Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد امین یاقوت روز شنبه در گفت و گو با اشاره به اینکه تعداد زیادی از زائران خوزستانی در روزهای اخیر به شهرهای مقدس عراق سفر کرده اند پیش بینی کرد موج جدید ثبت نام در سامانه سماح بعداز دهه نخست ماه محرم شروع شود.
وی ثبت نام در سامانه "سماح" سازمان حج و زیارت و پرداخت ۲۲۰هزار ریال بابت بیمه و هلال احمر(در صورت ثبت نام خود متقاضی) و داشتن گذرنامه معتبر را برای خروج از پایانه های مرزی چذابه و شلمچه ضروری خواند و افزود: این امکان وجود دارد که زائران مشتاق تشرف به عتبات عالیات برای ثبت نام در سامانه سماح و انجام مراحل آن به دفاتر رسمی خدمات زیارتی زیرپوشش سازمان حج و زیارت نیز مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته یاقوت ، زائران حسینی برای خروج از مرزهای رسمی کشور باید در سامانه سماح ثبت نام کنند.
پیش بینی شده با حذف روادید برای زائران اربعین حسینی تعداد زائرانی که از مرزهای شلمچه و چذابه به کربلای معلا و نجف اشرف مشرف می شوند افزایش چشمگیری نسبت به سال های گذشته داشته باشد.
اربعین پارسال ۲۳۶هزار زائرحسینی از گذرگاه مرزی چذابه و ۵۵۰هزار زائر از مرز بین المللی شلمچه به عراق عزیمت کردند.
امسال مرزهای چذابه و شلمچه در خوزستان ، مهران در استان ایلام و مرز خسروی در استان کرمانشاه برای تردد زائران حسینی گشوده می شود.
مرز خسروی روز جمعه ۱۵شهریور با حضور وزیران کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق پس از ۶ سال بازگشایی شد تا تردد زائران ۲ کشور با سهولت بیشتری صورت گیرد.


زائران در ماه‌های محرم و صفر می توانند به دفعات به عتبات عالیات مشرف شوند
مسئول عتبات عالیات مدیریت حج و زیارت خوزستان گفت: زائران حسینی به شرط یک بار ثبت نام در سامانه "سماح" سازمان حج و زیارت می توانند بدون داشتن روادید در طول ماه‌های محرم و صفر به دفعات به شهرهای مقدس عراق ‌سفر کنند.
یاقوت افزود: براساس توافق مسئولان عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و عراق ، زائران ایرانی می توانند از طریق مرزهای بین المللی چذابه و شلمچه در طول ماه‌های محرم و صفر به صورت انفرادی یا جمعی(کاروانی) بدون روادید و به بدون محدودیت به عتبات عالیات مشرف شوند.
در سال های اخیر مسئولان ارشد عراقی تنها یک بار اجازه دادند زائران ایرانی اربعین بدون روادید(ویزا) از مرزهای رسمی کشور ، به شهرهای مقدس عراق سفر کنند.
در روزهای اخیر مرزچذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شاهد تردد چشمگیری زائران ایرانی و عراقی بوده است.
۶۰۶۵/۶۰۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عتبات عالیات سازمان حج و زیارت خوزستان اربعین ۹۸ مرز شلمچه مرز چذابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج تمتع قرار دارند، گفت: در سال‌های اخیر تلاش شده است با کاهش تعداد خادمان و عوامل، زائران بیشتری به سرزمین وحی اعزام شوند.   حجت الاسلام والمسلمین سید فاتح نواب افزود: درحج پیش‌رو کمترین نرخ اعزام خادمان و عوامل را نسبت به تمام دوره‌های گذشته حج خواهیم داشت و با کاستن از تعداد خادمان، تعداد هفت کاروان به زائران خانه خدا افزوده شده است.   وی تجدید نظر در برنامه‌های گذشته را با توجه به تحولات و شرایط روز، ضروری خواند و تاکید کرد: هدف ما ارائه خدمات بیشتر توسط خادمان است.   رییس سازمان حج و زیارت هم در این همایش گفت: امسال حدود ۸۷ هزار نفر از ایران به حج اعزام می‌شوند و اعزام کاروان‌های آنها از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.   سید عباس حسینی با اشاره به شعارحج امسال «حج؛ قرآن محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی، دفاع از فلسطین مظلوم» اظهار کرد: یکی از راهبرد‌های امام خمینی (ره) برای حمایت از ملت فلسطین، حج ابراهیمی و مراسم برائت از مشرکین بود و این راهبرد با توجه به شرایطی که در جهان اسلام حاکم است، تا به امروز دنبال شده است.   او ادامه داد: درباره فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی و فرهنگی تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا در این عملیات بزرگ که دربرگیرنده بیش از ۸۵ هزار نفر است عملکرد موفقی داشته باشیم؛ هرچند در این مسیر چالش‌های متعددی هم وجود دارد که از آن آگاه هستیم.   رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با تلاش بانک مرکزی و همکارانمان، ارز مورد نیاز حج وارد حساب این سازمان شده و صدور ویزای زائران درحال پیگیری است.   او افزود: در حالیکه با تلاش صورت گرفته، هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است، اما در خدمات‌دهی در بخش‌های مختلف هیچ تغییری نسبت به سال‌های گذشته وجود ندارد و این موارد برای زائران باید تبیین شود.   رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به وضعیت جسمی زائران و حضور افراد کهنسال در کاروان‌ها، توجه به این دسته از زائران را خواستار شد.   سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی هم گفت: امسال ۹هزار و ۳۶۵ زائر در قالب ۶۷ کاروان به حج تمتع اعزام خواهند شد که از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های مدینه بعد و ۳۵ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های مدینه قبل ثبت نام شده اند.   حجت الاسلام والمسلمین شجاع افزود: تعداد پنج هزار و ۳۹۰ زائر مشهد در قالب ۳۷ کاروان و سه هزار و ۹۷۵ زائر از شهرستان‌های استان نیز در قالب ۳۰ کاروان، به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.   در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران خراسان‌شمالی طبق سنوات گذشته به همراه زائرین استان خراسان رضوی از ۲۹ اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.  

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • اعزام زائران حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه