Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان امروز، شنبه ۱۶ شهریور در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: ساعت ۲۲ دیشب مرزبانان حین پایش نوار مرزی با تعدادی از افراد ناشناس در نقطه صفر مرزی و حریم ممنوعه (منطقه خوش‌کلان) درگیر شدند.

حسین خوش اقبال اضافه کرد: استوار یکم وظیفه مجید شیری‌پز در این درگیری به فیض شهادت نایل شد و یک مرزبان دیگر نیز زخمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ کدام از گروه‌های معاند نظام مسئولیت این درگیری را بر عهده نگرفته است، افزود: اطلاعات تکمیلی بزودی از رسانه‌های معتبر اعلام می شود.

فرماندهی مرزبانی استان کردستان نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که استواریکم وظیفه مجید شیری‌پز ساکن شهر خمین استان مرکزی در این درگیری به شهادت رسید و همرزم وی گروهبان‌یکم مسلم غریبی ده‌گلی نیز اکنون در بیمارستان بستری است و وضعیت عمومی او رضایت بخش است.

در این خصوص سردار کیومرث شیخی فرمانده مرزبانی استان کردستان به باشگاه خبرنگاران گفت: در درگیری مسلحانه مرزبانان هنگ مرزی مریوان با معاندان جمهوری اسلامی ایران، یکی از مرزبانان به شهادت رسید.

او افزود: مرزبانان هنگ مریوان حین کنترل و پایش نوار مرزی، با تعدادی افراد ناشناس مسلح معاند ضدانقلاب در نقطه صفر مرزی و حریم ممنوعه که قصد ورود غیرقانونی به خاک کشور را داشتند، مواجه شدند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان تصریح کرد: مرزبانان به محض مشاهده متجاوزان، موضع مناسب اتخاذ کرده و با حجم آتش سنگین آن‌ها را غافلگیر و موفق شدند تلفات سنگینی به معاندان جمهوری اسلامی در مرزهای غرب کشور وارد کنند.

او گفت: در این درگیری استواریکم وظیفه "مجید شیری‌پز" اهل خمین به فیض شهادت نائل آمد و گروهبان‌یکم "مسلم غریبی ده‌گلی" مجروح شد که خوشبختانه حال وی رضایت‌بخش است.

سردار شیخی خاطرنشان کرد: پس از مراسم تشییع در مریوان، پیکر مطهر شهید استواریکم وظیفه "مجید شیری‌پز" به زادگاهش در شهرستان خمین استان مرکزی منتقل و به خاک سپرده می‌شود.

تذکر: عکس، تصویری از فضای مرزبانی در منطقه مذکور است و ارتباطی با واقعه رخ‌داده ندارد. کد خبر 454307 برچسب‌ها مرزباني دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مرزباني دفاع ارتش جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۴۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک سرباز وظیفه مرزبان در کردستان

 به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری پلیس، در پی تیراندازی افراد ناشناس به برجک نگهبانی در هنگ مرزی بانه سرباز وظیفه فرزین دلیان اهل کرمانشاه به فیض عظیم شهادت نائل شد.

تیراندازی افراد ناشناس از مواضع نامشخص مستقر در آن سوی نوار مرزی، به سمت مأموران پاسگاه مرزی هنگ ژال، صورت گرفته که متاسفانه، علاوه بر شهادت یکی از کارکنان وظیفه، دو سرباز وظیفه و یک کادر دیگر نیز مجروح شدند که جهت سیر مراحل درمان، به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند.

گفتنی است؛ بررسی‌ها جهت روشن شدن زوایای این جنایت ادامه دارد که اطلاعات تکمیلی، متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تشییع باشکوه پیکر شهید مرزبان در بانه + تصاویر
  • شهادت مرزبان بانه ای در درگیری با گروهک معاند
  • حمله مسلحانه به هنگ مرزی کردستان؛ یک سرباز به شهادت رسید/ عکس
  • شهادت یک سرباز وظیفه مرزبان در کردستان
  • شهادت یک مرزبان در بانه 
  • تیراندازی به برجک مرزبانی در کردستان؛ شهادت ۱ سرباز و جراحت ۳ تن
  • فرمانده انتظامی کردستان شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه را تسلیت گفت
  • جزئیات جدید از شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه + تصویر
  • جزئیات نحوه شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه
  • «فرزین بلیان» مقتدرانه در برابر اشرار مسلح ایستادگی کرد