Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@14:41:45 GMT

توصیه‌ای به کشاورزان برای موفقیت کشت گلخانه‌ای

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۵۶۱۸

توصیه‌ای به کشاورزان برای موفقیت کشت گلخانه‌ای

محمدمهدی قاسمی روز شنبه در حاشیه بازدید از مجتمع گلخانه ای دودج آباد از توابع شهرستان فسا به ایرنا گفت: با توجه به وجود بحران آب وکم آبی در استان فارس ،ناگزیر به انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به درون گلخانه ها هستیم و این مهم می بایست در اولویت برنامه های مدیریت این شهرستان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای بهبود روند احداث گلخانه ها می‌بایست در روند تولید محصولات کشاورزی به صورت خوشه ای و زنجیره ای عمل کنیم وبرای مدیریت بازار و تولید اهمیت ویژه ای قائل شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس ادامه داد: مجتمع گلخانه ای دودج آباد فسا با سرمایه‌گذاری خصوصی به مساحت ۵۰ هکتار در حال احداث است که فاز اول آن (پنج هکتار) تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.    
وی در ادامه از مجتمع فرآورده های لبنی نعمتی باظرفیت ۶ هزار تن ( تولید انواع فرآورده‌های لبنی) در سال بازدید به عمل آورد. این واحد لبنی در زمینی به مساحت ۳۷ هزار و ۷۰۰ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و سرمایه گذاری افزون بر ۲۰۰میلیارد ریال در بخش مرکزی شهرستان فسا در حال احداث است. 

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است. 
۹۶۵۳/ ۲۰۲۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای فسا شیراز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد

مدیر مجتمع شرکت دماوند انرژی گفت: این شرکت با تأمین یوتیلیتی موردنیاز طرح‌های پتروشیمی‌ هنگام، آرین متانول و پلیمرپاد، نقشی اساسی و راهبردی در راه‌اندازی و تولید این سه مجتمع پتروشیمی منطقه عسلویه داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت دماوند انرژی، غلامرضا یعقوب‌زاده از ارائه خدمات یوتیلیتی به سه پتروشیمی تازه‌احداث در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد و بیان کرد: شرکت دماوند انرژی که وظیفه تأمین یوتیلیتی مجتمع‌های صنعتی فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را به‌ عهده دارد، هم‌اکنون به ۱۷ شرکت خدمات می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه به‌تازگی پتروشیمی‌های هنگام، آرین متانول و پلیمرپاد وارد فاز بهره‌برداری شده‌اند، دماوند انرژی توانسته است با تأمین یوتیلیتی موردنیاز آن‌ها براساس دستورعمل‌های ابلاغی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، نقشی اساسی و راهبردی در راه‌اندازی آن‌ها ایفا کند.

مدیر مجتمع شرکت دماوند انرژی با اشاره به تنوع تولید و تأمین یوتیلیتی در شرکت دماوند یادآور شد: هم‌اکنون فاز یک شرکت با تولید برق، بخار، آب، اکسیژن و دیگر گازهای صنعتی، خوراک را با شبکه گسترده خطوط آفسایت به مجتمع‌های پتروشیمی منتقل می‌کند و فاز دوم این شرکت نیز برای تأمین نیاز مجتمع‌های در دست احداث، در مرحله اجراست.

یعقوب‌زاده با اشاره به نقش مهم دماوند در توسعه و تولید پایدار فاز دوم پتروشیمی‌های منطقه پارس افزود: توانسته‌ایم با همه محدودیت‌های پروژه‌ای، کمبودها و تأخیر در تحویل پروژه‌ها، با توان کامل نیاز همه شرکت‌های متقاضی سرویس‌های جانبی را برآورده کنیم که این مسئله بی‌سابقه بوده است.

وی یادآور شد: تولید پایدار در دماوند با همت و تلاش خستگی‌ناپذیر همه همکارانم انجام شده است تا با تأمین به‌موقع خوراک مجتمع‌ها، به تولید پایدار و سودآوری دیگر پتروشیمی‌ها کمک شایانی کرده باشیم.

دیگر خبرها

  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت