Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کاظم شکری با اشاره به اهمیت تبیین هدف قیام امام حسین(ع)، گفت: طرح تلاوت سراسری قرآن کریم در شب عاشورا در مساجد البرز برگزار می شود.

« حجت الاسلام کاظم شکری» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز  گفت:طرح سراسری تلاوت قرآن بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مساجد استان البرز به مناسبت شب عاشورا حسینی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز، افزود: این طرح به منظور ایجاد انس با قرآن و تدبر در آیات و درس گرفتن از واقعه عاشورا و همچنین بیان اهداف امام حسین علیه السلام که برقراری حدود الهی و امربه معروف و نهی منکر است، اجرا می شود.

 

وی مطرح کرد: در ایامی هستیم که اهل بیت (ع) و خاندان نبوت بیشترین مصیبت و بلاها را متحمل شده اند تا راهنما و نور هدایت انسان ها شوند، و ما را از جهالت و تاریکی دنیا و وسوسه شیاطین دور ساخته و ایمن سازند؛ این مهم با توسل به قرآن و نور هدایت که منشاء اصلی آن حق تعالی است و تمسک جستن از مسیر درست که قرآن و اهل بیت(ع) هستند، مسیر حق تضمین شده است.

 

وی با اشاره به جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد و تلاش آنان برای آنکه مردم و مسجد را به نور قرآن مزین کنند، مطرح کرد: از رویکردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد برپایی نشست هایی با محوریت قرآن کریم است که اجرای طرح تلاوت سراسری قرآن کریم نمونه ای از این فعالیت ها است.

 

مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز در پایان با بیان این مطلب که در ایامی هستیم که تمامی اقشار جامعه با انواع پوشش و مذهب در مصیبت و عزاداری سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شرکت می کنند و این بهترین فرصت برای حقانیت و روشنگری در خصوص حق و باطل است.

 

وی با بیان این مطلب که قرآن بهترین و کامل ترین کتاب آسمانی و هدایتگر برای بشر است، توضیح داد: هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر است که این اصل آرمانی و الهی برگرفته از کتاب قرآن است.

 

حجت الاسلام شکری، تصریح کرد: برای درک هرچه بهتر قیام امام حسین(ع) باید نکته ها و هدف های این حرکت عظیم و با شکوه روشنگری و بیان شود.

 

 

پایان پیام/565

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم شیرخوارگان حسینی محرم عزاداری محرم خبرگزاری شبستان مجلس همایش شیرخوارگان حسینی استان بوشهر مسجد عزاداری امام حسین ع قیام امام حسین واقعه عاشورا تلاوت قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۶۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، و به نقل از نشریه شماره ۴۴۱ خط حزب‌الله برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضبط شده و هر روز ساعت ۱۳ از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روز‌های اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

ایشان ضمن تقدیر از برگزارکننده این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه (س) و شبکه قرآن سیما و با تحسین تلاوت‌های تجویدی و کامل این نوجوانان فرمودند: «مکررا این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی