Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:34:45 GMT

افزایش بیش از ۶۶ هزار نفری جمعیت جوان در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۳۶۰۳

افزایش بیش از ۶۶ هزار نفری جمعیت جوان در خراسان شمالی

علی زاهدی نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا جمعیت استان را در سال جاری ۹۷۲ هزار و ۸۴۷ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد حدود ۲۵۴ هزار و ۶۱۸ نفر در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال قرار دارند که بر اساس مصوبه قبل جوان محسوب می شدند.

وی افزود: اما، بر اساس مصوبه جدید شورای عالی جوانان این تعداد به ۳۲۰ هزار و ۷۶۰ نفر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: این در حالی است که بر اساس سرشماری سال ۹۰ تعداد افراد جوان گروه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال به میزان ۳۰۹ هزار و ۶۴۸ نفر بود که ۳۵.۷ درصد جمعیت استان را شامل می شد.

زاهدی نیا افزود: این میزان در سال ۹۵ به ۲۸۴ هزار و ۵۵۸ نفر رسیده که شامل حال ۳۳ درصدجمعیت استان می شد و ۲.۷ درصد نسبت به سال ۹۰ کاهش داشته است.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی  نیز با اشاره به ابلاغ مصوبه شورای عالی جوانان کشور به ادارات کل استان ها، گفت: وزارت ورزش و جوانان در حال انجام آخرین نگرش ها و یافته های پژوهشی برای این گروه سنی است.

امان الله فیروزه افزود: قرار است برش استانی این گروه سنی و برنامه ها تا پایان سال به استان ها داده شود تا بر اساس آن برنامه ریزی لازم برای جامعه هدف صورت گیرد.

وی با اشاره به افزایش تعداد سمن ها با توجه به این تغییرات سنی، خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست های ثبت شده احتمال می رود امسال بین ۱۲ تا ۱۴ سمن به مجموع سمن های استان افزوده شود.

فیروزه گفت: در گذشته جوانی که خدمت سربازی را تمام کرده بود بعد از چند سال مشارکت اجتماعی برای ارائه درخواست تاسیس سمن به دلیل از دست دادن سن جوانی امکان انجام این کار را نداشت ولی اکنون این شرایط برای جوانان بیشتر فراهم است.

ط/ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای عالی جوانان ثبت احوال خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساس پیشرفت هر کشور توجه به آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت، طی پیامی روز بزرگداشت مقام معلم را به معلمین حوزه حج و زیارت تبریک و تهنیت گفت.

در متن پیام آمده است: در طول تاریخ، همواره بر بزرگداشت و تکریم مقام معلم، تأکید شده و سخنان بسیاری درباره جایگاه معلم گفته شده است؛ به گونه‌ای که تلاش برای نوشتن جمله‌های تازه درباره شأن و منزلت والای مقام معلم و آموزگار به تکرار خواهد انجامید. بی‌شک پایه و اساس پیشرفت و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل ِ آینده‌ساز جوان است؛ و با عنایت به نقش محوری و اساسی معلم در تربیت نسل جوان و اعتلای دانش و فرهنگ در جامعه، باید در نظر داشت که تکریم معلمان، تکریم جامعه است.

در سالی که به نام «جهش تولید» نامگذاری شده است، بی شک نقش ارزشمند اساتید و معلمین بیش از پیش پررنگ می‌شود. استادان، به عنوان یکی از ارکان توسعه علمی کشور در شکل گیری شخصیت علمی و فرهنگی دانشجویان نقشی ماندگار دارند.

اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، روز معلم را به اساتید و معلمین گرانقدر و بالاخص آموزگاران خانواده بزرگ حج و زیارت تبریک و تهنیت عرض نموده و برایشان از درگاه خداوند منان سلامتی و موفقیت در کلیه امور را خواستارم.

کد خبر 6094061

دیگر خبرها

  • اساس پیشرفت هر کشور توجه به آموزش و پرورش است
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه به کارگران ساختمانی استان کردستان
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است