Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگران کنتورسازی گفتند: به بازگشایی مدارس نزدیک می‌شویم و نتوانسته‌ایم فرزندانمان را ثبت نام و لباس و کیف و کفش و لوازم مدرسه برای آن‌ها تهیه کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، چند روز متوالی است که شاهد تجمع کارگران کنتور سازی قزوین در مقابل استانداری قزوین هستیم که عدم دریافت حقوق و تعطیلی شرکت اصلی‌ترین مطالبه آن‌هاست و حتی حضور آن‌ها در دانشگاه‌ بین المللی امام خمینی(ره) قزوین مصادف با سفر وزیر کشور برای بیان مطالباتشان هم نتیجه‌ای نداشت و وزیر بدون توجه به این موضوع قزوین را ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این کارگران ۷سال است که درحال اعتراض و برگزاری تجمع و پیگیری مشکلات خود هستند اما تا به امروز هیچ مشکلی حل نشده است.

کارگران شرکت کنتور سازی در گفت‌وگو با خبرنگار شاخص، اظهار کردند: تا کنون مسئولین برای کارگران کنتور سازی کاری انجام نداده‌‎اند؛ آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین نیز در نماز جمعه استاندار را خطاب قرار دادند تا به این مشکل رسیدگی کند.

 

این کارگران افزودند: ما انتظار داشتیم که مسئولین در برابر مطالبات ما راهکاری در پیش گیرند تا به حق و حقوق خود برسیم اما موضوع برعکس شده است.

کارگران شرکت کنتور سازی ابراز کردند: به ما می‌گویند که تعدادی از کارگران تا پایان شهریور قرارداد ببندند اما ما نمی‌توانیم قرارداد هجده روزه ببندیم و از طرفی باید همه کارگران به کار خود برگردند نه اینکه فقط با تعدادی از آن‌ها قرارداد بسته شود.

این کارگران عنوان کردند: هیچکدام از مسئولین هم اهمیت نمی‌دهند اما چشم انتظار برگزاری جلساتی هستیم که با اتخاذ تصمیمات و راهکارهای درست به نتیجه برسیم.

کارگران خاطرنشان کردند: با استاندار جدید هم دیدار صورت نگرفته است، ما انتظار داریم با توجه به توصیه‌هایی که امام جمعه قزوین داشتند نیز مسئولین از خواب بیدار شوند و برای کاگران کاری از پیش ببردند.

کارگران شرکت کنتورسازی ادامه دادند: روز گذشته هفتمین تجمع را داشتیم و مسئولین درجواب به ما می‌گویند که شرکت خصوصی است و ما نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.

آن‌ها با اشاره به زندانی بودن مدیرعامل شرکت، تصریح کردند: چطور فردی که در زندان است بر امورات شرکت نظارت دارد درحالی که این موضوع نظم و امنیت ما را برهم زده است و هیچ برخوردی هم با آن نمی‌شود.

کارگران شرکت کنتورسازی افزودند: ما وابسته به هیچ جناحی نیستیم و فقط می‌خواهیم به حق و حقوق خود برسیم و به کار خود برگردیم و به مشکلات ما رسیدگی شود.

این کارگران یادآور شدند: به بازگشایی مدارس نزدیک می‌شویم و نتوانسته‌ایم فرزندانمان را ثبت نام و لباس و کیف و کفش و لوازم مدرسه برای آن‌ها تهیه کنیم.

کارگران گفتند: متاسفانه مسئولین رسیدگی نمی‌کنند و فقط وعده‌های توخالی به ما می دهند و از رسیدگی به مشکلات کارگری چشم پوشی می‌کنند.

آن‌ها ابراز کردند: مسئولین شرکت می ‌خواهند از بیمه و زحمات چند ساله ما چشم پوشی کنند و قرارداد جدید ببندند که این کار به نفع خودشان است؛ ما چطور از حق خودمان دفاع کنیم؟

این کارگران بیان کردند: شرکت مواداولیه و نیروی کارگر ماهر و دستگاه‌های پیشرفته دارد اما متاسفانه مدیریت مناسبی ندارد و ما نیاز به یک مدیر لایق برای شرکت کنتور سازی هستیم.

 

به گزارش شاخص، شرکت کنتورسازی در سال ۱۳۴۷ تأسیس شد و با رونق تولیدی که پیدا کرده بود تولیدات این شرکت به کشورهای مختلف صادر می‌شد، اما در سال ۸۸ در روند خصوصی‌سازی شرکت و تخلف مالی در جریان عرضه سهام آن، امروز درهای آن به روی کارگرانی که عمر خود را پشت خط‌های تولید این کارخانه گذراندند، بسته شده است. فرمان تعطیلی کارخانه از سوی سرپرست شرکت کنتورسازی با عنوان «نبود مواد اولیه» صادر شده است.

کنتورسازی ایران که از سال ۱۳۸۱ در بورس پذیرفته شده بود، در سال‌های ابتدایی دولت نهم زمینه خصوصی‌سازی کاملش فراهم شد. سرانجام سهام حاکمیتی این شرکت در سال ۱۳۸۷ از طریق بازار بورس در سومین مرحله عرضه، با سه برابر قیمت پایه به شرکت سرمایه‌گذاری و تجارتی معین رنان واگذار شد. در نهایت قریب به ۷۰ درصد سهام در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری و تجارتی معین رنان قرار گرفت.

هشت درصد از سهام نیز متعلق به شرکت آیترون و مابقی سهام نیز در بازار بورس به صورت شناور در اختیار دیگر سهام‌داران قرار گرفت؛ سهامی که با اسم رمز «واگذاری به کارگران» خصوصی‌سازی، اندک پس‌انداز کارگران را جذب کرده و امروز لقب «مال‌باخته» به آنها داده است.

۱۸۰کارگر در این شرکت درحال فعالیت هستند که از سال ۹۵ و به مدت ۲۴ماه حقوقی درقبال کارکردهای خود دریافت نکرده‌اند همچنین این کارگران بطور قراردادی در این شرکت مشغول فعالیت هستند و تنها چند نفر از این افراد استخدام رسمی شده‌اند.

بدهی این شرکت بالغ بر هزار و ۱۰۰میلیارد تومان است که سهم کارگران در مقابل این رقم بزرگی مبلغ ناچیزی به شمار می‌رود که حدود ۳۰۰میلیارد تومان آن برای پرداخت مالیات و بدهی به بانک است.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۳۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز ضروری است از دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌های مهندسی حمایت شود و استفاده از جوانان متدین و همچنین حمایت از ابتکارات، مخترعان و گروه‌های جهادی در دستور کار مسئولان قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت‌الله ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگران گفت: در این دیدار نکاتی مطرح شد که در راستای تحقق شعار بود، زیرا اگر بخواهیم شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" محقق شود باید تمام حرکت‌ها و تلاش‌ها بر این مولفه‌ها متمرکز شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند نقش اصلی در تولید را کارگران ایفا می‌کنند و ضرورت دارد کارگران نسبت به ارزش کاری خود توجه داشته باشند، اکنون با توجه به شرایط تحریمی ارزش دادن به کارگران درواقع حمایت از این قشر است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه کارگران نیازمند دانش تخصصی هستند، تصریح کرد: در این راستا توانایی کارگران وابسته به دانایی است، همان‌طوری که در قرآن آمده است علم موجب توانایی خواهد شد.

وی افزود: امروز ضروری است از دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌های مهندسی حمایت شود و استفاده از جوانان متدین و همچنین حمایت از ابتکارات، مخترعین و گروه‌های جهادی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنندنگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی استآیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

آیت‌الله مهدوی گفت: امروز ضروری است که آموزش و پرورش، دانش‌آموزان دختر را به رعایت حجاب برتر تشویق کند. باید توجه داشت که پیش از دین اسلام بانوان ایرانی حجاب کامل داشتند و از این‌رو این هویت ایرانی است که زمینه هویت اسلامی شده است.

وی با شاره به بیان مقام معظم رهبری در خصوص رعایت حجاب و حکم شرعی، قانونی و موضوعی سیاسی آن خاطرنشان کرد: در این راستا قانون کشور برای همه الزام‌آور است همچنین در حکم شرعی و عقلانیت حجاب تردید وجود ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اجرای طرح نور توسط نیروی انتظامی بیان کرد: سال گذشته در خرداد در تریبون نماز جمعه تاکید کردیم که انتظار داریم مسئولان استان اصفهان با پشتیبانی مردم، فکری برای این مسئله کنند، قطعاً اگر همه دستگاه‌های مسئول وظایف خود را درخصوص حجاب انجام دهند بلافاصله شاهد آثار مطلوب آن در جامعه خواهیم بود.

وی گفت: در حدود 7 ماه رژیم صهیونیستی بیش از 35000 نفر در غزه را به شهادت رسانده است، اما متأسفانه برخی مدعیان امروز این جنایت رژیم‌صهیونیستی را حمایت می‌کند.

آیت‌الله مهدوی افزود: یکی از برکات طوفان الاقصی و وعده صادق این است که امروز دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی به محل اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی شده است، این‌ها خسارات جبران ناپذیری رژیم صهیونیستی است که رهبر انقلاب چند ماه پیش فرمودند خسارات عملیاتی طوفان الاقصی قابل جبران برای رژیم غاصب نیست.

انتهای پیام/163

 

دیگر خبرها

  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • «کارگران» رزمندگان عرصه اقتصادی هستند
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی بر چهره رژیم صهیونیستی بود
  • مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • نماز جمعه سنندج
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید