Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@22:33:45 GMT

انهدام باند فیشینگ در پوشش نرم افزار دوست یاب

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۵۴۹۲

انهدام باند فیشینگ در پوشش نرم افزار دوست یاب

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از انهدام باند فیشینگ در پوشش نرم‌افزار دوست یاب و غیره در شهرستان قدس خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حاجعلی صالحی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در تشریح این خبر اظهار داشت: برابر رصدهای انجام‌ شده توسط کارشناسان این پلیس، یکی از گروهای هکری با ایجاد صفحات جعلی بانکی در شبکه اجتماعی تلگرام با تعداد ۱۶۰۰ عضو اقدام به فیشینگ و برداشت از حساب شهروندان می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

سایت‌های دوست‌یابی هم طرح ترافیک خبرنگاری گرفتند؟

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و تعداد بالای اعضای این گروه کلاهبرداری، موضوع به‌صورت ویژه توسط کارشناسان پلیس فتا مورد پیگیری قرار گرفت و با بررسی‌های اولیه مشخص شد متهمان به شیوه‌های مختلف ازجمله ادعای فروش نرم‌افزارهای دوست یاب و غیره با شهروندان ارتباط برقرار کرده و با ارجاع آن‌ها به درگاه‌های جعلی بانکی، اطلاعات کارت‌بانکی آن‌ها را به دست آورده و درنهایت اقدام به سرقت اینترنتی از حساب‌های بانکی این افراد می‌کردند.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران بیان داشت: با مشخص شدن ترفندها و نحوه کار سارقان، دستگیری آن‌ها در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و هر دو متهم پرونده طی عملیاتی در شهرستان قدس دستگیر و اطلاعات ۲۰۰ کارت‌بانکی از تجهیزات رایانه‌ای آن‌ها کشف شد.

صالحی گفت: متهمان در جریان بازجویی‌ها ضمن اعتراف به جرم خود از همکاری با اعضای دیگر این گروه کلاهبرداری تلگرامی نیز پرده برداشتند.

وی ادامه داد: با توجه به اعترافات این دو متهم، عملیات شناسایی و دستگیری دو عضو دیگر این باند چهار نفره آغاز و با فاصله کوتاهی این دو فرد نیز در شهر تهران دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران ضمن اشاره به ارجاع هر چهار متهم به دستگاه قضایی خاطر نشان کرد : امروزه فروش اپلیکیشن‌های از قبیل دوست یاب و غیره به شیوه‌ای جدیدی برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی تبدیل‌شده و شهروندان باید مراقب تبلیغات فریبنده بزهکاران در این زمینه باشند.

این مقام مسئول سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir را منشاء انتشار اخبار حوادث و هشدارهای آموزشی پلیس فتا اعلام کرد و تصریح کرد: کارشناسان متخصص و فنی به‌عنوان پشتیبان سایت آماده دریافت گزارشات مردمی و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران هستند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: باور 373 بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان اخبار حوادث سایت دوست یابی کلاه برداری پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۵۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند

به گزارش خبرنگار مهر، رسول چراغ سحر پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: کارگران در واحدهای صنعتی و صنفی زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند.

وی بیان داشت: از جمله برنامه های حمایتی دولت برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، افزایش مبلغ وام های ضروری است.

چراغ سحر تصریح کرد: مبلغ این وامها از ۵۰ به ۲۰۰ میلیون ریال افزایش داشته و بخش قابل توجهی از این تسهیلات بانکی پرداخته شده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم چهار هزار فقره وام ضروری به مستمری بگیران و بازنشستگان استان با مبلغ هر فقره ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.

چرغ حر اظهار داشت: شمار بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۰ هزار نفر است و بیمه شدگان تامین اجتماعی که به صورت اختیاری و اجباری تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند، افزون بر مستمری، تسهیلات بانکی دریافت کرده و از حمایت هایی مانند دوران بارداری یا از کارافتادگی نیز استفاده می کنند.

کد خبر 6094037

دیگر خبرها

  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند / ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • انهدام ۲ باند سرقت و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • انهدام ۲ باند سارقان و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • افزایش پوشش اینترنت نسل چهارم در سرولایت نیشابور 
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان
  • انهدام باند قمار و شرط‌بندی آنلاین در گلستان
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند