Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@19:29:40 GMT

سرعت وزش باد در زابل 94 کیلومتر بر ساعت

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۰۶۸۵

سرعت وزش باد در زابل 94 کیلومتر بر ساعت

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت وزش باد در شبانه روز گذشته در زابل به ۲۶ متر بر ثانیه معادل ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

محمود دیانتی روز یکشنبه در گفت‌و گو با ایرنا اظهار داشت: گردوغبار ناشی از این باد شدید دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۸۰۰۰ متر کاهش داد و شرایط کیفی هوا را ناسالم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: وزش این باد شدید در زهک نیز موجب افزایش غلظت ذرات معلق در هوای این شهر شد به طوریکه شعاع دید افقی در محدوده ایستگاه هواشناسی این شهر به ۶۰۰۰ متر کاهش یافت.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: امروز یکشنبه از شدت بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان کاسته شده است اما بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی فردا مجدد بر سرعت وزش این بادها افزوده می‌شود.

وی گفت: سه شنبه وزش باد شدیدتر پیش‌بینی می‌شود به طوریکه در نقاط مستعد احتمال وقوع توفان موقتی گردوخاک وجود دارد.

دیانتی اظهار داشت: امروز به طور موقت وضعیت دما در نیمه شمالی استان افزایشی پیش‌بینی می‌شود اما فردا مجدد انتظار کاهش دما در نیمه شمالی به ویژه شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان وجود دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزش باد سیستان و بلوچستان گردوخاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در تپه پیرزال سیستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، حسین سرحدی، عضو هیأت علمی دانشگاه زابل ـ که سرپرستی دومین فصل کاوش آموزشی دانشگاه زابل در تپۀ پیرزال سیستان را به عهده داشت، گفت: گاه‌نگاری محوطه پیرزال بر اساس یافته‌­های سطحی، به دورۀ IV شهر سوخته نسبت دارد و ، جزئیات کشف بقایای معماری متعلق به دورۀ چهارم عصر مفرغ سیستان حدود دو هزار و ۵۰۰ تا دو هزار و ۳۰۰ پیش از میلاد  این معماری شامل بقایای ساختمانی یک خانه در لایۀ اول این محوطه است.

وی افزود: تپۀ پیرزال در ۶۰ کیلومتری جنوب زابل در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و در سال ۱۳۸۷ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
سرحدی ادامه داد: این تپه در سال ۱۴۰۲ از طرف دانشگاه زابل کاوش شده و مهم­ترین یافته‌های آن، یک سازه معماری متعلق به دورۀ چهارم عصر مفرغ سیستان حدود ۲۵۰۰ تا ۲۳۰۰ پیش از میلاد بود، که شامل بقایای ساختمانی یک خانه در لایۀ اول این محوطه است.
وی افزود: این خانه متشکل از تعدادی اتاق در حاشیۀ جنوبی یک حیاط مرکزی است.

دیگر خبرها

  • کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در تپه پیرزال سیستان
  • پیش‌بینی بارش باران در قم
  • انقلاب در دنیای ورزش با اسکلت بیرونی چینی / دویدن با سرعت 20 کیلومتر در ساعت (فیلم)
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع! (+عکس)
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در زابل