Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر رئیس موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، برگزاری مراسم زیارت عاشورا در ۴۰۰ نمازخانه و مسجد وزارت دفاع، روحانی برای حضور در اجلاس اوراسیا به ارمنستان سفر می‌کند، گسترش روابط گردشگری میان ایران و لبنان از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سفر رئیس موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، برگزاری مراسم زیارت عاشورا  در ۴۰۰ نمازخانه و مسجد وزارت دفاع، روحانی برای حضور در اجلاس اوراسیا به ارمنستان سفر می‌کند،  گسترش روابط گردشگری میان ایران و لبنان از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه شانزدهم شهریورماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نارسایی ها با حرف حل نمی شود/ باید جای اعلام، اقدام کرد

آیت الله سید هاشم بطحایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد ارزیابی از عملکرد دولت گفت: دولت تدبیر و امید انصافا اقداماتی انجام داده است و البته با مشکلاتی هم مواجه بوده است مخصوصا مشکلات داخلی و نارسایی های داخلی از تحریم خارجی  در این دوره بیشتر بود.

 

 نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان با بیان اینکه ایران سرزمین دارایی و امکانات و نیروی انسانی مطلق است افزود: نارسایی ها نشاندهنده این است که نظارت در کارها ضعیف است و به نظر می رسد علت نارسایی ها و کم و کاستی هایی که دولت هم خود به انها اشاره می کند با حرف حل نمی شود  همانگونه که سخنگوی قوه قضاییه گفت باید جای اعلام، اقدام کرد و این جمله بسیار بجا و پرمعنایی است.

 

وی گفت: نمی شود هم مردم فریاد بزنند و هم دولت داد بزند پس فریاد رس کیست؟ بالخره دولت بعنوان مجری نه به عنوان مقنن، مسئول است در اسلام غیر از خدا  هیچ کس قانونگذار نیست و هیچ حکمی جز حکم خدا وجود ندارد.

 

رئیس موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران می‌آید

یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که کرنل فروتا، رئیس موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شنبه (۱۶ شهریور)  برای دیدار با مقامات ارشد ایرانی به تهران سفر می‌کند.

 

این سخنگوی آژانس اعلام کرد: این دیدار بخشی از تعاملات میان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران است.

 

سفر مدیرکل موقت آژانس در چارچوب رایزنی‌های سطح عالی بین طرفین است

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین، در یک پیام توییتری اعلام کرد: کرنل فروتا، مدیرکل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی در روز یکشنبه به ایران سفر خواهد کرد. این دیدار، جزئی از تعاملات و همکاری‌های جاری ایران و آژانس و در چارچوب رایزنی‌های سطح بالا میان طرفین است.

 

سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که کورنل فروتا، مدیر موقت آژانس امروزبه تهران می‌آید تا با مقامات ارشد ایران گفت وگو کند. فروتا پس از مرگ یوکیا آمانو، مدیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سرپرستی این سازمان را به طور موقت بر عهده گرفته است.

 

برگزاری عزاداری های محرم در مساجد به اثر بخشی این برنامه ها کمک می کند

احسان قاضی زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش مساجد در پررنگ شدن عزاداری های امام حسین (ع) گفت: اگر کانون همه عزاداری های ما مساجد باشند یعنی هیات ها و عزارادی ها در مسجد شکل بگیرند که نقش مساجد به عنوان پایگاه فرهنگی تقویت شود قطعا بهتر است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ما بتوانیم برنامه های که در خانه ها ،محله ها و یا اینکه چادر و برزنتی زده شود را به سمت مساجد سوق دهیم بهتر است نه اینکه بگویم برنامه های که در خانه ها ،محله ها و سطح شهر برگزار می شود خوب نیست اتفاقا این برنامه ها در جای خودش خوب است اما معتقدیم اگر مساجد در این زمینه محور باشند به غنای برنامه ها و عزاداری ها با توجه به فضای معنوی مساجد افزوده می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه مساجد کانون پایدار فرهنگی هستند، گفت: مساجد موقتی نیستند و کانون های پایدار و ماندگار فرهنگی است ،قطعا اگر عزداری ها در یک مکان ماندگار و پایدار برگزار شوند برای طولانی مدت هم اثربخش است.

 

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: رفت و آمد مردم بویژه جوانان و نوجوانان به مساجد هر چه بیشترباشد آثار فرهنگی آن برای بعد از ماه محرم و صفر نیز ماندگارتر است.

 

برگزاری مراسم زیارت عاشورا به صورت روزانه در ۴۰۰ نمازخانه و مسجد وزارت دفاع

حجت الاسلام «سید محمود رضا بهرامی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد برنامه های وزارت دفاع در ماه محرم گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در طی سال فعال است و این امر به ویژه در هفته اول ماه محرم که با نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، محور کلی برنامه های فرهنگی و تبلیغی قرار دارد.

 

معاون تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع افزود: سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه، اجرای برنامه های هیئت عاشوراییان وزارت دفاع، برگزاری موکب عاشوراییان در مسیر پیاده روی زائران کربلا در اربعین حسینی، انجام تبلیغات محیطی مناسب از جمله سیاه پوش کردن اماکن مذهبی در یگان ها، نصب پرچم، پلاکارد، بنر و پوستر با بهره گیری از بسترهای هنری و ادبی به منظور بزرگداشت اهداف و ارزش های قیام امام حسین (ع) از جمله برنامه های وزارت دفاع در ماه محرم است.

 

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: تقویت و برپایی هیئت های عزاداری و دسته جات سینه زنی در شهرک های سازمانی، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی مانند کتابخوانی، مقاله نویسی، نقاشی و هنر با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری مراسم سخنرانی در دهه اول محرم با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در سطح سازمان ها و شهرک های سازمانی از دیگر برنامه های ماه محرم است.

 

روحانی برای حضور در اجلاس اوراسیا به ارمنستان سفر می‌کند

زوهراب مناساکانیان، وزیر امور خارجه ارمنستان در گفت‌ و گویی که در سایت خبری لراگیر. ای. ام منتشر شده است، حضور رئیس جمهوری ایران و سنگاپور را در اجلاس اتحادیه اورآسیا که در تاریخ دوم اکتبر ( ۱۰ مهر) در ایروان برگزار خواهد شد، تایید کرد.

 

وزیر امور خارجه ارمنستان اظهار داشت: سران کشورهای عضو و سایر همکاران اتحادیه اورآسیا از جمله ایران و سنگاپور در اجلاس مذکور شرکت خواهند کرد.

 

مناساکانیان همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارمنستان از سفر رئیس جمهوری ایران چه انتظاراتی دارد، گفت: ما با ایران دستور کار گسترده‌ای داریم و پیدا کردن قالب‌ ها و روش همکاری موثری در زمینه امنیت منطقه‌ای، توسعه زیرساخت‌ها، تنوع انرژی و سایر زمینه‌ها را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم به نتیجه مثبت برسیم که به نفع کشورهای ما است.

 

وی با بیان اینکه ارمنستان همواره با ایران روابط خوب و دوستانه ای داشته و خواهد داشت، گفت: عضویت ارمنستان در اتحادیه اورآسیا نیز امکاناتی برای کشور ما در همکاری‌ها با ایران و همچنین کشورهای سنگاپور و مصر فراهم می کند.

 

گسترش روابط گردشگری میان ایران و لبنان

«عباس خامه» یار رایزن فرهنگی ج.ا.ایران با اوادیس کیدانیان وزیر گردشگری لبنان دیدار و در خصوص مسائل گردشگری و گسترش این صنعت میان دو کشور به بحث و گفتگو پرداخت. خامه یار در این ملاقات ضمن اظهار خرسندی از این دیدار در آغاز دعوت رسمی جمهوری اسلامی ایران از وزیر گردشگری لبنان جهت سفر به ایران و بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری کشورمان را تقدیم وی نمود که مورد استقبال کیدانیان قرار گرفت.


رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به جایگاه صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی کشورها و وجود گردشگران فراوان ایرانی و لبنانی که عاملی برای معرفی فرهنگ ها و تمدن میان دو کشور هستند خواستار بهره بردن از این فرصت جهت بهبود وضعیت اقتصادی و فعال تر شدن آن میان دو کشور شد.


خامه یار با اشاره به وجود توافقنامه های امضا شده میان دو کشور خواستار اجرایی شدن آنها شده و ضمن اشاره به ظرفیت های موجود گردشگری میان دو کشور گفت: ایران می تواند در نمایشگاه های گردشگری خود زمینه حضور لبنان به عنوان میهمان ویژه جهت معرفی فرهنگ،تاریخ و اماکن گردشگری دینی و تاریخی  این کشور را فراهم نموده و در مقابل چنین فرصتی نیز در لبنان برای معرفی فرهنگ، تمدن و اماکن سیاحتی و تاریخی ایران فراهم گردد.


اوادیس کیدانیان نیز با اشاره به خاطره خوش حضور خود در دهمین نمایشگاه گردشگری در ایران در سال 2017میلادی ضمن استقبال از این طرح گفت: طرح آوردن گردشگر به یک کشور کمک بسیار زیادی به معرفی کشورها به یکدیگر خواهد کرد که در این رابطه نیازمند ایجاد هماهنگی میان شرکت های سیاحتی بخش خصوصی دو کشور و برگزاری نشست های مشترک جهت فراهم نمودن زمینه های همکاری توریستی است.


وزیر گردشگری لبنان در ادامه پیشنهاد داد تا با تولید فیلم های ترویجی جهت مسافرت به ایران و بالعکس و نمایش آنها از طریق شبکه های تلویزیونی دو کشور و نیز تولید سریال و یا فیلم های سینمایی با هدف ترویج فرهنگ و تمدن دو کشور و پخش آن از شبکه های پر بیننده می توان به صنعت گردشگری کمک شایانی نمود./

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم شیرخوارگان حسینی همایش شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر ع کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های مساجد مجلس سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۱۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در صفحه اجتماعی خود نوشت؛
«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی شد و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی