Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@00:17:47 GMT

ماهنامه فکه منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۷۰۷۴

ماهنامه فکه منتشر شد

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ صدو نود و ششمین ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی «فکه» با مدیرمسئولی علی حسین‌پور و سردبیری زهرا عابدی منتشر شد. یادداشت سردبیر در این شماره به موضوع خانواده شهدا یا عنوان «خانواده نصفه و نیمه شهدا» اختصاص یافته است.

«اندر فواید یک تحریم» به تحریم محمدجواد ظریف و فواید این امر پرداخته که در بخشی از آن آمده است: تحریم دیپلمات ارشد یعنی تحریم مذاکره.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف دیگر نمی‌تواند طرف گفت‌وگوی آمریکایی‌ها قرار بگیرد. از این به بعد هر کسی بخواهد با وزارت خارجه ایران مذاکره کند و چانه بزند که چیز‌های کم‌ارزشی مثل وعده سر خرمن بدهد و چیر باارزشی مثل انرژی هسته‌ای بگیرد، خودش در معرض تحریم واقع خواهد شد.

«می‌خواستند شهید نباشد» یادی از شهید عبدالحسین دفتریان به مناسبت سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقین است. وی یکی از شهدای کمتر شناخته شده واقعه هشتم شهریور ۱۳۶۰ است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چند سالی مسئولیت امور مالی سازمان محیط زیست و مدتی هم مسئولیت سرممیزی وزارت مسکن و شهرسازی را برعهده داشت. وی برخلاف عرف آن روزگار و حاکمیت رشوه‌خواری و زدوبند در ادارات دولتی، پاک‌دستانه عمل کرده بود و همه او را به عنوان مسئولی اهل مذهب و کسب روزی حلال می‌شناختند و برای همین عملکرد، رجایی و باهنر سکان امور مالی نخست وزیری را بعد از پیروزی انقلاب به وی سپردند. این پاک دستی وی از استخدامش در وزارت امور اقتصاد و دارایی تا روز شهادتش داستانی دارد که خواندنی است.

پرونده ویژه این شماره به زندگی شهید مدافع حرم، حجت الاسلام محمد پورهنگ پرداخته است. زینب پاشاپور درباره همسر شهیدش می‌گوید: هفدهم ربیع الاول بود که در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با خطبه‌ای زندگی‌مان را به هم گره زدیم و این طور شد که روز‌های شیرین عاشقی از راه رسیدند. در یک سالی که عقد بودیم، مهربانی‌انش اولین چیزی بود که طعمش را چشیدم. بخشی از حقوقش را به یکی از کارگر‌ها می‌داد که همسرش بیماری سختی داشت، اما نگذاشت حتی آن کارگر بفهمد لذتی که در این ناشناسی‌ها بود با هیچ چیز عوض نمی‌کرد. می‌گفت: راز شهرت در گمنام است. اگر کاری را برای خدا بکنی و آن را زیر خاک مخفی کنی، خدا آن را از زیر خاک بیرون می‌کشد و به همه نشان می‌دهد.

برادر شهید پورهنگ نیز می‌گوید: مدتی در سوریه درگیر مسمومیت و عوارض ناشی از ترور بیولوژیکی بود، اما ما مطلع نبودیم. امکان پروازش به تهران نیز مقدور نبود. اواخر تابستان ۹۵، همراه خانواده‌ام در سفر شمال بودم. حاج محمد تماس گرفت. گفتم: کجایی حاجی؟ چه خبر؟ چیزی نگفت. گفت: هیچی. زنگ زدم حالتو بپرسم. در شهریور، چهار پنج روز مانده بود به ایران بیاید مرا از بیماری‌اش مطلع کرد. گفت: «نگفتم، چون نمی‌خواستم سفرتون خراب بشه». وقتی رسید، سریع به بیمارستان بقیةالله منتقلش کردیم، شب و روز کنارش بودم. مدام در حال توسل به اهل بیت(ع) بود. حال و هوای خوبی داشت. تبش شدید بود. یخ می‌آوردیم و روی شکمش می‌گذاشتیم، اما درجه مسمویت آنقدر بالا بود که دیگر کار از کار گذشته بود.

بخش پایانی این ماهنامه به معرفی تازه‌های نشر دفاع مقدس با عنوان کتابنامه اختصاص دارد که به معرفی کتاب‌های «روایت رهبری»، «خط مقدم»، «راز دشت لیلی تا جزیره مجنون»، «شهابی بر مدار آزادی»، «عیار بلور» و «سراب برجام» پرداخته است.

یادآور می‌شود؛ ماهنامه «فکه» با بهای ۱۲ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ماهنامه فکه شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۷۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری منتشر نشده از کارت عروسی بنی‌صدر

منبع: اطلاعات آنلاین

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • تصویری منتشر نشده از کارت عروسی بنی‌صدر
  • طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور
  • برخورد بدون اغماض با ترک فعل‌ها درباره خدمات‌دهی سلامت به والدین شهدا
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا
  • بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت + جزییات
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت