Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:03:49 GMT

پیام عزاداری‌ها دفاع از حریم اباعبدالله، دین و ولایت است

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۶۶۳۳

پیام عزاداری‌ها دفاع از حریم اباعبدالله، دین و ولایت است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی  عصر یکشنبه در حاشیه دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان در جمع خبرنگاران ،به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در سراسر جهان از جمله آمریکا، آفریقا، اروپا، آمریکای لاتین، آسیای میانه، آسیای جنوب شرقی و سایر کشورها اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم مقدمات ظهور فراهم شود، ابتدا باید این نسبت را با اباعبدالله بیان کنیم و شناخت امام حسین ( ع) از مقدمات جریان ظهور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: ایران این پرچم را به دست گرفته و به نسل‌های بعدی خواهد سپرد و اسلام در زمان ظهور وجهه دیگری خواهد داشت و رشد و بالندگی آن بیشتر می شود.

رئیس اوقاف کشور به اجرای طرح شمیم حسینی در راستای حمایت از هیئت‌های عزاداری اشاره کردو گفت: در این طرح ۳۰ هزار هیئت کمک‌هایی را برای تهیه سبد مصرفی خود با مساعدت سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و اصناف دریافت کردند.

حجت‌الاسلام خاموشی به پیام قیام امام حسین(ع)  اشاره کرد و یاد آورشد: جریان حرکت‌های حماسی و عاشورایی در ایران اسلامی دارای سابقه‌ای طولانی است و  مسجد و حسینیه اعظم زنجان پیشینه ۳۰۰ ساله دارد و نشان می‌دهد مردم در طول صدها سال در اینجا عزاداری می‌کردند.

وی گفت: اگر هر نسل را ۲۵ سال و هر ۱۰۰ سال را ۴ نسل حساب کنیم، روی هم رفته حسینیه اعظم زنجان ۴ نسل دیرینه دارد. 

رئیس اوقاف کشور تصریح کرد: طبق نقل قول‌ها قدمت دسته عزاداری به ۷۰ سال می‌رسد که نوع عزاداری عظیم و یکپارچه آن ۲۰ سال پیش مرسوم شده است.

حجت‌الاسلام خاموشی به پیام عزاداری ها اشاره کردو افزود: پیام این عزاداری‌ها دفاع از حریم اباعبدالله، دین، اسلام و ولایت است و  مردم این پیام را با صدای بلند می‌رسانند که همچون امام حسین (ع) در مقابل ظلم بایستیم و الگوی استقامت را به جهان ارائه دهیم.

وی به اثرگذاری دسته حسینیه اعظم زنجان در حرکت‌های مذهبی دیگر شهرها اشاره کرد و افزود: دیگر شهرهای کشور نیز از این عزاداری الگوبرداری کردند و حرکت‌های پرشور را شکل دادند و شهرهای بزرگ این کار را به شکل یکپارچه انجام می‌دهند و این بسیار خوب است. 

رئیس اوقاف کشور بیان کرد:  اگر تکفیری ها می‌خواستند به دست منافقان و پشتیبانی صهیونیست‌ها نیل تا فرات را تصرف کنند، ایران اسلامی توانست پرچم‌دار حسینی باشد و از مظلومان جانانه دفاع کند. 

حجت‌الاسلام خاموشی گفت: امروز تروریست‌ها از سوریه و عراق بیرون رفتند و یمن به پیروزی نزدیک شده و هر کس از فرهنگ عاشورا پیروی کند، خوار و ذلیل نمی شودچرا که یا شهید می‌شود و یا پیروز می‌شود.

کد خبر 4714745

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه ماه محرم ماه محرم هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام گرگان شهرکرد استانداری سمنان اربعین حسینی خرم آباد خطبه های نماز جمعه یاسوج کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی تنها مدیر فرهنگی هنری منطقه22 از دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه 22 خبر داد و گفت : ویژه برنامه صادق آل عبا در روز شنبه 15  اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت امام صادق علیه السلام از میدان المپیک با تلاوت قران کریم  توسط قاری ممتاز دکترحسین جعفری شروع خواهد شد پس از آن  ذاکر اهل بیت(ع) حاج محمد نیک آریا در سوگ امام جعفر صادق روضه خوانی خواهد کرد. 

تنها در ادامه افزود:دسته های عزاداری منطقه بعد از مراسم میدان المپیک  به سمت دانشگاه علامه طباطبایی حرکت نموده و در دانشگاه با نوای مداح اهل بیت (ع) حاج حسن جعفری و اقامه نماز ظهر و عصر این مراسم ادامه خواهد داشت . همچنین موکب های پذیرایی در میدان المپیک و در دانشگاه  مستقر است. 

شایان ذکر است، این برنامه به همت فرهنگسرای تهران با مشارکت دانشگاه علامه طباطبایی، شهرداری منطقه22،پایگاه بسیج عمار یاسر، مجمع مساجد و هیات های مذهبی برگزار می‌شود. 

وی یاد آور شد؛ دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می توانند روز شنبه15 اردیبهشت ماه ساعت 9 صبح به میدان المپیک منطقه22 مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • وزیر دفاع یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود