Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد با اشاره به این که میزان افت سطح آب در منطقه چاهک یکی از بالاترین ارقام افت در کشور است، گفت: در زمینه بهره‌مندی افراد از منابع آبی باید ارزش و امنیت غذایی به قیمت بقای منابع آبی حفظ شود.

به گزارش ایسناt محمدمهدی جوادیان زاده در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خاتم و شورای دشت پایلوت مروست که با حضور فرماندار خاتم و دیگر اعضا برگزار شد، با اشاره به این که شهرستان خاتم از نظر افت سطح منابع آب زیرزمینی وضعیت خوبی ندارد، اظهار کرد: افت سالیانه سطح آب در منطقه هرات 48 سانتی‌متر و در منطقه چاهک با همه اقداماتی که صورت گرفته حدود 97 سانتی‌متر در سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که میزان افت سطح آب در منطقه چاهک یکی از بالاترین ارقام افت در کشور است، افزود: این کسری مخزن‌ها گویای این است که هر ساله حجم زیادی از ذخایر آبی در استان را از دست می‌دهیم.

جوادیان زاده افزود: این وضعیت نشان می‌دهد از سال‌های قبل زنگ خطر منابع آب در دشت‌های وسیع استان از جمله هرات به صدا در آمده و اگر بخواهیم با روش های گذشته که نتیجه آن کسری مخزن بوده است منابع آبی را مدیریت کنیم، وضعیت به شدت وخیم‌تر می‌شود.

مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد گفت: در زمینه بهره‌مندی افراد از منابع آبی باید ارزش و امنیت غذایی به قیمت بقای منابع آبی حفظ شود، نه این که همه توجه‌ها به سمت کشاورزی، دامداری و ارزآوری جلب شود و در مقابل منابع آبی را به سمت ریسک بکشانیم.

«فرجام فاضلی» فرماندار خاتم نیز با اشاره به این که فعالیت مردم خاتم در زمینه کشاورزی و دامداری بر اهمیت تامین آب این شهرستان می‌افزاید، تصریح کرد: با توجه به این که پایه و اساس اقتصاد این شهرستان کشاورزی است، تامین مورد نیاز دغدغه خاطر صنعتگران حوزه کشاورزی شده است.

وی با اشاره به این که همیشه هدف استان جلوگیری از ورود صنعت به شهرستان خاتم بوده است تا تنها کشاورزی و دامداری در این منطقه توسعه یابد، گفت: این موضوع باعث شده پس از گذشت سال‌ها همچنان زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری وارد خاتم نشود و به فکر تامین آب و برق صنعت نباشیم.

فرماندار خاتم با بیان این که جذب سرمایه‌گذار در این شهرستان تنها راهکار کاهش نرخ بیکاری است، خاطرنشان کرد: ضعف در فراهم کردن زیرساخت‌های لازم جهت جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد اشتغال باعث شده بیشتر جوانان خاتم در کنار پدران خود به کشاورزی مشغول شوند که اکنون نیز برای ادامه فعالیت خود با کمبود آب مواجه شدند.

این مسئول در پایان تاکید کرد: ضروری است در راستای رفع مشکلات کشاورزان اقدام موثری صورت گیرد تا مردم این منطقه مجبور به مهاجرت نشوند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۲۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد

منوچهر جافری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان پلدختر به کشت باقلا اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: برداشت باقلا در شهرستان پلدختر در اوایل فروردین‌ماه آغاز شده و ادامه دارد.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: باقلا شش هزار و ۵۰۰ تن در سال فروش داشته و به شهرستان‌های بروجرد، اراک، تهران، سنندج و کرمانشاه و دیگر شهرهای کشور بارگیری شده است.

جافری، گفت: امسال خوشبختانه کشاورزان از قیمت فروش راضی هستند و هر کیلو ۲۰ هزار تومان به فروش رفته و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: میزان کشت باقلا سال گذشته در شهرستان پلدختر ۷۵۰ هکتار بوده است و باتوجه‌به این که قیمت پارسال کیلویی هفت هزار تا ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسید مردم بیشتر به کشت گندم که کشت استراتژیک بود روی آوردند.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: این کشت با تناوب گندم بسیار عالی بوده و هر ساله در شهرستان پلدختر و معمولان کشت می‌شود و همچنین با برداشت زودهنگام این محصول کشاورزانی که آب فصلی دارند می‌توانند کشت کنند.

کد خبر 6088235

دیگر خبرها

  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم
  • کشف ۳۲ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق درشهرستان خاتم
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی