برای ثبت صنوف سینمایی باید راه جدیدی پیدا کرد
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۶۶۴۱
اصغر نعیمی کارگردان سینما در گفتوگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: در هر صورت نظاممند شدن صنوف سینما اتفاق خوبی است اما دو نکته را باید مدنظر قرار دهیم. با ثبت صنوف در وزارت کار و نظاممند شدنشان نباید مانع استقلالشان شد، به این معنی که این اتفاق نباید استقلال صنوف را از آنها بگیرد و هر وزارتخانهای که خانه سینما در آن ثبت میشود نباید در امور داخلی و فعالیتهای صنوف دخالت کند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
نعیمی تصریح کرد: در قانون کشور به طور کل ساز و کاری فرسوده وجود دارد که مربوط به سالها پیش است و ما فقط صنوف را میتوانیم در وزارت کار و یا وزارت کشور ثبت کنیم. این مسأله باعث شده که خانه سینما برای ثبت صنوفش که در واقع باید در وزارت فرهنگ و ارشاد صورت گیرد به ثبت آنها در وزارت کار و رفاه اجتماعی فکر کند. مشکل اصلی از سیاستگذاریها به وجود آمده و به نظر من باید تمهیداتی اندیشیده شود که صنوف به شکل قانونی در قالب صنف در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شوند.
وی افزود: من به شخصه هیچ وقت نتوانستم بفهمم چرا چنین ساز و کاری وجود دارد که اصناف هنری از جمله سینمایی یا موسیقی نمیتوانند در وزارت فرهنگ و ارشاد ثبت شوند. بهتر است این ساز و کار اشتباه از بین برود و قوانین طبق شرایط امروز تعریف شوند. اگر اهالی سینما و مسئولان عزمی برای رفع این مشکل داشته باشند و به جای ثبت صنوف در وزارت کار یا ثبت آنها به عنوان انجمن در وزارت ارشاد به ثبت صنوف به شکل کامل در وزارت فرهنگ و ارشاد فکر کنند.
این کارگردان اظهار داشت: این موضوع یک بحث تخصصی در زمینه مسائل حقوقی است و باید افراد آگاه به آن ورود کنند. من نه ثبت در وزارت کار را مناسب میدانم و نه ثبت صنوف به شکل انجمن در وزارت ارشاد را. اینکه سینماگران امروز در وضعیتی قرار دارند که باید انتخابی بین این دو وزارتخانه در شکل و شمایلی که حقوقشان کامل رسیدگی نمیشود داشته باشند مسألهای بسیاری تلخ است. کاش قانون و شرایطی مناسب گیرد تا این مشکل از بین برود و صنوف به همین شکل در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شوند. من نمیخواهم منکر تلاشهای افراد خانه سینما شوم اما کاش تلاششان را بیشتر به کار برده و با همکاری هیأت دولت در ثبت صنوف در وزارت فرهنگ و ارشاد به نتیجه برسند.
خبرنگار: علی ناصری
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: استقلال خانه سینما وزارتخانه برنا اصغر
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۶۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پارسا پیروزفر و اخاذی از زنان ثروتمند ؛ سکانسی که پربازدید شد | ببینید
به گزارش همشهری آنلاین، عاشقانه تاریخی «مست عشق» با حضور پارسا پیروزفر و شهاب حسینی که این روزها رکورد گیشه سینما را با ۵۰۸,۶۸۷,۵۲۵,۰۰۰ ریال در کمتر از دو هفته شکسته، دوباره اسم پارسا پیروزفر را نقل محافل سینمایی کرده است. این درحالی است که به زعم منتقدان جدی این فیلم هم با وجود ایراد و اشکال های فراوان، حضور چهره کاریزماتیک و محبوب این بازیگر روی پرده نقره ای یکی از دلایل اقبال و فروش این فیلم یه حساب میآید. به نظر میرسد پارسا پیروزفر که همچنان در شمایل جوان خوش سیما و معصوم سینما ۵۰ سالگی را از سر گذرانده، مسیر حرفهای و بی حاشیه اش را در سینما به آرامی طی میکند.
پیروزفر با داشتن چهره، فیزیک و استایل بازی منحصر به خودش، شانس بازی در نقش های منفی و بدمن های سینما به ندرت، نصیبش شده و همان معدود نقشهای منفی سینما نظیر یوسف «مهمان مامان» مهرجویی یا بهمن خان سریال «یاغی» بیشتر از ایجاد تنفر و انزجار، مخاطب را با او سمپات میکند.
فیلم سینمایی «نقاب» و نقشی که پارسا پیروزفر در آن دارد شاید تنها موقعیت سینمایی است که به پارسا پیروزفر جوان این فرصت را داد تا شرارت و خباثت را از پشت چشمان معصومش بیرون بکشد و شمایلی متفاوت از پارسای محبوب را به رخ مخاطب بکشد.
فیلمی ساخته کاظم راستگفتار که یکی از پدیدههای گیشه سال ۱۳۸۴ شد و سکانسهایی از آن همچنان در میان طرفداران و مخاطبان سینما دست به دست می شود. پارسا پیروزفر در این فیلم نقش پسر خوشسیما اما شیادی را بازی میکند که علاوه بر تبحر در قمار و بازی پوکر با ورود به زندگی زنان ثروتمند از آنان اخاذی میکند. او با امین حیایی همدست میشود و به سراغ زنان ساده اما سرمایه دار میرود و با رابطه گرفتن و فیلمبرداری و تهدید و اخاذیهای کلان از آنها جدا میشود.
کاراکتر نیما در فیلم «نقاب» تا قبل از قاچاقچی بیرحم سریال «یاغی» تنها نقش منفی کارنامه حرفهای این بازیگر محسوب میشود.
فیلم رکوردشکنی که نقدهای تند و تیزی را متحمل شد ؛ ماجرای مست عشق پارساپیروزفر و شهاب حسینی | وقتی کمدی دیگر پیشتاز فروش نیست
کد خبر 849570 منبع: همشهری آنلاین برچسبها خبر مهم پارسا پیروزفر بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران