Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری آناتولی در روز یکشنبه، کاروان نیروهای مسلح ترکیه شامل ۶ خودروی نظامی با پرچم کشور در ۳۰ کیلومتری شهرستان آکچا قلعه استان شانلی اورفا از مرز سوریه گذشته و به نیروهای آمریکایی ملحق شدند. 

نیروهای ترکیه و آمریکا از منطقه مرزی به سوی جنوب و حومه تل ابیض حرکت خواهند کرد. انتظار می رود این گشت زنی تا پایان امروز ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شمار قابل توجهی از رسانه های داخلی و خارجی تحولات مربوط را در نقطه مرزی با سوریه پیگیری می کنند. 

گفتنی است پیشتر خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه درباره ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه اعلام کرده بود که گشتزنی مشترک نیروهای این کشور و آمریکا برای ایجاد منطقه امن در شمال شرق سوریه از روز یکشنبه آغاز می‌شود.

به گزارش دیلی صباح، وی با بیان اینکه ترکیه و آمریکا اجماعی کلی در مورد گشتزنی مشترک در شمال شرق سوریه دارند، اظهار داشت: ما انتظار داریم فعالیت‌هایی که در این زمینه تعیین شده است، با نظم مشخصی ادامه پیدا کند.

ترکیه و مقام‌های نظامی آمریکایی هفتم اوت (۱۶ مرداد) توافق کردند تا منطقه ای امن در شمال شرق سوریه ایجاد کنند. دو طرف همچنین در مورد ایجاد یک مرکز عملیات‌های مشترک توافق کردند.  

آکار گفت: آمریکایی‌ها در ابتدای مذاکرات می‌گفتند امکان ندارد که ارتش ترکیه وارد منطقه (شمال شرق سوریه) شود. مذاکرات چند ماه ادامه پیدا کرد و سرانجام اجماعی کلی در این زمینه به دست آمد.

ترکیه همواره نسبت به تحولات شمال سوریه ابراز نگرانی کرده و خواستار قطع روابط آمریکا با نیروهای کُردهای موسوم به «ی. پ.گ» شده است.

ارتش ترکیه در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) با همکاری برخی گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرده است.

دولت سوریه با اشغالگر خواندن دولت ترکیه در عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، بارها خواستار خروج نیروهای ارتش ترکیه از خاک سوریه شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه امن شمال سوریه ایالات متحده آمریکا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۳۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص

در پی حملات گروه تروریستی داعش به استان حمص واقع در مرکز سوریه، ۱۳ تن از نیروهای ارتش این کشور و نیروهای کمکی آن به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار سایت خبری المیادین در سوریه امروز جمعه گزارش کرد ۱۳ تن از نیروهای ارتش و نیروهای کمکی این کشور در منطقه «رسم الکوم» در بادیه شرقی حمص در مرکز سوریه بر اثر حمله گروهک‌های داعش به شهادت رسیدند.

دو هفته پیش نیز ۲۲ تن از اعضای تیپ قدس متشکل از داوطلبان فلسطینی در نیروهای کمکی سوریه بر اثر کمین داعش در منطقه «السخنه» حمص به شهادت رسیدند.

گروهک‌های داعش در بادیه سوریه مستقر هستند و از پایگاه آمریکایی «التنف» به عنوان پناهگاه استفاده می‌کنند و همچنین حملات مکرری را به اتوبوس‌های غیرنظامی و نظامی انجام می‌دهند که تاکنون منجر به شهادت تعداد زیادی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟ 
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟/ 3 سناریو با فرض جنگ سرد آمریکا و چین
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین