Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@00:06:21 GMT

استقرار چندین خودروی زرهی ترکیه در مرز سوریه

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۶۷۷۹

استقرار چندین خودروی زرهی ترکیه در مرز سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، در حالی که کمتر از یک روز به آغاز گشت مشترک ترکیه با آمریکا در شمال سوریه با هدف ایجاد منطقه امن باقی مانده، تعداد زیادی از خودروهای نظامی این کشور در مرز سوریه مستقر شدند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» ارتش ترکیه شامگاه شنبه ۱۵ دستگاه خودروی زرهی سنگین را به همراه تعداد زیادی پیاده نظام در استان «شانلی‌اورفه» در مرز سوریه مستقر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن و آنکارا روز جمعه بعد از ماه‌ها مذاکره برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به بهانه دور کردن شبه‌نظامیان کُرد از مرزهای جنوبی ترکیه، توافق کردند که از روز یکشنبه به گشت‌زنی مشترک برای اجرای این طرح بپردازند.

پیش از این نیز «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و «یاسر گولر» همتای ترکیه‌ای وی درباره لزوم ایجاد منطقه امن در شمال سوریه بدون هیچ تاخیری تلفنی گفت‌وگو کردند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» گولر در این تماس تلفنی به دانفورد تاکید کرد که ایجاد منطقه امن در شمال سوریه باید در عرض چند هفته‌ای که در جدول زمانی پیش‌بینی شده، کامل گردد و تمام انتظارات ترکیه برآورده شود.

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه پیشتر گفته بود که گشت‌زنی مشترک با آمریکا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه از روز یکشنبه آغاز می‌شود.

آنکارا در ۱۶ مرداد گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که با آمریکا بر سر تشکیل یک مرکز مشترک عملیات در ترکیه به منظور هماهنگی امور مربوط ایجاد منطقه امن و اداره آن توافق کرده‌ است.

رسانه‌های ترکیه قبلاً گزارش داده‌ بودند آنکارا خواستار ایجاد یک منطقه امن ۳۲ کیلومتری در شمال سوریه است و اصرار دارد که «یگان‌های مدافع خلق» (YPG) از این مناطق پاکسازی شوند.

دولت سوریه این توافق را قاطعانه محکوم کرده و آن را نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی خود می‌داند.

کد خبر 4713896

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه سوریه ایالات متحده آمریکا ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی ایران لبنان حزب الله لبنان عراق فلسطین دونالد ترامپ برجام سوریه روسیه جنگ 2015 یمن انگلیس افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۶۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق

اداره خودمختار کُردها در شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق، ۱۹۱ خانواده آواره عراقی ساکن اردوگاه الهول سوریه را از این اردوگاه به عراق بازگرداند.

به گزارش ایسنا، اداره خودمختار کُردها در شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق ۱۹۱خانواده آواره عراقی ساکن اردوگاه الهول روز یکشنبه این اردوگاه را ترک کرده و به عراق برگشتند.

به گزارش کردپرس، از ابتدای سال  میلادی جاری، این دومین دسته از آوارگان عراقی ساکن اردوگاه الهول واقع در شمال سوریه هستند که به عراق باز می‌گردند.

اردوگاه الهول در مسافت حدود ۱۰ کیلومتری مرزهای عراق واقع شده است. این اردوگاه که در استان الحسکه در شمال شرقی سوریه قرار دارد بیش از ۵۷ هزار تن را در خود جای داده که بیشتر آنها از اعضای خانواده گروه تروریستی داعش هستند.

اردوگاه الهول سوریه به ویژه با حضور تعداد زیادی از خانواده‌های داعشی با تابعیت‌های مختلف، عامل نگرانی کشورهای منطقه عربی است.

طی ماه‌های گذشته، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق، سلسله نشست‌هایی با سفرای کشورهای خارجی و عربی در بغداد برگزار کرد و در آن از آنها خواست تا اتباع خود را از داخل این اردوگاه بازگردانند.

وی این اردوگاه را یک بمب ساعتی توصیف کرده و گفته است: بیش از ۲۰ هزار نفر از ساکنان اردوگاه الهول زیر ۱۸ سال دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد