Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: شهروندان مراقب افراد سودجو و فرصت‌طلبی که با ترفندهای مختلف ضمن دسترسی به مدارک هویتی برخی افراد، به نام دارندگان مدارک سیم کارت تهیه می‌کنند باشند. ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

سرهنگ مرتضی بَزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: شهروندان مراقب افراد سودجو و فرصت‌طلبی که با ترفندهای مختلف ضمن دسترسی به مدارک هویتی برخی افراد، به نام دارندگان مدارک سیم کارت تهیه می‌کنند باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان افزود: از آنجایی که پرونده‌های متعددی درباره سوءاستفاده از سیم کارت‌ها تشکیل شده مشخص می‌شود که برخی افراد در هنگام خرید سیم کارت اسناد هویتی خود را در اختیار فروشنده قرار داده‌اند‏ که وی نیز خیانت کرده و از این مدارک تعدادی خط اعتباری خریده در حالی که آن فرد فقط یک خط تلفن داشته است.

وی ادامه داد: عده‌ای از مردم نیز به دلایل مختلف شامل مفقود شدن گوشی تلفن همراه، سرقت یا هر دلیل دیگری از دسترسی به این وسیله ارتباطی بازمانده و آن را از دست می‌دهند. این افراد نیز باید برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل علاوه بر اطلاع‌رسانی به مراجع قانونی در نخستین حرکت برای باطل کردن سیم کارت خود اقدام کنند.

هشدار پلیس فتا در مورد خرید اینترنتی لوازم التحریرپلیس فتای استان فارس درباره کلاهبرداری در پوشش ماه محرم هشدار داد50 شهرستان به مرکز پلیس فتا مجهز می‌شوند

این مقام انتظامی تاکید کرد: برخی افراد متخلف و مجرم نیز پس از دسترسی به سیم کارت‌های تلفن همراه دیگران اقدام به راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی کرده و از این طریق به نیت‌های شوم خود می‌رسند به همین علت مردم باید در حفظ سیم کارت و جلوگیری از سوءاستفاده از آن هوشیار باشند.

سرهنگ بزی با بیان اینکه افراد سودجو بدون اطلاع مالکان اقدام به تهیه سیم کارت می کنند افزود: چنانچه شهروندان و کاربران در طی سال‌های گذشته سیم‌کارتی خریداری کرده‌اند مخصوصاً از خطوط اعتباری، برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل توسط افراد متخلف و مجرم با استعلام ماهانه یا حتی دو هفته یک بار از سامانه‌های ارتباطی معتبر از وجود تعداد سیم کارت های تلفن همراه به نام خود مطلع شوند. زیرا در اولین مرحله فردی که سیم کارت به نام او صادر شده باید پاسخ‌گوی مراجع قانونی باشد.

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: شهروندان درصورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را  از طریق 110 یا وب‌‍ سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/ ت

R7843/P/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۱۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به مشتریان طلا؛ مراقب این حقه باشید

محمدحسین طاهری از ادامه برخورد‌های قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین، خبر داد.

به گزارش مهر، وی اظهار داشت: در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.

وی توضیح‌داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T ۶۸۳ باید پیامک GT ۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

بر اساس اعلام اداره‌کل استاندارد استان تهران، طاهری درباره کد‌ها توضیح داد: این کد‌ها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

دیگر خبرها

  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • (ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • هشدار به مشتریان طلا؛ مراقب این حقه باشید
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • دستگيري جاعلان مدراک در کرمان
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی