Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@01:38:00 GMT

ریشه کن کردن عفونت بدون نیاز به دکتر

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۳۴۲۸

ریشه کن کردن عفونت بدون نیاز به دکتر

رویداد۲۴ دریافت آنتی بیوتیک تنها راه درمان عفونت‌های ادراری نیست. در اینجا ۵ راهکار مناسب و البته بدون نیاز به نسخه برای کاهش و یا رفع علائم عفونت ادراری پیشنهاد شده است.

پوشیدن لباس‌های خشک: در تابستان نگذارید لباس مرطوب به تنتان بماند، چون رشد باکتری‌ها را تحریک می‌کنند. اگر می‌توانید، در هر فرصتی لباس مرطوب را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پرهیز از محرک‌های غذایی: هنگام ابتلا به عفونت ادراری از غذا‌های محرک از قبیل کافئین، الکل، غذا‌های تند، نیکوتین، نوشیدنی‌های گازدار، و شیرین کننده‌های مصنوعی اجتناب کنید. این محصولات مثانه را بیشتر تحریک میکنند. در عوض بر روی غذا‌های سالم مانند کربوهیدرات‌ها همراه با فیبر بالا استفاده کنید.

مصرف زیاد آب: یکی از ابتدایی‌ترین گام‌ها برای رفع علائم عفونت ادراری، نوشیدن مقادیر زیاد آب است. دلیلش هم این است که باکتری‌های منجر به عفونت با نوشیدن آب از بین میروند. سعی کنید با مصرف کافی آب هر ۲۰ دقیقه یک بار به دستشویی بروید تا عفونت‌های موجود در دستگاه ادراری‌تان خارج شود. البته بیماران مبتلا به نارسایی‌های کلیوی باید در مورد میزان ایمن مصرف آب حتما با پزشک شان مشورت کنند.


مصرف ویتامین ث: در هنگام ابتلا به عفونت ادراری، دریافت میزان کافی از ویتامین ث ضروری است، زیرا مصرف این ویتامین ادرار را اسیدیتر کرده و مانع رشد باکتری‌ها در دستگاه ادراری می‌شود.

استفاده از حمام آب گرم: حمام بروید و از دوش آب داغ استفاده کنید. اگر چه این روش از نظر پزشکان و محققان علوم پزشکی ثابت نشده است، اما بسیاری از افراد مبتلا به عفونت دستگاه ادراری بعد از حمام آب داغ احساس کاهش خارش و سوزش و درد را اعلام می‌کنند.




خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 عفونت در بدن اخبار سلامت ویتامین ث محرک غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها

راضیه کشاورز ملکی با اشاره به هزینه بالای ویزیت پزشکان، اطلاعات اشتباه فضای مجازی، عدم‌اعتماد به پزشک، ترجیح نظرات و سلایق بیمار بر پزشک معالج، ترجیح توصیه‌های غیراصولی افراد به یکدیگر به جای مسائل تجربی را از دلایل موثر در مصرف بالای دارو‌هایی دانست که بدون نسخه هم بفروش می‌رسند.

به گزارش ایلنا، به گفته وی، این تصور که مصرف داروی بیشتر تضمین کننده، تاثیر بیشتر و بهبودی سریعتر است، یک باور غلط می‌باشد و هیچوقت نباید دارو‌های OTC را با مصرف طولانی‌تر یا با دوز‌های بالاتر از چیزی که در بروشور آن قید شده، استفاده کرد. اگر پس از مصرف دارو طبق نظر پزشک بهبودی حاصل نشود باید دوباره به پزشک مراجعه کرد و اگر به این علائم توجه نشود و مصرف خودسرانه دارو‌های OTC ادامه پیدا کند، حتما عوارض دارویی اتفاق می‌افتد.

این کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سلامت غذا و دارو همچنین توجه به فرهنگ‌سازی را در جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو بسیار مهم دانست و گفت: عواملی از جمله مصرف بیش از مقدار توصیه شده، طولانی‌تر از زمان توصیه‌شده و بدون توجه به هشدار‌ها و موارد درج شده روی برچسب دارو، همچنین مصرف این دارو‌ها بدون تجویز پزشک و داروساز، مصرف خود سرانه است و باید در این‌باره آموزش‌های دقیق و فرهنگسازی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مردم نباید تصور کنند که این دارو‌ها خطرات و عوارض کمی دارند. مهم نحوه مصرف آنهاست که بتواند نتیجه درست را برایشان به همراه داشته باشد.

کشاورز ملکی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین توصیه، مصرف دارو براساس دستورالعمل‌های روی برچسب، طبق دستور پزشک یا مشاوره با داروسازی که در داروخانه حضور دارد، می‌باشد.

دیگر خبرها

  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • مواد غذایی شگفت انگیزی که بوی بد یا عجیب و غریبی به ادرارتان می‌بخشند
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک