Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@06:19:18 GMT

نشست زمین در شهرری براثر حفاری مترو

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۷۴۱۹

نشست زمین در شهرری براثر حفاری مترو

دبیر بحران شهرداری منطقه ٢٠ تهران گفت: حفاری خط ٦ مترو تهران باعث فرونشست هفت میلی‌متری زمین در خیابان شهید غیوری شمالی شهرری شد.

به گزارش ایرنا، خط شش مترو ۳۲ کیلومتر طول و ۳۱ ایستگاه دارد. این خط از حرم عبدالعظیم(ع) آغاز و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در امام حسین(ع) با خط دو، در ایستگاه شهدای هفت تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به شمال غربی تهران منتهی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا هاتفی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امروز در اثر لرزش‌هایی که به واسطه دستگاه تی بی ام(دستگاه حفاری تونل مترو) به وجود آمد، بخشی از خیابان شهید غیوری شمالی دچار فرو رفتگی هفت میلی‌متری شد.

وی تصریح کرد: با تشخیص و حضور به موقع عوامل مترو و شهرداری، خیابان ایمن‌سازی شد.

هاتفی با بیان اینکه حفاری خط ۶ مترو حد فاصل ایستگاه دولت آباد تا حرم مطهر عبدالعظیم( ع) علت اصلی این حادثه بوده است، افزود: حفاری در عمق ١٧ متری از سطح زمین انجام می‌شود و خوشبختانه این فرونشست بسیار محدود و جزئی بود.

وی یادآور شد: عوامل مترو از زیر زمین نقاط نشست کرده را با بتن و عوامل شهرداری نیز از سطح زمین محفظه‌های خالی را پر از بتن کردند.

دبیر بحران شهرداری منطقه ٢٠ تهران با بیان اینکه این فرونشست محدود و هیچ‌گونه خطری برای عابران و ساکنان نداشته است، یادآور شد: اقدامات پیشگیرانه به خاطر عبور لوله گاز. آب و فاضلاب انجام شده و منطقه تا ۴۸ ساعت زیر نظر نظارت عوامل اجرایی قرار دارد.

وی تصریح کرد: عوامل ادارات آب، گاز، فاضلاب، شهرداری و آتشنشانی تا ۴۸ ساعت آینده در منطقه حضور خواهند داشت و تمام امور را تحت نظر خواهند داشت.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مفقودشدن کارگر شهرداری

بارش‌های شدید جمعه چهاردهم و صبح شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه، باعث بروز تند آب، انسداد و گرفتگی در یکی از شبکه‌های دسترسی به کانال جنوب شرقی تهران و در حوزه شهرداری منطقه ۱۵؛ بزرگراه بعثت نزدیک به میدان بسیج (در داخل فضای سبز) شد.

به گزارش فارس، شهرداری منطقه ۱۵ تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی بارندگی شدید و گرفتگی این شبکه دسترسی به کانال اصلی، عوامل اجرایی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام شدند و کارگران اداره مسیل‌های منطقه برای رفع گرفتگی شبکه آبرسانی به محل اعزام شده و در جهت بازکردن آن اقدام کردند.

حجم تندآب و فشار آب زیاد، باعث افتادن یکی از کارگران پیمانکار اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی متصل به کانال سرخه حصار شد.

در پی این حادثه بلافاصله عوامل اجرایی و نیرو‌های امدادرسان از جمله آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و در دسته‌های مختلف نیرو‌های امدادرسان اقدام به گشت و جست‌وجو از محل حادثه تا محدوده چرم شهر کرده‌اند.

عوامل امداد و نجات با همکاری شهرداری منطقه همچنان در حال جست‌وجوی این کارگر خدمت‌رسان هستند و در صورت کسب اطلاعات جدید، اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین در راستای تعهد شهرداری منطقه ١۵، در حفظ جان کارکنان خود، حادثه پیش آمده با جدیت در دست بررسی است و در صورت محرز شدن تخلف یا عدم رعایت اصول ایمنی کافی، پیمانکار مربوطه حتماً بازخواست خواهد شد و در این باره نیز به عموم شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تکرار نشست زمین در خیابان شهیدان کاظمی/عمق فرونشست ۴ متر است
  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • کارگر شهرداری در سیلاب بزرگراه بعثت مفقود شد
  • ماجرای مفقودشدن کارگر شهرداری
  • اعلام جزئیات مفقودی یک کارگر شهرداری منطقه ۱۵ تهران