Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی حیدری معاون عتبات و عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در نشست خبری با اشاره به برنامه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در مراسم پیاده روی امسال اربعین گفت: بالغ بر 600 کیلومتر از شلمچه تا سامرا در شمال عراق زائران حضور دارند.

وی ادامه داد: آمایش سرزمینی ما حاکی از آن است که بالغ بر 80 درصد از زائران در نجف یا مسیر کربلا به نجف و یا در کربلا هستند،10 درصد در کاظمین و 5 درصد در مسیر قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عتبات و عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به ایجاد پایگاه‌های بهداشتی و درمانی در مراسم اربعین امسال،گفت: در کربلا 6 مرکز درمانی، بین مسیر 7 پایگاه، نجف 4 پایگاه، سیدمحمد یک پایگاه، سامرا یک پایگاه، کاظمین 3 پایگاه و حله یک پایگاه درمانی ایجاد خواهد شد؛ ضمن اینکه 20 پایگاه توسط همکاران نهادهای دیگر ایجاد خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه هیچ منعی برای همکاری مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با دیگر ارگان‌های مایل به ارائه خدمات در پیاده روی اربعین وجود ندارد، گفت: بحث بهداشت و درمان موضوع مهمی است و باید افرادی که قصد همکاری در این خصوص دارند، توانمندی‌های خاصی داشته باشند؛ چرا که اگر از توانمندی لازم برخوردار نباشند، این موضوع شاید منجر به این باشد که عراق از حضور هلال احمر در مراسم سال آینده ممانعت کند؛ البته به دلیل عملکرد خوب هلال احمر در مراسم اربعین، آنها به دنبال خدمات ما هستند.

وی گفت: هر کسی که قصد همکاری با مرکز پزشکی هلال احمر را داشته باشد باید 5 شرط لازم را داشته باشد که اولین شرط این است که مسئول فنی داشته باشد و آن باید پزشک باشد. دوم نیروهای معرفی شده برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی باید آکادمیک باشند. سومین شرط این است که باید فارماکوپه دارویی آنها مانند ما باشد، مکان استقرار آنها مشخص بوده و پنجمین شرط این است که مدت زمان ارائه خدمات آنها مشخص باشد.

معاون عتبات و عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر درباره میزان داروی ارسالی به مراسم پیاده روی امسال اربعین، گفت:‌ 160 تن دارو تجهیزات به مراسم اربعین برده می‌شود؛ ضمن اینکه 8 اتوبوس آمبولانس، 40 دستگاه آمبولانس و 1700 نفر از نیروهای هلال احمر در پایگاه‌ها فعال خواهند بود.

حیدری از آغاز ارائه خدمات مرکز پزشکی و حج وز یارت هلال احمر از 8 صفر تا روز اربعین خبر داد و گفت: تعدادی از پایگاه‌ها نیز تا زمان برگشت کامل زائران در مسیر فعالیت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: بیمارستانی در 11 طبقه در کربلا در حال ساخت است که قرار بود 3 طبقه آن در مراسم اربعین امسال راه‌اندازی شود که ممکن است این کار انجام نشود، اما تا سال آینده این بیمارستان به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

معاون عتبات و عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر بیان داشت: در روز عاشورا دو تیم جراحی شامل 40 نفر خدمات درمانی لازم را به زائران ارائه خواهند داد.

حیدری درباره بروز بیماری‌های تنفسی در مراسم پیاده روی اربعین گفت: اولین مشکل ما مشکلات تنفسی است؛ البته استفاده از ماسک تجربه خوبی نبود؛ با توجه به اینکه 80 درصد مسیر زائران ایرانی که از نجف تا کربلا را به صورت پیاده روی می‌روند مسیر خاکی بوده و مشکلات تنفسی وجود دارد.

وی گفت: بیشترین توصیه ما به زائران این است که راهپیمایی خود را مدیریت کرده و در زمان‌های مناسب و زمان‌هایی که گرمای هوا و آفتاب شدید نیست، حرکت کنند؛ ضمن اینکه توصیه می‌شود هنگام شب استراحت کرده و زمان انجام پیاده روی و زیارت کربلا را کوتاه کنند.

احمدرضا فقیهی معاون حج عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر هم با اشاره به طراحی نرم افزار دیده‌بان در مراسم حج امسال، گفت:‌مسیر منا تا جمرات توسط این نرم افزار رصد شد؛ ضمن اینکه تیم‌های درمانی در طول مسیر و در سه ایستگاه خدمات لازم را ارائه دادند.

انتهای پیام/

20 / 20 اربعین پیاده روی اربعین دارو ارسال دارو تجهیزات پزشکی ارسال تجهیزات پزشکی معاون عتبات و عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ارسال 160 تُن دارو و تجهیزات پزشکی علی حیدری مرکز پزشکی حج و زیارت هلال ا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اربعین پیاده روی اربعین دارو ارسال دارو تجهیزات پزشکی ارسال تجهیزات پزشکی ارسال 160 ت ن دارو و تجهیزات پزشکی علی حیدری مرکز پزشکی حج و زیارت هلال ا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۳۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ایزدپناه صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان بوشهر ۲۰ پایگاه امداد هلال احمر شامل پایگاه‌های امداد جاده‌ای، کوهستان، سگ‌های جست‌وجو و نجات و امداد دریایی فعال است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳۴ خانه هلال در سطح استان اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۸۱ نفر در ۵۲ خانه هلال شهری و ۸۲ خانه هلال روستایی مستقر بوده و در عرصه‌های آموزش و رسیدگی به حوادث فعال هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به اینکه یک ششم روستاهای استان بوشهر دارای خانه هلال باشند تاکید کرد: چهار خانه هلال استان برای راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی پیش قدم شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت یکی از چالش‌ها را نبود پایگاه امدادی هلال احمر در شهرستان عسلویه عنوان کرد و افزود: احداث آشیانه بالگرد هلال احمر با وجود داشتن مجوز و اعتبار مصوب ۴۰ میلیارد ریالی طی چهار سال متوقف مانده است.

گناوه پایگاه دریایی ندارد

ایزدپناه خاطرنشان کرد: به منظور راه‌اندازی مرکز آموزش امداد دریایی جنوب کشور در بوشهر پیگیری شده و استان بوشهر با داشتن امکانات مناسب زیرساختی و نیروی انسانی مجرب شرایط خوبی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به نیاز استان بوشهر به ایجاد پنج پایگاه امدادی ساحلی بیان کرد: استان بوشهر با هشت شهرستان ساحلی و داشتن ۸۰۰ کیلومتر ساحل میزبان خیل عظیم گردشگران است و باید پایگاه‌های لازم ایجاد شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر تصریح کرد: گناوه با وجود اینکه قطب گردشگری استان بوشهر است، از داشتن پایگاه امداد ساحلی بی‌بهره است؛ این در حالی است که این شهرستان دارای نیروی انسانی مجرب و امکانات و تجهیزات خوبی است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نجات‌گران در ۳۱ عملیات ۳۹ نفر از غرق‌شدگی نجات دادند افزود: زمین ایجاد پایگاه دریایی امدادی در گناوه در بستر دریا است و امکان ساخت در این زمین وجود ندارد.

کد خبر 6097214

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی