Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-همایش در سوگ سیدالشهدا«ع» با حضور مسئولان استان و شهرستان و با اجرای تعزیه توسط کانون تعزیه شهرستان ، خوشنویسی استاد عابدینی و نقاشی استاد ملک پور ، افتتاح نمایشگاه عکس محرم و ظرفیت های رسانه ای شهرستان ، رونمایی از پوستر پنجمین سوگواره استانی عکس و فیلم رد پای خورشید و مرثیه سرایی و شعرخوانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خبرنگار خبرگزاری آریا، همایش در سوگ سیدالشهدا«ع» از سوی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان آبیک با حضور امام جمعه ، فرماندار و تعدادی از اعضای شورای شهر و روسای ادارات شهرستان آبیک ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، معاونان فرهنگی و اداری و مالی این اداره کل، هنرمندان و اصحاب رسانه این شهرستان با ارای برنامه های متنوع برگزار شد.

حقارت شخصیت ، مشکل شمرصفتان
حجت الاسلام سیدمحمد حسینی میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک در همایش در سوگ سیدالشهدا«ع»  که درحسینیه فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان آبیک برگزار شد، اظهار داشت : در خصوص مقوله هنر باید گفت که هنر وسیله ای برای شناخت خدای متعال بوده و هرکس از هنر برای غیر خدا استفاده کند، هنر را در جای درست آن استفاده نکرده است.
وی همچنین در خصوص ظرفیت تعزیه نیز اظهار کرد: لازم است هنرمندان تعزیه با بهره گیری از علما و طلاب ، مطالب عمیق واقعه کربلا را دریافت و برای مخاطبان خود به نمایش بگذارند.
حجت الاسلام سیدمحمد حسینی میرامینی در ادامه تصریح کرد: مشکل شمرصفتان حقارت شخصیتشان بود که باید در مراسم تعزیه به اجرا درآید.

شور حسینی باید توام با شعور و شکوه حسینی باشد
شهرام احمدپور فرماندار آبیک نیز در این همایش اظهار کرد: فعالان فضای مجازی و اهالی هنر و رسانه می‌توانند نقش گسترده‌ای در تبیین اهداف و آرمانهای امام حسین«ع» ایفا کنند.
وی گفت: شور حسینی باید با شعور و شکوه حسینی همراه باشد این در حالی است که پیش زمینه های عاشورا باید برای مردم تبیین شود.
فرماندار آبیک افزود:  در بیشتر روستاهای شهرستان آبیک مراسم تعزیه در حال برگزاری است که سینه به سینه و نسل به نسل حفظ شده و به دست نسل امروز رسیده است.مطالب تعزیه باید برگرفته از شعائر و ارزش‌های دینی و مذهبی باشد تا واقعه کربلا به نحو درست به مردم منتقل شود.
وی تاکید کرد: مفاهیم موجود در مراسم تعزیه باید حاوی پیام و انتقال دهنده وقایع کربلا به مخاطبان باشد.
احمدپور افزود: در شهرستان آبیک در حوزه‌های مختلف هنری هنرمندان به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند و در هنرهای اسلامی ریشه و اصالت مذهبی در این شهرستان وجود دارد.

نشانه‌ها و آیین‌ها باید مبیّن محتوای درونی ارزش‌ها و اعتقادات ما باشد
محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در همایش در سوگ سیدالشهدا (ع) شهرستان آبیک در حسیسنه فرهنگ، هنر و رسانه اظهار داشت:نمادها، نشانه‌ها و آیین‌ها باید مبیّن محتوای درونی ارزش‌ها و اعتقادات ما باشد.
وی افزود: در حوزه فرهنگ علاوه بر توجه به نمادها و نشان‌ها باید به محتوا هم توجه کرد؛ ابزارهای هنری بهترین وسیله برای تبیین و ترویج ارزش‌ها و اعتقادات است که مسئولان فرهنگی وظیفه بسیار خطیری در این زمینه دارند.
مدیر کل فرهنگ و ارشا د اسلامی استان قزوین در ادامه افزود: زمینه و فرصت برای رقابت‌های فرهنگی در شهرستان آبیک فراهم است و تلاش خواهیم کرد دراین زمینه گام برداریم.
وی همچنین اظهار داشت:  جلسه شورای فرهنگی عمومی شهرستان آبیک در اولین فرصت در این شهرستان برگزار خواهد شد.

برنامه های متنوع آئینی مذهبی و فرهنگی رسانه ای در حاشیه همایش
بر اساس این گزارش در حاشیه این همایش ضمن اجرای تعزیه توسط کانون تعزیه شهرستان ، خوشنویسی استاد عابدینی و نقاشی استاد ملک پور ، نمایشگاه عکس محرم و ظرفیت های رسانه ای شهرستان افتتاح و  از پوستر پنجمین سوگواره استانی عکس و فیلم رد پای خورشید نیز رونمایی شد.
گفتنی است در نمایشگاه عکس  محرم 25 عکس  با موضوعات عزاداری‌ در مراسمات حسینی، تعزیه و ... از استان‌های قزوین، خوزستان، یزد، تهران، کرج و گیلان و شهرستان آبیک به نمایش گذاشته شده است.
همایش در سوگ سیدالشهدا«ع» برای نخستین بار در آبیک به همت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان آبیک در حسینیه فرهنگ، هنر و رسانه واقع در مجتمع فرهنگی هنری باران برگزار شد.

اجرای تعزیه توسط کانون تعزیه شهرستان در محوطه مجتمع فرهنگی هنری باران

افتتاح نمایشگاه عکس محرم و بازدید

اکران دو تابلو در وسط نمایشگاه متعلق به هنرمند برجسته آبیکی آقای ملک پور

خوشنویسی استاد مصطفی عابدینی

شعر خوانی و مرثیه سرایی سیدفرهاد حسینی

سخنرانی امام جمعه ، فرماندار آبیک و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین


رونمایی از پوستر پنجمین سوگواره استانی فیلم و عکس استانی ردپای خورشید و آغاز به کار این سوگواره استانی

پذیرایی از شرکت کنندگان همایش با شعله زرد نذری توسط اصجاب فرهنگ، هنر و رسانه و طبخ آن توسط خانواده شهید کرمعلی ربانی


عکس ها از : سعید یعقوبی و امیر علی رسولی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آبیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۴۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در دیواندره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،این برنامه ورزشی به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و نهادینه کردن ورزش همگانی انجام شده است.
در پایان این همایش به قید قرعه جوایزی ارزنده به شرکت کنندگان اهدا شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان اردل + فیلم
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در دیواندره
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود