Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر منصور غلامی در آیین معارفه دکتر سعدالله نصیری قیداری، سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی و تکریم دکتر سید حسن صدوق، رئیس سابق این دانشگاه که امروز (شنبه) در محل سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، تصریح کرد: ماموریت گرا کردن وکیفی‌سازی مراکز آموزش عالی کشور به صورت جدی در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم در ادامه با تاکید بر گذار نهاد آموزش عالی از توسعه کمی و حرکت به سمت کیفی سازی و ماموریت گرا کردن مراکز آموزش عالی گفت: در حال حاضر تمام دانشگاه ها حتی دانشگاه های کوچک در زمینه پژوهش دستاوردهای مناسبی کسب کرده اند و از این رو می توان گفت افق روشنی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه وجود دارد.

وی با بیان اینکه "تشکر از یک مدیر تشویق مدیر بعدی است"، خاطرنشان کرد: طبیعی است که در شرایط کنونی، سیاست ها و تلاش های ما این باشد که اعتلای آموزش عالی کشور را که یکی از پایه های نظام اسلامی است، بیش از پیش رشد بدهیم.

وزیر علوم در ادامه افزود: ما قطعاً مسئولیت ها را دائمی نمی دانیم، عقبه جمهوری اسلامی به ما نشان می دهد که همه مسئولان برای خدمت رسانی تلاش می کنند. آنچه که اصل است نیت خیر، صدق در نیت و تلاش برای انجام صادقانه وظایف است کار باید با معامله با خدا باشد.

دکتر غلامی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وظیفه تربیت نیروی کارشناس و متخصص را عهده دار شدیم و به خوبی طی یک و نیم دهه اوایل انقلاب توانستیم این وظیفه را انجام دهیم و تامین این نیرو تا قبل از پایان دهه ۷۰ صورت گرفت؛ به گونه‌ای که امروز مدیران ما در عرصه‌های مختلف اجرایی و تصمیم گیری از فارغ التحصیلان داخلی هستند.

وی تاکید کرد: توجه به مباحث پژوهشی از اوایل دهه ۷۰ در دانشگاه‌ها فعال‌تر شدند و تا اواخر دهه ۸۰ هم این موضوع مورد توجه دانشگاه‌ها و مراکز علمی قرار گرفته به گونه‌ای که امروز هم شاهد دستاوردهای رشد علمی در سطح جهانی هستیم، اما آنچه که امروزه بیشتر مورد تاکید است دستاوردهای پژوهشی است که باید بتوانند گره گشای مشکلات داخلی و مسائل جامعه و صنعت باشند.

دکتر غلامی در پایان خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر نگرانی‌هایی از لحاظ تعدد مراکز آموزش عالی در سال‌های اخیر به وجود آمد و خوشبختانه این نگرانی‌ها نیز با تمرکز بر کیفی نگری آموزش عالی رفع شد.

*در حال حاضر، تراز مالی دانشگاه شهید بهشتی مثبت است

دکترسید حسن صدوق، رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی نیز در این آیین، با بیان اینکه درحال حاضر تراز مالی دانشگاه شهید بهشتی مثبت است، گفت: با توجه به رسالت دانشگاه، صرفه جویی در امور مالی، ارتقای کیفیت آموزشی، کارآفرینی و ارتباط جامعه با صنعت دغدغه اصلی مدیریت در سال های گذشته بوده است.

رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی در ادامه با اشاره به فعالیت های آموزشی این دانشگاه گفت: اجرایی کردن طرح مهارت آموزی از طریق برنامه ریزی منظم درسی و اضافه کردن دروس اختیاری و کارآفرینی از مهم ترین فعالیت های دانشگاه شهید بهشتی بوده است.

*رساندن مقالات علمی به محصول و حل معضلات کشور وظیفه ماست

دکتر سعدالله نصیری قیداری، سرپرست دانشگاه شهید بهشتی در سخنانی با بیان اینکه "دانشگاه به این جایگاه مناسب نمی رسید؛ مگر با تلاش و همت مسئولان قبلی و کارکنان زحمتکش و پرتلاش"، اظهار داشت: همه ما به دلایل دینی و اعتقادی به علم و دانش احترام می گذاریم و همگی باید دست به دست هم دهیم تا این جایگاه، بیش از پیش ارتقا یابد.

وی همچنین با بیان اینکه ما وظیفه داریم در تولید علم مفید در کشور سرمایه گذاری کنیم، گفت: رساندن مقالات علمی به محصول و حل معضلات کشور وظیفه ماست و من در این راه دست همه محققان کشور را می فشارم.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی نیز در این آیین گفت: بی شک هرکس در نظام جمهوری اسلامی خدمت کرده، با قصد خدمت، مسئولیت را بر عهده گرفته است و از این رو همواره باید به خوبی های دوران گذشته هر مدیریتی توجه ویژه کرد.

وی در این آئین با بیان اینکه پاسداشت خدمات دیگران همواره باید مورد توجه باشد، گفت: امام صادق (ع) سه خصلت فرو بردن خشم، گذشت از خطای دیگران و کمک با نفس و مال را برای مدیریت افراد عنوان کرده است که باید مورد توجه مدیران کشور قرار گیرد.

در بخش پایانی این مراسم، حکم انتصاب دکتر نصیری قیداری توسط وزیر علوم به وی اعطا شد و پس از آن، دکتر غلامی با اهدای لوح تقدیر از خدمات دکتر صدوق، رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی قدردانی کرد.

دکتر سعدالله نصیری قیداری هفته گذشته با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سمت «سرپرست دانشگاه شهیدبهشتی» منصوب شد. وی پیش از این، مسئولیت های مهم علمی و اجرایی از جمله "معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم"، "دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو" و "نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی" را عهده دار بوده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش عالی امام صادق خشم علوم تحقیقات و فناوری نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سید محمد حسینی با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند

دکتر حسینی افزود: از طرف دیگر فرهنگ سازی در جامعه و بین خانواده ها برای سوق دادن فرزندان به سمت مهارت آموزی در دانشگاه ها از اهمیت فراوانی برخوردار است تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در سال های اخیر با حمایت دولت مردمی گام های بلندی به سمت مهارت افزایی برداشته است و جوانان گرایش و اقبال بیشتری برای تحصیل در این دانشگاه پیدا کرده اند چون اشتغال به کار آنان در آینده تقریباً تضمین شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند همچنان که دانشگاههای علوم پزشکی از دسترسی به بیمارستان ها برای آموزش دانشجویان بیشترین استفاده را بعمل می آورند.

دکتر حسینی همچنین با اشاره به مطالبه  اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای مبنی بر تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت و تاسیس شهر مشاغل و پارک های مهارت و صنایع خلاقه، این پیشنهادها را موجه و قابل پیگیری دانست.

در پایان این مراسم با حضور دکتر حسینی از برگزیدگان کنفرانس، پژوهشگران برتر، حامیان دانشگاه و کنفرانس و نیز پیشکسوتان دانشگاه از جمله پروفسور حسن کی پور تجلیل شد.

 

 

دیگر خبرها

  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )