Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:04:07 GMT

شهیدان منا لبیک‌گویان، دعوت حق را پذیرفتند

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۷۲۳۳

شهیدان منا لبیک‌گویان، دعوت حق را پذیرفتند

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی یکشنبه شب در مراسم یادواره شهدای منا که در مسجد آخوند طلابی شهر گنبدکاووس برگزار شد، گفت: در روایات اسلامی آمده، کسی که درحال احرام از دنیا برود با همان لباس در روز قیامت محشور می‌شود و این جایگاه بالایی است که نصیب شهدای منا شد.

وی با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) به فلسفه و برخی اهداف نهضت آن حضرت اشاره کرد و افزود: قیام امام حسین (ع) برای همه قیام‌های پس از خود، ذخیره‌ای از عزت، سازش‌ناپذیری در برابر ظلم و فدارکاری و ایثار در راه خدا درست کرد و امروز می‌بینیم هر کجا قیامی علیه ظلم انجام می‌شود، برگرفته از نهضت عاشورایی امام حسین (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام ترابی، بیعت نکردن با ظالم و زیربار ذلت نرفتن را از دیگر درس‌های نهضت امام حسین (ع) دانست و اضافه کرد: شعار هیهات من الذله و خون بر شمشیر پیروز است برگرفته از قیام آن امام شهید است که مظلومانه به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: در نهضت عاشورایی امام حسین (ع) یک روح بلند عبادی و عظمت بزرگ توحیدی و همچنین درس‌های زیاد اخلاقی دیده می‌شود که بایستی گروه‌های مختلف جامعه بالاخص نسل جوان با مطالعه تاریخ، بیشتر با اهداف قیام امام حسین (ع) که وجود مبارکش سراسر توکل و عشق به خداست، آشنا شوند.

امام جمعه گنبدکاووس، جریان سازی سیاسی به نفع توحید و دین اسلام و نیز شناخت امام حق را از دیگر اهداف قیام امام حسین (ع) برشمرد و ادامه داد: امام حق، امامی است که خود را وقف دین خدا نماید و در این راه، ذره ای تردید به خود راه ندهد.

حجت‌الاسلام ترابی خاطرنشان کرد که امام حسین (ع) مظلومانه به شهادت رسید و در بیان مظلومیت ایشان در تاریخ همین بس که بدن مطهر آن حضرت که فرزند رسول خدا (ص) بودند، سه روز بدون غسل و کفن بر زمین گرم کربلا مانده بود.

وی همچنین با قدردانی دست اندرکاران برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای منا در گنبدکاووس، از فعالیت‌های قرآنی مسجد آخوند طلابی این شهرستان تجلیل کرد و آن را از معجزات انقلاب اسلامی در منطقه و در راستای بیانیه رهبری موسوم به گام دوم انقلاب دانست.

به گزارش ایرنا، امام جمعه اهل سنت نگین‌شهر از توابع شهرستان آزادشهر درشرق استان گلستان نیز در این مراسم با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و بزرگداشت یاد شهدای منا درسال ۹۴، گفت: شهدای منا جایگاه والایی نزد خداوند دارند زیرا در درحالی که درجوار خانه امن الهی مشغول انجام مناسک حج بودند، مظلومانه به شهادت رسیدند.

آخوند ابوبکر خوجملی با بیان خاطرات خود از تعدادی از شهدای منا در ایام مناسک حج گفت: انصافا همه آنها افرادی خوش اخلاق و خوش برخورد بودند و دعا می‌کنیم خداوند متعال این شهیدان بزرگوار را با امام حسین (ع) و شهیدان کربلا محشور بفرماید.

وی اضافه کرد: اهل سنت همچون اهل تشیع به اهل بیت پیامبر(ص) مودت دارد و احادیث زیادی از نبی مکرم اسلام (ص) در وصف امام حسن (ع) و امام حسین (ع) به عنوان سید جوانان اهل بهشت و یا اینکه فرمودند "حسین از من و من از حسین هستم و هرکس حسین (ع) را دوست داشته باشد ، خداوند او را دوست می دارد،آمده است.

آخوند خوجملی به وحدت و اتحاد بین شیعه و اهل سنت و احترام به عقاید یکدیگر در جمهوری اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی این وحدت و صمیمیت در حد مطلوب وجود دارد و امروز ایران اسلامی، امن ترین کشور در منطقه است که باید شکرگزار این نعمت الهی باشیم.

به گزارش ایرنا، درسال ۹۴ در فاجعه منا حدود هفت هزار حاجی جان خود را از دست دادند که ۴۷۷ نفر از آنان ایرانی و از این تعداد ۴۹ نفر حاجیان گلستانی بودند؛ اکثریت قریب به اتفاق جانباختگان فاجعه منا در استان گلستان از اهل سنت این استان بویژه از کاروان‌های گنبدکاووس و بندرترکمن بودند.

 گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس اجتماعی ایثار و شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۷۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)

علیرضا نقوی مدیرمنطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان این که بررسی‌های اولیه از فرونشست زمین میدان امام حسین (ع) نشان از یک مسیر متروکه فاضلاب بود، گفت: مرمت و اصلاح فرونشست از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شد.

وی افزود: زیرگذر امام حسین (ع) ورودی شهید باهنر به بلوار دانشجو که شب گذشته بر اثر بارندگی دچار فرونشست شده بود، با همکاری شرکت آب و فاضلاب و پلیس راهور و تلاش نیرو‌های منطقه مرمت و اصلاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند
  • مادر شهید ابراهیم ملک محمدی دعوت حق را لبیک گفت
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)