Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد ایرانی» سفیر ایران در کویت اعلام کرد، ایران آماده است به افراد موسوم به «بدون» که مجوز اقامت در کویت ندارند، اما اصالتاً ایرانی هستند، تابعیت بدهد.

اخبار سیاسی- ایرانی در مصاحبه با روزنامه کویتی «الرأی» توضیح داد: «ایران از فرزندان خود دست نمی‌کشد و اگر هر یک از "بدون‌ها" بتواند ریشه ایرانی بودن خود را ثابت کند ما از آن استقبال کرده و به جزئیات دیگر رسیدگی می‌کنیم و پس از آن وی می‌تواند تابعیت جمهوری اسلامی دریافت کند و شرط اقامت در ایران نیز معیار ما نیست و این فرد می‌تواند با داشتن تابعیت ایرانی به زندگی خود در کویت ادامه دهد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در عین حال یادآوری کرد که «جمهوری اسلامی تابعیت خود را به کسی که شایسته‌اش نباشد، نمی‌دهد».

در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، اصطلاحاً به کسانی «بدون» می‌گویند که فاقد تابعیت هر کشوری هستند. اخیراً در کویت به آنان، مقیم بدون مجوز قانونی گفته می‌شود همچنین در این کشور، بدون، به کسانی گفته می‌شود که «اهل بادیه» هستند.

سفیر ایران در کویت همچنین گفت که ایران از سرمایه‌گذاران کویتی استقبال می‌کند و تسهیلات لازم را به آنها اعطا می‌کند همچنانکه چندین پروژه سرمایه‌گذاری کویت در اصفهان و مشهد و غیره است که ما پیش‌بینی می‌کنیم موفقیت زیادی کسب کند.

وی افزود که «در صورتی سرمایه‌گذاری یک فرد به مبلغ ۲۵۰ هزار دلار در ایران یا سپرده‌گذاری این مبلغ در بانک‌های ایرانی، به آن فرد به مدت پنج سال اقامت مجانی داده می‌شود و علاوه بر آن روادید سالانه چند سفره، به آسانی برای اتباع کویتی صادر می‌شود».

ایرانی در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که به ایران سفر می‌کنند در صورتیکه گذرنامه‌های آن‌ها ممهور به مهر ایران باشد با مشکل در دریافت روادید آمریکایی و اروپایی مواجه نمی‌شوند، گفت: «مگر هر کس به ایران سفر می‌کند، تروریست است؟».

وی افزود: «در حال حاضر مسئولان ایرانی گذرنامه‌ها را مهر نمی‌زنند بلکه سعی شده است ورود اتباع خارجی به ایران به صورت الکترونیکی ثبت شود و به گردشگران نیز کارت خارجی مهر شده داده می‌شود».

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کویت تابعیت جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران کویت مشهد تابعیت محمد ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکواش بازان ایران در یک قدمی یک طلا و 3 برنز

به گزارش "ورزش سه"، در روز پایانی مسابقات بین‌المللی اسکواش قطر جونیور نمایندگان ایران در رده‌های سنی مختلف به مصاف رقبای خود می‌روند. در فینال کمتر از ۱۹ سال محمد چنگانیان به مصاف قادر گل از کویت می‌رود، در دیگر بازی امروز و در رده سنی کمتر از 13 سال امیر رضا الوانساز برای کسب مدال برنز رو در روی محمد مأمون‌خان پاکستانی صف‌آرایی می‌کند و باربد چاوشی نیز در رده سنی کمتر از ۱۷ سال باید برای کسب مقام سومی این رقابت‌ها عبدالله علی از کشور کویت را پشت سر‌بگذارد.

در دیگر رقابت امروز و در رده سنی ۱۹ سال، سید مبین سیدان برای کسب عنوان سومی به مصاف عبدالرحمان المغربی از کشور کویت خواهد رفت. 

مسابقات بین‌المللی قطر جونیور در رده‌های سنی کمتر از ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷و ۱۹ سال پسران از دوم اردیبهشت به میزبانی قطر آغاز شده و امروز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان می‌دهد. در این مسابقات نمایندگانی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، کویت، چین، اردن، عربستان، پاکستان، مصر، سنگاپور، هند، مالزی، آمریکا، سریلانکا و کشور میزبان در دوحه با هم رقابت می‌کنند.

ملی پوشان اسکواش ایران شب گذشته مهمان سفارت ایران در قطر بودند و امروز برای کسب چهار به مصاف رقبای خود می روند.

دیگر خبرها

  • اسکواش بازان ایران در یک قدمی یک طلا و 3 برنز
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها
  • شانس اسکواش ایران برای کسب ۴ مدال
  • شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز
  • سردار آزمون در رم هت‌تریک کرد | آمادگی بالای ستاره ایرانی را ببینید + ویدئو
  • بدون دانش ایرانیان اجرای طرح بزرگ «اومااویا» غیرممکن بود
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • واکنش باشگاه اسپانیایی به پیروزی تیم ملی فوتسال ایران/ تمجید از عملکرد لژیونر ایرانی
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!