Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:31:25 GMT

یونان از تهدیدهای ترکیه در مورد مهاجران انتقاد کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۶۳۰۲

یونان از تهدیدهای ترکیه در مورد مهاجران انتقاد کرد

به گزارش روزنامه «کاتمیرینی»، «کریاکاس میتسوتاکیس» در نشست مطبوعاتی در شهر «تسالونیکی» در شمال یونان گفت: ترکیه نباید یونان یا اروپا را به حمایت از طرح آنکارا برای اسکان پناهندگان سوری در شمال سوریه مجبور کند.

میتسوتاکیس افزود: اردوغان باید درک کند که نمی تواند یونان و اروپا را در تلاش برای تأمین منابع بیشتر برای رسیدگی به پناهندگان مورد تهدید قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اروپا در سالهای اخیر ۶ میلیارد یورو در چارچوب توافق میان اروپا و ترکیه پول پرداخت کرده و بدون شک این توافق برای دو طرف سودمند بوده است.

یونان که مرز دریایی طولانی با ترکیه دارد، یکی از کشورهای خط مقدم در پذیرش هزاران پناهنده و مهاجر در اوج بحران بوده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه هفته گذشته اعلام کرد: ترکیه قصد دارد یک میلیون پناهنده را در شمال سوریه اسکان دهد و در صورت عدم پشتیبانی بین المللی از این طرح، وی می تواند مسیر مهاجران به اروپا را باز کند.

اردوغان در جمع مقامات حزب حاکم با انتقاد از کم کاری کشورهای اروپایی گفت: بار سنگین مهاجران سوری بیشتر بر عهده ترکیه قرار گرفته است.

ترکیه مصمم است، منطقه امنی را در داخل سوریه، در امتداد مرز خود ایجاد کند، و اعلام کرده که در صورت عدم توافق با ایالات متحده، آمادگی دارد که منطقه ای امن در داخل سوریه را تا پایان ماه جاری ایجاد کند.

اردوغان با اعتراض از نادیده گرفته شدن طرح منطقه امن ترکیه در سوریه توسط کشورهای غربی گفت: ما به تنهایی نمی توانیم بار سنگین مهاجران را برعهده بگیریم و اگر مجبور بشیم مرزهای خود را برای مهاجران سوری باز خواهیم کرد.

وی افزود: ما پشتیبانی لازم را از جامعه بین الملل به ویژه اتحادیه اروپا دریافت نکردیم.

ترکیه در آوریل سال ۲۰۱۱ مرزهای خود را برای مردم سوریه باز کرد و هم اکنون ۳.۶ میلیون نفر که از جنگ داخلی فرار کرده اند، نهمین سال خود را در ترکیه می گذرانند. اما از آنجا که ترکیه از رکود اقتصادی رنج می برد و بیکاری در حال افزایش است، خواستار بازگشت مهاجران سوری به کشورشان است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردوغان اتحادیه اروپا یونان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟