Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی اسبق وزارت امورخارجه بر ضرورت توازی تلاش داخلی و دیپلماسی شهری برای بهبود وضعیت کشور تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، حمیدرضا آصفی سخنگوی وزارت امور خارجه در دولت اصلاحات دیپلماسی شهری را بخش مهمی از موضوع دیپلماسی دانست و تاکید کرد: با این وجود دیپلماسی شهری نیز مثل دیگر انواع دیپلماسی زمانی به کارکرد واقعی خود می‌رسد که در راستای تلاش داخلی پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او که سفارت ایران در فرانسه را نیز در کارنامه دیپلماتیک خود دارد، افزود: در دیپلماسی باید دو رویکرد را همیشه مد نظر داشته باشیم: اول برقراری ارتباط با کشورها و شهرهای توسعه‌یافته و دوم نیز توسعه روابط با شهرها و کشورهایی است که ایران نسبت به آن‌ها مزیت نسبی دارد؛ ویژگی اصلی رویکرد اخیر نیز این است که این نوع کشورها تمایل و اشتیاق بیشتری برای همکاری و تعامل از خود نشان می‌دهند.
ارتباط با کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه و از طرف دیگر توازی تلاش داخلی و دیپلماسی را باید به شکل تلفیقی و به‌مثابه تلفیق یکدیگر ببینیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شهرنوشت، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: اتکای صرف به دیپلماسی می‌تواند موجب دلسردی و ناامیدی شود و دیپلماسی شهری را زمانی باید پیش ببریم که همزمان خودمان نیز برای خودکفایی و پیشرفت تلاش کنیم؛ در این صورت دیپلماسی شهری می‌تواند به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای در توسعه شهری مفید باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دیپلماسی شهری موازات تلاش داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است

ایسنا/هرمزگان شهردار بندرعباس گفت: اقدامات شهرداری بندرعباس بر توسعه شهر و توسعه گردشگری متمرکز بوده و بیشتر پروژه‌های شهری در این راستا تعریف شده و توسعه و گردشگری شهر و توریسم یکی از اهداف اصلی شهرداری است.

مهدی نوبانی امروز ۸ اردیبهشت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان با اشاره به عملکرد شهرداری بندرعباس گفت: شفافیت در عملکرد شهرداری سبب افزایش امیدواری و اعتماد در جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: در سالی که گذشت شهرداری بندرعباس با حمایت‌های اعضای شورای اسلامی شهر توانست در جهت عمران و آبادانی گام‌های موثری بردارد.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه توسعه و گردشگری شهر و توریسم یکی از اهداف اصلی شهرداری است، افزود: بهبود کیفیت فضاهای شهری که امروزه در کنار توسعه پایدار مطرح می‌شود از اهداف اصلی شهرداری‌ها است و از ارکان اصلی شکوفایی و ارتقای کیفیت زندگی و توسعه اجتماعی اقتصادی به شمار می‌رود.

گام‌های موثر در ارتقای شهر بندرعباس

نوبانی ادامه داد: شهرداری بندرعباس کوشیده است از طریق به کارگیری افراد متخصص، توزیع مناسب مراکز خدماتی و رفاهی شهر و توسعه حمل و نقل عمومی در این راستا ترقی کند، هرچند هنوز در این موارد با شرایط ایده آل فاصله زیادی داریم اما توانسته‌ایم گام‌های موثری در این زمینه برداریم و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک شهر را به آنچه لایق مردم شریف بندرعباس است تبدیل کنیم.

وی از احداث بوستان ارمغان مالیاتی در ورودی شهر، بوستان نخل شهرک پیامبر اعظم (ص)، پارک دانشجو بلوار دانشگاه، نخستین باغ وحش مصنوعی ساوانا، نورپردازی و زیباسازی بوستان دباغیان، نصب آلاچیق‌ها در منظرگاه ساحلی، زیباسازی ورودی شرقی شهر بندرعباس، کاشت درخت انجیر معابد در حاشیه بلوار جهانگردی، حرا کاری بوستان ولایت، زیباسازی بلوار ولیعصر و نورپردازی بلوار امام حسین (ع) به عنوان اقدامات عمرانی حوزه شهری نام برد.

شناسنامه‌دار کردن درختان بندرعباس

شهردار بندرعباس بیان کرد: افتتاح بزرگترین تونل نور ایران، نورپردازی بلوار امام خمینی (ره)، روشنایی بوستان شهرک اندیشه منطقه ۲، نورپردازی میدان شهدا و بلوار صیادان، نصب المان‌های مرد ماهیگیر در پارک کاکتوس، المان کتاب و کتابخوانی چهارراه مطهری، المان‌های طرح بادگیر در بلوار سید جمال و بهادر شمالی، المان‌های گل لاله نوری در بلوار آیت اله طالقانی و بلوار امام خمینی و بلوارجمهوری اسلامی، نصب المان عروس دریایی بلوار طالقانی از دیگر طرح‌های اجرا شده است.

این مسئول شهری بیان کرد: المان رنگین کمان در کنار اسکله حقانی، المان ویژه شب یلدا، المان مرد دوستدار طبیعت، المان متحرک خورشید گردون، المان کوسه در ساحل، المان سبزقبای هندی و المان سفره هفت سین، پلاک کوبی و شناسنامه‌دار کردن درختان، نقاشی دیواری و د یوار نگاری منازل صداو سیما، دیوار نگاری اداره دارایی خیابان بهادر شمالی، و جنب بانک ملی بلوار امام خمینی به عنوان اقدامات شهرداری در جهت بهبود کیفیت فضاهای است.

توجه جدی به ارتقای زیرساخت‌ها در بندرعباس

شهردار بندرعباس در ادامه خاطر نشان کرد: بهبود کیفیت زندگی شهری بدون وجود بزرگراه‌ها، شبکه‌های حمل‌ونقل ریلی، فرودگاه‌ها، شبکه‌های تامین آب، شبکه‌های فاضلاب، تلفن، برق و شبکه‌های اینترنت و موبایل غیرقابل تصور است و وجود این ساختارها به مانند نور آفتاب، درختان و هوای پاک برای شهروندان ضرورت دارد.

وی از احداث تقاطع غیر همسطح شبدری مهرگان، تقاطع غیر همسطح پیامبر اعظم (ص)، پل رودخانه ای پیامبر اعظم (ص)، عملیات تخریب و بازگشایی معبر خیابان ۲۰ متری محله چاهستانی‌ها، بازگشایی معبر ۱۶ متری نایبند جنوبی، بازگشایی خیابان اسلام آباد، بازگشایی خیابان آزادگان، بازگشایی میدان انبه تا میدان امام علی (ع)، افتتاح و بهره برداری از خیابان کار، اصلاح ورودی کوچه عمران ۱۳ در محله نایبند جنوبی به ابعاد ۶ متر، ساماندهی جداول و اصلاح و بهسازی مسیر آ ب در کوچه های صحیفه، ساماندهی کارگران فصلی با پروژه ایستکار به‌عنوان دیگر طرح‌های اجرا شده نام برد.

مهدی نوبانی ادامه داد: عملیات زیرسازی و آسفالت معابر اصلی و فرعی سطح شهر، پیاده رو سازی بلوار شهید سالاری، سنگفرش ضلع غربی پیاده رو حافظ و آغاز پروژه فیبر نوری از دیگر اقدامات در حوزه عمرانی و توسعه زیر ساخت‌های شهری است.

شهردار بندرعباس خاطرنشان کرد: زیرساخت‌ها نه تنها برای رفع احتیاجات همگانی روزمره مورد نیاز هستند، بلکه عامل رفع احتیاجات دیگر نیز هستند، این موارد نسبت به سایر تأسیسات به سرمایه‌گذاری بیشتری احتیاج دارند؛ بنابراین از یک طرف توسعه آن‌ها رافع نیازهایی گسترده‌تر از نیازهای همگانی روزمره است و از طرف دیگر مبدا، ملزوم و موجد فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • سید حسن خمینی: موظفیم زندگی را بر اساس روش‌های «عقلانی» پیش ببریم
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • سپاهان ستاره‌اش را دوباره به خدمت گرفت!
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا