Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیز میرزایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایشگاه با همکاری حوزه علمیه نمازی در سالن نمایشگاه میراث مکتوب موزه به نمایش گذاشته شده‌است.

وی اضافه کرد: ازجمله اهداف برگزاری این نمایشگاه،  بازگویی و شناساندن تاریخ مقتل‌خوانی و جایگاه این هنر دینی در کشور، آذربایجان‌غربی و خوی است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوی ادامه داد: در این نسخ خطی بسیار کمیاب و منحصر به‌فرد که تعدادی از آنها توسط مردم فرهنگ‌دوست خویی اهدا شده، واقعه عاشورا و حوادث تاسوعا با خطوط مختلف تحریر و یرخی نسخ با نقاشی پردازش شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قدمت برخی از این آثار به سده‌های هفتم تا سیزدهم می‌رسد، گفت: نسخ خطی روضه‌الشهدا /اولین مقتل به زبان فارسی/ و حدیقه السعدا /مقتل ترکی/، محرق القلوب /مقتل فارسی/، مقتل الامام حسین و حرقه الفواد از آثار ارزشمند مقتل‌خوانی شیعی نیز در این موزه به نمایش درآمده است.

نمایشگاه آثار نسخ خطی خوی تا پایان ماه محرم در محل موزه مکتوب همه روزه از ساعت هشت صبح تا پنج بعدازظهر در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته‌است.

۸۱۳۵/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقتل خوانی خوی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۵۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند

 زارع گفت: در موزه فسیل مراغه  بیش از ۷۰۰ قطعه فسیل انواع مهره داران به نمایش درآمده است.

 زارع افزود: در این موزه نمونه‌هایی منحصر به فرد از فسیل‌های انواع فیل، زرافه، ببر دندان شمشیری، انواع گاو‌ها، آهو، کرگدن و اسب دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه این موزه تنها موزه فسیل مهره داران در کشور است افزود: قدمت فسیل‌های این مجموعه ۹ میلیون سال است.

رئیس اداره حافظت محیط زیست مراغه افزود: انواع جمجمه، آج فیل، فک و اندام‌های حرکتی حیوانان از جمله فسیل‌های به نمایش در آمده در این موزه است.

زارع گفت: در این موزه فسیل‌هایی کمیاب شامل فیل، میمون، زرافه، کرگدن واسب‌ها به نمایش در آمده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه ادامه داد: در هشت فصل حفاری منطقه فسیلی این شهر بیش از هفت هزار قطعه فسیل مهره داران استخراج شده است.

وی افزود: منطقه فسیلی مراغه به خاطر تراکم بالای فسیل حیوانات مهره دار به بهشت فسیل شناسان جهان شهرت دارد.

این موزه به صورت دائمی در مرکز تحقیقات فسیلی ایران در شهر مراغه واقع در میدان مجلس برای بازدید علاقمندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • «آسید کاظم» در تماشاخانه‌ ایران‌شهر نمایش‌نامه خوانی می‌شود
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب