Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله مکارم شیرازی در پیامی مراسم محرم و عاشورا را از باشکوه‌ترین مراسم عزاداری در دنیا دانست و بر مراقبت از عظمت این مراسم تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، متن پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به مناسبت مراسم عاشورای حسینی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مراسم محرم و عاشورا از باشکوه‌ترین مراسم عزاداری و بزرگداشت در دنیا و محصول عشق و علاقه مردم به امام حسین(ع) و شهدای کربلاست، اما دشمن با عوامل نفوذی و برنامه‌سازی خود سعی دارد عظمت آن را مخدوش سازد؛ بنابراین لازم است کاملاً مراقب این جریان بود؛ از جمله اشعار و آهنگ‌های نامناسب، که قطعاً از عظمت این مراسم خواهد کاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مداحان عزیز! مراقب باشند و اجازه ندهند تا دشمن از این طریق ضربه زند.

مسأله قمه‌زنی که یک حرکت غیرمنطقی است و به صورت ابزار تبلیغاتی در دست دشمن درآمده، باید برای همیشه به فراموشی سپرده شود و بدون نیاز به دخالت مسئولین انتظامی حذف شود.

عزاداران عزیز می‌توانند به‌جای آن، خون خود را به مراکز انتقال خون اهدا کرده تا به‌وسیله آن افرادی را از مرگ نجات دهند.

از ریختن خون قربانی در خیابان‌ها و مراکز عمومی جداً خودداری شود که هم اسباب آلودگی و نجاست می‌شود و هم ضررهای بهداشتی مهمی دارد.

امیدوارم همه عزیزان این نکات را رعایت کنند.

والسلام علیکم و رحمة الله وبرکاته

ناصر مکارم شیرازی»

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مکارم شیرازی عاشورا قربانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۲۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب «رضای انقلاب» عصر امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در تالار اندیشه سوره مهر انقلاب اسلامی برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این‌مراسم گفت: در جنوب تهران کسی نیست نام حجت الاسلام مطلبی را بشنود و ایشان را تکریم نکند. مطلبی از امنای محله فلاح است. امنا حلال مشکلات مردم و رسیدگی کننده مسائل شهروندان است. ایشان سلوک و طلبگی خود را با وجود جایگاهی که دارند فراموش نکردند. امروز جامعه جوان ما در معرض انواع تهدیدات روانی است. دشمن در تلاش است اعتماد مردم را به نهادهای دینی و روحانیت مخدوش کند. غرب کوچک‌ترین خطا را با بمباران تبلیغاتی بزرگ می‌کند و به این‌دلیل بر ما فرض است چهره‌هایی مانند مطلبی را به مردم معرفی کنیم. چنین شخصیت‌هایی را به تصویر بکشیم و درباره آنان کار هنری تولید کنیم.

وی افزود: نسل جوان باید بداند این انقلاب با همت روحانیت انقلابی، خدوم و مجاهد شکل گرفته و به حرکت خود ادامه داده است. مطلبی نیازمند تمجید ما نیست. این ما هستیم که باید چنین شخصیت‌هایی را به عنوان مفاخر خود تجلیل کنیم. اولین گام این مسیر تولید کتاب و در مرحله بعد فیلم و محتوای فرهنگی است.

وزیر ارشاد به رویداد ۶ تیرماه ۱۳۶۰ در مسجد ابوذر اشاره کرد و گفت: ترور رهبر انقلاب در این مسجد رخ داد. حوزه خدمات عمومی در منطقه با همت و حمایت اهالی توسعه یافته و حوزه علمیه کوچکی با تلاش این مجاهد انقلابی شکل گرفته است. اقدامات ایشان انتظار را از یک روحانی مجاهد و انقلابی به خوبی برآورده کرده است.

اسماعیلی ابراز کرد امیدواری کارهای ترویجی و تبلیغی بیشتری در معرفی چنین عالم پرهیزگاری انجام شود.

کد خبر 6098584 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی با تصمیم کمیته شبکه معابر
  • اتصال خیابان جمالی تهران به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • حزب‌الله: دیوانگی اسرائیل ما را نمی‌ترساند
  • جنایت در خیابان بی‌سیم/ پسر جوان با ضربه چاقو قربانی شد
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی