Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-06@19:31:35 GMT

عینکی که سینما را شبیه‌سازی می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۷۲۳۵

عینکی که سینما را شبیه‌سازی می‌کند

ایتنا - این هدست سینمایی در واقع عینک هوشمندی است که از دو نمایشگر OLED استفاده می‌کند و با قرار گرفتن روی چشم کاربر حضور در سینما را برای او شبیه‌سازی می‌کند.

شرکت TCL در IFA امسال با تعدادی نمونه اولیه از دستگاه‌های خود ظاهر شده و امیدوار است با توسعه آن‌ها بتواند روند تولید محصولات خود را در آینده تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این دستگاه‌ها wearable display concept است که شباهت زیادی به هدست سینمایی شخصی دارد.

به گزارش ایتنا از تابناک، این هدست سینمایی در واقع عینک هوشمندی است که از دو نمایشگر OLED استفاده می‌کند و با قرار گرفتن روی چشم کاربر حضور در سینما را برای او شبیه‌سازی می‌کند. بر خلاف محصولات Avegant ،Royole و سونی، TCL این تکنولوژی را در یک جفت عینک آفتابی با فیلتر پلاریزه عرضه کرده است. صدا از اسپیکرهای تعبیه شده در دسته‌های عینک بیرون می‌آید و هدست با USB-C به یک گوشی سازگار  TCL متصل می‌شود.

به خاطر ابعاد مناسب و نسبتا باریک این دستگاه، کاربری آن به محیط خانه محدود نمی‌شود و کاربر می‌تواند آن را به صورت روزمره و در قطار یا اتوبوس هم مورد استفاده قرار دهد. دو نمایشگر تعبیه شده در این عینک برای اینکه تجربه راحت و مناسبی برای کاربر به همراه داشته باشند به اندازه کافی مات طراحی شده‌اند اما حاشیه‌های آن‌ها نیمه شفاف است و به کاربر این امکان را می‌دهد تا همزمان به محیط اطراف هم توجه کند.

TCL در غرفه خود نمونه اولیه‌ای از یک گوشی تاشو را هم به نمایش گذاشته که تا سال 2020 معرفی می‌شود. این گوشی 7.2 اینچی نمایشگر ثانویه در پنل خارجی خود ندارد اما با باز کردن کامل آن با یک نمایشگر 1536×2048 پیکسلی امولد رو به رو خواهید شد. TCL اعلام کرده که دستگاه در مقابل خم شدن تا 200 هزار بار مقاوم است.
 
هنوز دقیقا مشخص نیست که این محصولات TCL چه زمانی معرفی و عرضه خواهند شد و این شرکت اعلام کرده که همچنان در حال بررسی راه‌هایی برای استفاده و نگهداری بهینه از نمایشگرهای تاشو است و مثلا استفاده از ساختار مربعی به جای ساختار مستطیلی هم در دست بررسی قرار دارد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: هدست واقعیت مجازی گوشی تاشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۷۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در عظیمیه کرج

‌به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد نادربیگی گفت: کارشناسان پلیس فتای استان البرز با بکارگیری روش‌های نوین بررسی جرایم رایانه‌ای و اقدامات فنی و پلیسی از فعالیت یک اکانت تلگرامی در زمینه فیشینگ مطلع شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: پس از انجام اقدامات پلیسی هویت و مخفیگاه متهم مورد نظر در منطقه عظیمیه کرج شناسایی و نامبرده با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

وی بیان کرد: در بازرسی از تجهیزات الکترونیک متهم که به وسیله آنها اقدام به ارسال پیامک‌های جعلی ابلاغیه قضائی می‌کرد، اطلاعات بانکی بیش از ۴۰۰ کاربر شناسایی شد که تاکنون ۱۸ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند.

سرهنگ نادربیگی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این متهم توسط کارشناسان بیش از دو میلیارد ریال برآورد می‌شود، از معرفی وی به مرجع قضائی خبر داد.

وی گفت: مشاهده ابلاغیه قضائی هیچ نیازی به پرداخت وجه ندارد، لذا در مواجهه با سایت‌های جعلی که برای مشاهده ابلاغیه کاربر را به درگاه واریز منتقل می‌کند، به هیچ وجه اطلاعات بانکی را در آن بارگذاری نکنید.

کد خبر 6097093

دیگر خبرها

  • جزئیات دو شبیه سازی آمریکا برای حمله به ایران
  • ریموت کنترل جرثقیل و کاربرد آن
  • فیشینگ حرفه‌ای در عظیمیه کرج دستگیر شد
  • هوش مصنوعی iOS ۱۸ را زیر و رو می‌کند
  • برای این تغییر ظاهری در آیفون باید تا ۲۰۲۶ صبر کنید!
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در عظیمیه کرج
  • عرضه فیس آیدی اپل با مدل آیفون ۱۸ پرو
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • نمایشگر‌های لمسی ضد میکروبی در راه است