Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@08:41:29 GMT

عزاداری مصلحانه پیام قیام امام حسین(ع)

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۹۱۸۹

عزاداری مصلحانه پیام قیام امام حسین(ع)

اولین اجتماع بزرگ عاشورائیان حسینی با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی در میدان جانبازان شهرستان نکا برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، صبح امروز اولین اجتماع بزرگ عاشورائیان حسینی در نهمین روز از ماه محرم با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی در میدان جانبازان شهرستان نکا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مراسم که به صورت مستقیم از شبکه‌های مختلف سیمای کشوری و استان مازندران در معرض دید هموطنان قرار داشت با وجود بارش شدید باران مورد استقبال خوب مردم شهرستان قرار گرفت و باشکوه خاصی برگزار شد.

در این مراسم مداحان مختلف شهرستان به خصوص مداحان جوان و البته نوجوان به نوحه‌خوانی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) پرداختند و با سینه زنی مردم بر شور و شکوه مراسم نیز افزوده شد.
 
* قیام مصلحانه علیه مفسدان زمان
در این مراسم آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امام جمعه نکا با اشاره به پیام‌ها و فلسفه‌های قیام و انقلاب اباعبدالله و عزاداری ما برای آن حضرت برای امروز ما، اظهار کرد: انسان‌ها دو دسته فاسد و صالح هستند.

وی افزود: برخی از انسان‌های فاسد فقط خود راه نادرستی را در پیش گرفته و چندان ضرری به جامعه و دیگران نمی‌رسانند بلکه فقط خود را تباه می‌سازند اما برخی دیگر از انسان‌های فاسد علاوه بر ضرر رساندن به خود به دیگران و جامعه نیز آسیب می‌رسانند که به این افراد مفسد می‌گویند.

امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: مفسدان ایجاد فساد کرده و جامعه را از اقتصاد، فرهنگ و فضای مجازی و حقیقی با فساد تباه می‌کنند و جوان‌ها را در حوزه‌های مختلف فاسد می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: در مقابل، انسان‌های مفسد چه باید کرد و چگونه باید بود آیا در مقابل آن‌ها اگر صرفا صالح باشیم کافی است، یعنی خودمان اگر در راه درستی و خوبی حرکت کنیم کافی است یا علاوه بر صالح بودن باید مصلح باشیم.

وی گفت: مصلح بودن یعنی باید با فساد مبارزه کنیم و با مفسدان درگیر شویم در مقابل مفسدان که می‌خواهند جامعه را به فساد بکشند سکوت نکنیم چراکه ظالمان که می‌خواهند به حقوق مردم، دین و مردم، اقتصاد، مال و جان مردم تعرض داشته‌باشند که در مقابل آن‌ها باید مصلح بود.

محمدی لائینی تصریح کرد: آدم صالح می‌گوید من کار خودم را بکنم و دزدی و خیانت نکنم کافی است و فلانی، ظالمان و مفسدان چه کار به کار من دارد اما انسان‌های مصلح اینگونه حرف نمی‌زنند صرف اینکه من خوب باشم کافی نیست بلکه باید جامعه خوب باشد و با آن‌هایی که می‌خواهند جامعه را به فساد بکشند مقابله کرد و مصلح بود.
 
* عزاداران انقلابی حسین(ع)
وی افزود: امام حسین(ع) قیام خود را برای اصلاح امت جدش خواند و این پیام قیام امام حسین(ع) است که صرف صالح بودن کافی نیست بلکه باید مصلح بود همچنین مراسم عزاداری امام حسین(ع) نیز باید مراسم مصلحان باشد نه صرفاً صالحان.

امام جمعه نکا تأکید کرد: عزاداری و عزاداران امام حسین(ع) باید انقلابی باشند و مانند امام با مفسدان درگیر شوند، مراسمی که کار به آمریکا و انقلاب ندارد و فقط به ذکر مصیبت می‌پردازد پیام امام حسین(ع) را نگرفته‌اند.  

وی در پایان گفت: بنابراین باید پیام قیام امام حسین(ع) را که درگیری و پیگیری از مفسدان و عزاداری انقلابی و مصلحانه بوده است را جدی بگیریم و به آن عمل کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۹۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است

گسترش تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین باعث شوکه شدن رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر آن شده است. نتانیاهو بیانیه‌ای صادر و اعتراضات آنها را محکوم کرد. او در عین حال مدعی شد که این تظاهرات ضد یهودی هستند و یادآور اتفاقاتی است که در دانشگاه‌های آلمان در سال‌های گذشته رخ داد. 

براساس گزارش عربی پست، اظهارات نتانیاهو در بیانیه خود نشان دهنده خشم رژیم صهیونبستی است، زیرا او ادعا کرد: آنچه در دانشگاه‌های آمریکا اتفاق می‌افتد وحشتناک است. گروه‌های یهودی ستیز کنترل دانشگاه‌های پیشرو را در دست گرفته اند. این غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.

پیش از ابراز نگرانی نتانیاهو، روز چهارشنبه، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم اشغالگر خواستار  پایان دادن به تظاهرات حمایت از نوار غزه در دانشگاه‌های آمریکا شده بود.

به موازات آن، ایتامار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شد که یهودیان دیاسپورا در حال حاضر از موج شدید یهودستیزی در جوامع و دانشگاه‌ها در ایالات متحده، اروپا و جهان رنج می‌برند.

دانشگاه‌های معتبر آمریکا شاهد چندین حرکت اعتراضی علیه جنگ خونین اسرائیل در نوار غزه هستند.

در ۱۸ آوریل، ۱۰۸ دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در آمریکا، در اعتراض به سرمایه گذاری‌های مالی مستمر دانشگاه در شرکت‌هایی که از اشغال فلسطین و نسل کشی در غزه حمایت می‌کنند، دست به تحصن زدند در جریان تظاهرات دستگیر شدند.

درپی بازداشت این دانشجویان اعتراض به سایر دانشگاه‌های پیشرو در آمریکا مانند نیویورک، ییل، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه کارولینای شمالی گسترش یافت و تاکنون در دانشگاه‌های زیادی اعتراضات شکل گرفته که با واکنش شدید پلیس آمریکا روبروست.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • کشتی فرنگی جام تختی| نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند
  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)