Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران نتیجه محرم و صفر است، گفت: عزاداری برای امام حسین علیه السلام پیام بیدارباش، مبارزه با ظلم و به ثمره نشاندن خون شهدای کربلاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (17 شهریور) در جمع مردم شهر مرزی درح با تسلیت ایام محرم الحرام اظهار کرد: آنچه را که به عنوان عزاداری خاندان پیامبر اعظم (ص) و شهادت حضرت امام حسین (ع) و اصحابشان انجام می دهید ظاهر و باطنی دارد؛ ظاهرش عشق و ارادت به ولایت است اما باطن این موضوع به عنوان منبع انرژی مطلب خاصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن با کارشناسی و تخصص صحبت می کند و هدفش تسلط بر مسلمین است، گفت: دشمن برای تسلط بر مسلمانان شیعه مشکل دارد چرا که فوکویاما یکی از نظریه پردازان امریکایی می گوید: شیعه پرنده ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیررس ما است و این پرنده دو بال دارد، یک بال سبز و یک بال سرخ که بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالت خواهی اوست و بال سرخ شیعه، شهادت طلبی است که شهادت طلبی ریشه در کربلا و عاشورای حسینی دارد و این مسأله شیعه را فناناپذیر کرده است.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه با تاکید بر اینکه عشق به شهادت طلبی در شیعیان موج می زند و مانند بال پرواز است، افزود: امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی تا امریکا ما را تهدید به مداخله نظامی کرده بود فرمود ما فرزندان کربلاییم.

 

وی با اشاره به اینکه بال سبز شیعیان همان مهدویت و عدالت خواهی است، ادامه داد: این پرنده، حفاظ و زرهی به نام ولایت پذیری به تن دارد و قدرتش با شهادت دو چندان می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه با برگزاری عزاداری رشته اتصالی بین عاشورا و مهدویت است، تاکید کرد: عزاداری برای امام حسین علیه السلام پیام بیدارباش و مبارزه با ظلم و به ثمره نشاندن خون شهدای کربلاست چرا که امام بر علیه ستمگران و دزدان فرهنگ جامعه به صحنه آمد اما بخاطر بی تفاوتی مردم به شهادت رسید.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: باطن عزاداری برای امام حسین علیه السلام یعنی تغییر جهان؛ ما سعادت، امنیت و نجات را برای نوع بشر می خواهیم و اسلام و دین خدا مربوط به قوم و کشور خاصی نیست لذا بشریت باید از منجلاب ظلم و جنایت ستمگران نجات پیدا کند.

 

وی با تاکید بر اینکه ریشه عزاداری برای امام حسین علیه السلام پایان دادن به لجام گسیختگی نوع بشر است، افزود: در طول تاریخ ستمگران بسیار تلاش کردند جلوی زیارت و عزاداری برای امام حسین علیه السلام را بگیرند اما هرگز موفق نشدند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به رسوایی مستکبران جهان، گفت: باطن عزاداری امام حسین علیه السلام به بار می نشیند و امام خمینی (ره) فرمود محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است؛ انقلاب اسلامی نتیجه محرم و صفر است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه اندیشه کثیف لیبرال دموکرات غرب در سطح بین المللی، منطقه و داخل شکست خورده است، افزود: کسانی که به دنبال یهودیان افتادند و با ائتلاف سعودی به کشور یمن حمله کردند و ۸۰ هزار کودک یمنی را بخاطر گرسنگی و قحطی کشتند اما باز هم شکست خوردند.

 

وی بیان کرد: در اربعین حسینی حدود ۳۰ میلیون نفر از کشورهای مختلف دنیا شرکت می کنند و صحنه ایثار و از خودگذشتگی در مقابل صحنه جنایات و آوارگی مردم را خلق می کنند و امروز دنیا به مرکز حق و باطل تقسیم شده است و مردم در این جهت هر هزینه ای حاضر هستند، بدهند و شیخ ابراهیم زکزاکی در نیجریه چندین فرزندش را در این راه به شهادت داده است اما با ایستادگی و مقاومت خود استکبار جهانی را به انفعال وادار کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز همان کسانی که متکی به غرب بودند، می‌گویند باید تاریخ را به تاریخ قبل از سرنگونی پهپاد آمریکایی و تاریخ بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی تقسیم کنیم.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه قدرت با ایمان است و ایمان برای نظام جمهوری اسلامی ایران و نیروهای سرفراز این کشور است، افزود: صهیونیست ها با یک جمله سید حسن نصرالله حتی نیرویهای مستقر در مرز را بردند و به جای آن آدمک ها را پشت خودروهای نظامی گذاشتند که از دور خیال کنند سرباز هستند!

 

به گفته وی همه چیز بستگی به در صحنه بودن و مقاومت مردم در مقابل دشمنان دارد چرا که خداوند پیروزی را براساس انجام تکلیف بندگانش قرار داده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: ملت ایران بر خلاف گفته های غرب و دشمنان در تمام صحنه های انقلاب حضور پررنگ و وحدت کلمه دارند.

 

حجت الاسلام«رضایی» امام جمعه بخش درح در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: بخش دُرح 54 شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

 

وی با ابراز خرسندی از حضور نماینده ولی فقیه در بخش مرزی درح، گفت: مردم این منطقه امروز بسیار خوشحال شدند و در تاریخ خواهد ماند و عطر و بوی مقام ولایت را حس می کنیم.

 

حجت الاسلام رضایی با اعلام بیعت مجدد با نظام اسلامی و آرمان های امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و شهدا، ادامه داد: علی رغم تمام توطئه و دسیسه و تحریم های اقتصادی دشمن بر علیه ملت و جمهوری اسلامی ایران اما امروز شاهد دستاوردهای خوبی در این منطقه هستیم.

 

امام جمعه بخش درح تاکید کرد: امروز مردم این منطقه امنیت و آرامش را مرهون زحمات و دلاورمردی مرزبانان و نیروهای مسلح کشور هستند.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم مسجد شیرخوارگان حسینی همایش شیرخوارگان حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد خبرگزاری شبستان محرم حسینی بخش مرزی درح نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مبارزه با ظلم عزاداری امام حسین ع استکبار جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۴۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در آئین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری که در تالار اجتماعات جهاد دانشگاهی شیراز به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: درود می‌فرستیم به روح تابناک امام راحل و شهیدان بزرگوار انقلاب اسلامی که مسیر خدمت‌گذاری به محرومان و بالاخص یتیمان را با بنیانگذاری کمیته امداد و مراکز خیریه مختلفی که فعال هستند و همه از تعالیم حضرت امام و علمای بزرگ دین نشأت گرفته است، برای ما مردم باز کرده‌اند و ما افتخار پیدا کردیم که در جامعه‌ای زندگی کنیم که یک شهیدش ۱۵ فرزند یتیم دارد.

او افزود: گاهی یک سوال مطرح است که انقلاب اسلامی چه کار کرده است؟ فعالیت‌های مختلفی را می‌توان بیان کرد، اما انقلاب اسلامی انقلاب معنویت و انسانیت بود و سرفصل خدمات انقلاب اسلامی را ما باید به این بخش اختصاص دهیم.

امام جمعه شیراز بیان کرد: تحلیل‌گران اروپایی هم در توضیح انقلاب ایران گفته‌اند که این یک حرکت معنوی بود؛ در روزگاری که جهان به قحطی معنویت دچار شده بود، مردم ما به پیروی از تعالیم قرآن کریم و فریاد پر تاثیر امام راحل مسیر معنویت را بار دیگری به روی بشر گشودند، این معنویت سوای بحث عواطف انسانی است که آن هم ممکن است بخشی از معنویت فرض کنیم، اما معنویت انقلاب اسلامی خدا، ولی خدا و تک تک انسان‌ها را به هم ارتباط می‌دهد.

آیت‌الله دژکام در ادامه گفت: چیزی که پیشنهاد انقلاب اسلامی برای همه جهان بشریت است حاصل دعوت ۱۲۴ هزار پیامبر است و از این موضوع نباید غافل باشیم و جلسات امثال جلسات شما عزیزان، خیران، نیک اندیشان و فعالان عرصه خدمت به انسان‌ها و نیازمندان جایی است که باید این پیام انقلاب اسلامی با یک طنین خیلی قوی‌تر به جامعه ما و جهان پیرامون ما مخابره شود.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس افزود: متاسفانه در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، چون یک گفتمان عدالت خواهی در دنیا وجود نداشت و خود ما رسانه نداشتیم این بحث عدالت، رحمت، احسان و نیکوکاری نتوانست در جنبه اصلی خود که پیام انقلاب باشد نقش آفرینی کند و صرفا به نظر می‌آید ۴ موسسه خیریه است که کار خِیر انجام می‌دهند، اما این یک گوشه کار است و ما با این حرکت می‌خواهیم همین پیام کمیته امداد را "که آدمیت هست و هنوز انسانیت باقی است" به همه جهان بگوییم ولو با یک کار کوچک و لازم نیست حجم کار را بالا ببریم.

امام جمعه شیراز گفت: وقتی ریاست کمیته امداد کشور جناب آقای بختیاری بیان کرد ما باید دست مردم فارس را ببوسیم و قدردان آنها باشیم برای اینکه اهل خیر هستند یعنی انسانیت اینجا زنده است.

آیت الله دژکام در پایان تصریح کرد: امیدوارم این پیام با حسن سلیقه و تلاش شما بزرگواران خیراندیش جهانی شود و امام زمان (عج) از ما شیرازی‌ها راضی باشند و خواست و علائق ما به خدمت را به بشریت طوری ارائه دهند که برای همه دنیا جلب توجه شود تا به این سمت بیایند که پیامبر گرامی اسلام فرمود " یَهدی اللّه ُ على یَدَیکَ رجُلاً خَیرٌ لَکَ مِمّا طَلَعَت علَیهِ الشَّمسُ "، اگر ما بتوانیم یک نفر از جامعه بشری را به سمت کار‌های نیک هدایت کنیم و با این روحیه ایمانی و معنوی که شما دارید همراه کنیم از هر چه آفتاب بر آن می‌تابد بهتر است.

در مراسم تجلیل از خیرین استان فارس، از خانواده شهید محسن صداقت که در حمله رژیم غاصب صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه به شهادت رسید نیز تجلیل شد. شهید صداقت تا آخرین روز‌های عمر خود، سرپرستی ۱۵ کودک یتیم را برعهده داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد