Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه مدارس آماده پذیرایی از دانش آموزان پایه اولی هستند، گفت : بیش از ۳۲ هزار نفر دانش آموز پایه اولی در روز سی و یکم شهریور ماه در جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها حضور می‌یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره شمار دانش آموزان دوره ابتدایی گفت : پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۷۶ هزار نفر دانش آموز ابتدایی شامل ۹۱ هزار دانش آموز پسر و ۸۵ هزار دانش آموز دختر در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: دانش آموزان دوره ابتدایی در ۲۴۱۷ مدرسه و بیش از ۸۰۰۰ کلاس درس حضور خواهند یافت.

این مسئول گفت: تمام اولیا دانش آموزان پایه اولی در شهریور ماه آموزش‌های لازم را در راستای چگونگی ارتباط با فرزندان و آشنا شدن با برنامه‌های درسی آن‌ها خواهند دید.

فضلی افزود: همچنین تمامی اولیای دانش آموزان کلاس اول و پیش دبستانی در قالب «کتاب تار خانه در پود مدرسه» با برنامه‌های درسی فرزندان خود آشنا می‌شوند.

او گفت: در این کتاب، اولیای دانش آموزان با شیوه‌های جدید روش تدریس، شیوه‌های جدید سنجش و ارزیابی و مجموعه دانستنی‌ها برای چگونگی ورود دانش آموزان به مدارس آشنا خواهند شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: ۱۸۶۷ مدرسه مختلط هستند که در نقاط روستایی قرار دارند.

فضلی درباره شمار نوآموزان پیش دبستانی گفت: امسال ۲۵ هزار نوآموز پیش دبستانی به مراکز پیش دبستانی خواهند رفت که برای اولیا آن‌ها آموزش‌های لازم در نظر گرفته شده است.

او افزود: اولیای نوآموزان ساکن در مناطق مرزی، حاشیه‌ای و محروم برای ثبت نام فرزندان خود باید به مدارس مراجعه کنند.

این مسئول دوره پیش دبستانی را گلوگاه ورودی دوره ابتدایی دانست و گفت: تمام اولیای نوآموزان برای ثبت نام فرزندان خود در دوره پیش دبستانی شتاب کنند، زیرا بر اساس تحقیقات کودکانی که دوره پیش دبستانی را گذرانده‌اند در دوره ابتدایی موفق‌تر خواهد بود .

 

 

انتهای پیام/د

بیش از ۳۲ هزار نفر دانش آموز پایه اولی در جشن غنچه‌ها حضور می یابند

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگیان مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز