Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با برگزاری اولین جلسه دولت انتقالی سودان در ساختمان نخست وزیری این کشور در خارطوم، زمان مذاکرات صلح با گروه‌های مسلح اعلام شد. ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  این روزها سودانی ها مشغول پایه گذاری ساختار جدیدی در کشورشان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله حمدوک به عنوان نخست وزیر دولت انتقالی هفته گذشته اعضای کابینه خود را معرفی کرد و اولین اولویت این دولت را دستیابی به  صلح با گروه های مسلح سودانی دانست.

دولت انتقالی سودان امروز در برابر اعضای شورای حاکمیتی و رئیس دستگاه قضایی و سایر مسئولان این کشور سوگند یاد خواهد کرد و پس از انجام مراسم تحلیف،  اولین جلسه خود را در ساختمان نخست وزیری در خارطوم برگزار می کند.

به نوشته روزنامه های سودانی، فیصل محمد صالح وزیر اطلاع رسانی سودان با بیان این خبر افزود: در نشست وزیران دولت انتقالی موضوعات اولویت دار و فوری را مورد بحث و بررسی قرار می دهد، اما تاکنون موضوع خاصی دراین زمنیه تعیین نشده است.

دولت انتقالی سودان 18 وزیر دارد که توسط ائتلاف آزادی و تغییر به عبدالله حمدوک پیشنهاد شده اند. این وزیران پس از گرفتن رای مثبت شورای حاکمیتی با شرکت در نشست هیئت دولت جدید خارطوم  رسما فعالیت خود را شروع خواهند کرد.

نخست وزیر دولت انتقالی سودان پس از انتصاب به این سمت،  مهم ترین اولویت دولت خود را برقراری صلح و ثبات در سراسر کشور دانست و گفت: 70 الی 80 بودجه سودان صرف هزینه های جنگ می شود که با پایان دادن به آن می توان این مبلغ را صرف رشد و شکوفایی اقتصاد کرد.

روزنامه سودان تریبون به نقل از سرلشکر شمس الدین کباشی عضو شورای حاکمیتی سودان نوشت: هیئتی از دولت انتقالی برای اولین مرتبه فردا راهی سودان جنوبی خواهد شد تا در نشست مذاکرات صلح با گروه های مسلح از جمله جبهه انقلابی و جنبش مردمی به رهبری عبدالعزیز الحلو شرکت کند.

وی افزود: رئیس جمهور سودان جنوبی  به طور رسمی از خارطوم دعوت کرده است که در نشست جوبا شرکت کند و این دعوتنامه دیروز به رئیس شورای حاکمیتی تحویل شد.

کباشی با بیان اینکه سودان به برقراری صلح با گروه های مسلح ملزم است، اظهار داشت: رئیس جمهور سودان جنوبی و دولت جوبا بسیار مشتاق هستند که مذاکرات صلح خارطوم با گروه های مسلح سودانی به نتایج مثبتی برسد.

سودان|حمدوک : ساختار کمیسیون صلح پایه‌ریزی شده است

وی تصریح کرد: مسئولیت به سرانجام رساندن صلح با گروه های مسلح به عهده شورای حاکمیتی و دولت انتقالی است.

به نوشته این روزنامه سودانی، رهبران جبهه انقلابی دیروز در دیدار با نخست وزیر دولت انتقالی ابراز تمایل کردند که با این دولت صلح کنند. عبدالعزیز الحلو رهبر جنش مردمی سودان هفته گذشته برای امضای توافقنامه صلح با دولت خارطوم اعلام آمادگی کرده بود. این در حالی است که عبدالله حمدوک طی یک نشست مطبوعاتی گفته بود گروه های مسلح جزیی از انقلاب مردم سودان هستند.

جبهه انقلابی جزیی از ائتلاف آزادی و تغییر است که پیش از تشکیل  دولت انتقالی مذاکراتی را با این ائتلاف در خصوص مشارکت در ساختار قدرت انجام داد، اما این مذاکرات توافق نهایی نرسید.

جبهه انقلابی که متشکل از چند گروه مسلح است و در دارفور واقع در غرب سودان فعالیت دارد.

بر اساس توافق ائتلاف آزادی و تغییر با نظامیان، دولت انتقالی طی 6 ماهه اول عمر خود باید با گروه های مسلح سودانی صلح کند و ثبات  را در این کشور برقرار کند.

خبر دیگری از خارطوم حاکیست که نماینده اتحادیه اروپا در امور سودان دیروز با رئیس شورای حاکمیتی این کشور دیدار و اعلام کرد: این اتحادیه از خارطوم طی دوره انتقالی حمایت می کند.

دوره انتقالی در سودان 3 سال و 3 ماه است که طی آن،  یک دولت مدنی زمام امور کشور را به دست خواهد داشت  و قانون اساسی جدید سودان در همین مدت نوشته می شود.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۴۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف ستاره سابق لیورپول: همیشه مضطرب بودم

به گزارش "ورزش سه"، رایان بابل، وینگر سابق لیورپول، تایید کرد که از انتخاب لیورپول ناراحت است و در دوران حضورش در آنفیلد "ناراضی و مضطرب" بود.

بابل در سال 2007 با مبلغ 14 میلیون دلار از آژاکس به لیورپول پیوست اما نتوانست آنطور که باید ارزش خود را اثبات کند. او تنها 22 گل در 146 بازی با پیراهن لیورپول در تمامی رقابت‌ها به ثمر رساند.

بابل 37 ساله در مورد شروع سخت خود در لیورپول، اینکه رافائل بنیتز، سرمربی وقت، چگونه با او سرد برخورد کرد و همچنین اینکه چرا نتوانست در لیورپول تبدیل به یک خرید موفق شود، صحبت کرده است.

او به اتلتیک گفت:"این برای خودم کمی ناامید کننده بود، چون زمانی که در نهایت لیورپول را انتخاب کردم، به من قول دادند که زیاد بازی کنم و به من گفته شد که واقعاً با من خوب رفتار خواهند کرد. اما از روز اول، من تنها بودم و این موضوع خیلی سخت بود.

من 20 ساله بودم، اولین بار بود که در خارج از کشورم زندگی می‌کردم، اولین بار بود که خانه داشتم چون آن زمان هنوز در خانه والدینم در هلند بودم. بنابراین بسیاری از چالش‌های جدید وجود داشت که مجبور شدم به یکباره با آن‌ها مقابله کنم و کار را بسیار سخت کرده بود.

زمان‌هایی وجود داشت که واقعا خوشحال نبودم، کاملا شبیه به خودم نبودم یا مضطرب بودم. فکر می‌کنم اکنون در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که می‌خواهید از بازیکن آسیب پذیر حمایت کنید. من در زمانی فوتبالیست بودم که نشان دادن ضعف، غیرقابل قبول بود. امکان داشت شما را کاملا کنار بگذارند."

دیگر خبرها

  • آخرین شانس صلح؛ مذاکرات آتش‌بس در قاهره نتیجه بخش است؟
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان»
  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود
  • اعتراف ستاره سابق لیورپول: همیشه مضطرب بودم
  • تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن
  • آموزش نیرو‌های واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • آموزش نیروهای واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • روسیه کنترل کامل یک روستا در «دونتسک» را به دست گرفت
  • اولین دور فروش خودرو‌های وارداتی در ۱۴۰۳ + زمان دقیق