهمی روی این افراد انجام گیرد و اگر هم این افراد باید به جامعه وارد شدند، برنامه‌های خاصی برای آن‌ها در نظر گرفته شود تا مجدداً به چرخه معتادین بازنگردند.
سردار مومنی در کنار یادآوری این نکته که میزان کشفیات در استان‌های مرزی نزدیک به ۷۰ درصد کل کشفیات مواد مخدر است، افزود: باید توجه داشته باشیم که بیش از ۷۰ درصد کشفیات در استان‌های مرزی یعنی استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان و هرمزگان انجام می‌شود و بیشترین میزان کشفیات نیز مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.  
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در ۴۰ سال گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته و ما ظرفیت‌های فراوانی در حوزه پیشگیری داریم که می‌توانیم با فرهنگ سازی لازم و انجام اقدامات پیشگیرانه، گام‌های مثبتی در این جهت برداریم. همچنین اگر قوانین مربوطه به درستی اصلاح شوند، می‌توانند ریشه مشکلات را خشکاند. البته شخص رئیس جمهور هم به این مسئله اصلاح قوانین ورود کرده اند و امیدواریم که این اتفاق به زودی بیافتد.
سردار مومنی در پایان در پایان گفت: کمپ‌های زنان در برخی از استان‌های کشور وضعیت مناسبی دارند که لازم است تا تدابیر خوبی در این زمینه اتخاذ شود. به هر حال زنان در تربیت فرزندان خود نقش مهمی دارند و با فراهم آوردن شرایط مناسب برای این قشر ضعیف می‌توان از مشکلات بسیاری جلوگیری کرد.   انتهای پیام/ی

آمار‌های اعتیاد از زبان مدیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد مبارزه با مواد مخدر اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۱۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت

سرهنگ سید رضا صادقیان فرمانده انتظامی تفت بیان داشت: در راستای اجرای طرح آرامش در شهر عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشرافیت کامل اطلاعاتی و انتظامی و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها درهفته گذشته اقدام به اجرای طرح آرامش و پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر از وجود معتادان متجاهر در سطح شهر و روستا‌های حوزه استحفاظی خود کردند.

وی بیان داشت: اقدامات صورت گرفته پلیس در راستای اجرای طرح سراسری آرامش در شهر با انجام کار اطلاعاتی منجر به دستگیری قاچاقچی و خرده فروش حرفه‌ای مواد مخدر در کمربندی یزد به تفت و کشف ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تفت در پایان، ضمن خرسندی مردم و شهروندان از اجرای این طرح، مقابله اثربخش با مقوله مواد مخدر را نیازمند عزم همگانی همه دستگاه‌های مسئول، همچنین مردم و نهادینه سازی مشارکت‌های عمومی در بین اقشار مختلف جامعه دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم