Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،طاهری پور رئیس اتحادیه ظروف فروشان ارومیه در خصوص علت افزایش قیمت محصولات پلاستیکی و یکبار مصرف تصریح کرد:افزایش قیمت مواد اولیه تهیه محصولات یکبار مصرف عامل اصلی افزایش قیمت این محصولات است.

طاهری پور به وضعیت خرید و فروش محصولات پلاستیکی و یکبار مصرف در بازار اشاره کرد و گفت: با توجه به ایام محرم وضعیت فروش این محصولات اندکی رونق گرفته، ولی متاسفانه در ایام غیر محرم وضعیت بازار محصولات یکبار مصرف و پلاستیکی راکد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اتحادیه ظروف فروشان ارومیه ادامه داد: میزان خرید مردم با افزایش قیمت محصولات در ارتباط است و با افزایش روز به روز قیمت محصولات میزان قدرت خرید مردم نیز کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه در ایام محرم بیشترین استفاده مردم از محصولات یکبار مصرف مربوط به کاسه، لیوان و ظرف غذا است اظهار کرد: در حال حاضر قیمت هر کاسه متوسط از ۴۰۰ تا هزار تومان، قیمت یک بسته لیوان ۱۴ تایی از ۵ هزار تا ۱۰ هزار تومان و قیمت ظرف غذا بسته به تعداد ظرف داخل هر بسته از ۴۳ هزار تا ۶۷ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه ظروف فروشان ارومیه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ واحد تولید ظروف یکبار مصرف و پلاستیکی با اشتغالزایی برای ۳۰ نفر در ارومیه فعالیت دارند یاد آور شد: تعداد ۶۵ واحد صنفی فروش فعال پروانه دار با اشتغال ۱۹۵ نفر در سطح شهر ارومیه محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف را به مردم عرضه می‌کنند.

طاهری پور افزود: در ایام محرم و با توجه به افزایش مصرف محصولات یکبار مصرف اکیپ‌های نظارتی توسط اتحادیه و سازمان صنعت، معدن و تجارت در سطح شهر فعال هستند و مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف از جمله گران فروشی و کم فروشی با شماره‌های ۱۲۴ تماس بگیرند.   انتهای پیام/م   افزایش قیمت ظروف یکبار مصرف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی محرم98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: براساس دستور العمل کاهش مصرف پلاستیک و شیوه‌ نامه اجرایی ماده سه مصوبه هیئت وزیران مقرر شد از این هفته ارائه کیسه پلاستیک در فروشگاه‌های سراسر استان همزمان با کشور رایگان نباشد تا مصرف آن کمتر شود.
یوسفی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این فکر دولت کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در جهت حذف مصرف آن است، ادامه داد: ۱۰ تا ۱۲ درصد پسماند‌های شهری و خانگی پلاستیک‌هایی هستند که قابلیت چند بار استفاده دارند یا می‌توان کمتر از آنها استفاده کرد.
او بدون اشاره امکان بازیافت پلاستیک در صورت مدیریت پسماند افزود: آلایندگی‌هایی که این پلاستیک‌ها با ورود به طبیعت ایجاد می‌کنند برای محیط زیست، سلامت و خاک بسیار مضر است.
یوسفی افزود: از سوم تا نهم اردیبهشت ماه هفته زمین پاک است که شعار آن «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک» و «نجات زمین» طراحی شده که در زمینه کاهش مصرف پلاستیک پویش «مسیر سبز، ایران پاک» اجرا شده و تاکنون ۱۰ هزار پاکت زباله از پلاستیک‌های رهاشده در طبیعت با مجموع وزن ۴۰ تن جمع‌آوری شده است.

دیگر خبرها

  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟/ رقم احتمالی قبوض برق اعلام شد
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • ۶ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد