Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: معتقدم باید ایالت‌های اقتصادی در ایران راه‌اندازی شود و به استان‌ها اختیار داده شود و هیچ دلیلی ندارد مسائل جزئی از استان‌ها برای مطرح شدن به سطح کلان کشوری بیاید به همین دلیل باید هرچه زودتر ایالت‌های اقتصادی در کشور ایجاد شود.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محسن رضایی در حاشیه بازدید از موسسه خیریه مهرانه زنجان، در جمع خبرنگاران، اقتصاد مقاومتی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری را یک سند زیرساختی دانست و اظهار کرد: همه امور کشور باید بر اساس آن برنامه‌ریزی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سلامت نیز در حوزه اقتصاد مقاومتی، فصل مهمی از سند اقتصاد مقاومتی است، افزود: دولت و مجلس، باید سلامت را در حوزه اقتصاد مقاومتی بازتعریف کرده و از وجود مردم نیز در بحث پیشگیری و درمان استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام بیانیه گام دوم انقلاب را در صدر سیاست‌های خود قرار داده است، تصریح کرد: بیانیه گام دوم رهبر انقلاب، سنگ بنایی برای سیاست‌گذاری کلان کشور محسوب می‌شود، چراکه این بیانیه یک چشم‌انداز روشن برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی ـ. ایرانی به شمار می‌رود.

رضایی تاکید کرد: اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مهم‌ترین هدف مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است و تلاش می‌شود سیاست‌های کلی نظام را در چارچوب گام دوم انقلاب به مقام معظم رهبری، پیشنهاد شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به تشکیل هیأت عالی نظارت بنا به دستور مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این اقدام با هدف افزایش روند نظارت بر اداره کشور از جمله FATF و CFT و پالرمو نظارت انجام شده که در این زمینه مجمع تشخیص نظام ۱۱ سوال از دولت مطرح کرده که هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

وی نظارت بر سیاست‌های اصل ۴۴ و همچنین نظارت بر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از دیگر کار‌های مهم مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد و افزود: در این رابطه با تنظیم گزارشات مورد نظر طی ۶ ماه آینده هرگونه انحراف به مسؤولان گوشزد خواهد شد.

رضایی در ادامه جلسه، خلیج‌فارس را یکی از امن‌ترین نقاط منطقه اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه در عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و یمن ناامنی وجود دارد، ولی در خلیج‌فارس امنیت در حد بسیار مطلوب است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر بی‌نظیر بودن ایران به لحاظ ثروت تصریح کرد: آنچه در این بین مهم به نظر می‌رسد وارد چرخه تولید شدن ثروت غیرمولد و نقدینگی عظیمی است که در بین بانک‌ها می‌چرخد و نرخ سود بانکی را بالا برده است.

وی تاکید کرد: لازمه پیشبرد کار در این حوزه این است که یک رابطه درست بین بانک و تولید ازجمله کارآفرینان کشور وجود دارد.

رضایی راه‌کار حل مشکلات اقتصادی را تحرک واحد‌های کوچک و متوسط و فعالیت‌های اقتصادی خانگی دانست و افزود: این اقدامات می‌تواند تحرکی را هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت در اقتصاد ایجاد کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: هر چند که معتقدم باید ایالت‌های اقتصادی در ایران راه‌اندازی شود و به استان‌ها اختیار داده شود و هیچ دلیلی ندارد که مسائل جزئی از استان‌ها برای مطرح شدن به سطح کلان کشوری بیاید به همین دلیل باید هرچه زودتر ایالت‌های اقتصادی در کشور ایجاد شود.

وی مهم‌ترین عنصر اقتصاد مقاومتی را حضور مردم در صحنه اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: نقش مردم در حوزه سلامت قابل توجه است، چرا که رعایت مسائل بهداشتی، الگوی تغذیه، و استفاده از فضای‌زیستی در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها تاثیر قابل توجهی در بهبود شرایط خواهد داشت.

رضایی به بازدید خود از مهرانه اشاره و تصریح کرد: با کمک بیمه و خیرین، درمان در زنجان مهرانه، تقریبا رایگان شده و بیماران با کم‌ترین هزینه، فرآیند درمانی خود را طی می‌کنند.

دبیر مجموع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: الگوی درمان خوبی در مهرانه طراحی شده؛ چرا که همه بخش‌ها و فعالیت‌های مربوط به پیشگیری و درمان سرطان در یک محل تجمیع شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب FATF تصویب لوایح FATF تصویب CFT در مجلس شورای اسلامی تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی پالرمو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۴۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد

یک سناتور دموکرات آمریکایی ارزیابی دولت بایدن درباره منطبق بودن اقدامات اسرائیل با قوانین بین‌المللی در جنگ غزه را زیر سوال برد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار گزارشی مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی قوانین بین‌المللی را در غزه نقض می کند، سناتور دموکرات کریس ون هولن در بیانیه‌ای، ارزیابی دولت بایدن درباره منطبق بودن اقدامات اسرائیل با قوانین بین‌المللی در جنگ غزه را مورد تردید قرار داد.

براساس یک گزارش کوتاه داخلی وزارت امور خارجه آمریکا، برخی مقامات ارشد آمریکا به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه توصیه کردند که تضمین‌های معتبر و قابل اطمینانی از اسرائیل نیافتند که نشان دهد این رژیم از سلاح‌های آمریکایی طبق قوانین بین‌المللی حقوق بشر استفاده کرده و ممکن است قوانین بین‌المللی در غزه را نقض کرده باشد.

در این گزارش که به دست رویترز رسیده است، مقامات افزودند: برخی بخش‌های مطلوب در این وزارت‌خانه، تضمین‌های اسرائیل را پذیرفتند و برخی بخش‌های دیگر آنها را رد کردند و برخی دیگر هیچ موضعی اتخاذ نکردند.

براساس تفاهم‌نامه امنیت ملی که در ماه فوریه به امضای جو بایدن رسیده است، بلینکن باید تا تاریخ 8 مه گزارشی را به کنگره ارائه دهد مبنی بر اینکه آیا او تضمین‌های معتبری را از سوی اسرائیل یافته است که نشان دهد استفاده این رژیم از تسلیحات آمریکایی در جنگ غزه، قوانین آمریکا یا قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

در ارزیابی مشترک 4 اداره تحت نظر وزارت امور خارجه گفته شده که تضمین‌های اسرائیل قابل اطمینان و معتبر نیست. در این ارزیابی همچنین به 8 نمونه از اقدامات نظامی اسرائیل اشاره شده است که مقامات معتقدند سؤالات جدی را درباره نقض احتمالی قوانین بین‌المللی حقوق بشر، ایجاد کرده است.

این سناتور آمریکایی اظهار کرد این گزارش تردیدهای جدی درباره وحدت رویه در دولت بایدن برای ارزیابی عملکرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در غزه برطبق قوانین بین‌المللی ایجاد کرده است.

در بخش دیگر این گزارش داخلی هشدار داده شده است که بلینکن با معلق کردن ارسال کمک‌های آمریکا، توانایی اسرائیل برای رویارویی با تهدیدات احتمالی بیرون از حریم هوایی خودش را محدود کرده است و مستلزم آن است که واشنگتن فروش سلاح به کشورهای دیگر منطقه در زمان حاضر و در آینده را بار دیگر مورد ارزیابی قرار دهد.

ون هولن تصریح کرد در گزارش رویترز مشخص شده که پیشنهادات اداره های ارائه دهنده این گزارش، به دلیل امتیازات سیاسی نادیده گرفته شده است.

وی تصریح کرد تصمیم برای درنظر گرفتن تطابق اقدامات اسرائیل با قوانین بین المللی، یک حقیقت و یک قانون است. این حقایق و قوانین نباید برای دستیابی به یک نتیجه سیاسی از پیش تعیین شده، نادیده گرفته شود. اطمینان ما در معرض خطری بزرگ است.

در همین حال ون هولن و برخی دیگر قانون گذاران دموکرات، جو بایدن را برای تحمیل شروط بر کمک های نظامی به رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار داده‌اند تا این رژیم برای کاهش کشتار غیرنظامیان در غزه تحت فشار قرار گیرد. تاکنون دولت بایدن کاری در این باره انجام نداده است.

تاکنون بر اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از 34 هزار نفر که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند، جان خود را از دست داده‌اند.

مقامات آمریکا: اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است
  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی