Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:10:03 GMT

نذری بدون خم شدن کمر پاکبان‌

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۹۹۰۰

نذری بدون خم شدن کمر پاکبان‌

هر سال با شروع ماه محرم و روزهای عزاداری، بسیاری از مردم به دلیل داشتن تعلق خاطر به عزاداری های دوران کودکی، نوجوانی و جوانی، همزمان با برگزاری جلسات و دسته های عزاداری، به توزیع نذری اعم از غذا یا شیر و غیره اقدام می کنند.

آن قدر در اشتیاق نذری دادن و بردن گوی سبقت از رقیب، در تکاپو هستند که از قرار دادن سطل های زباله در کنار بساط خود غفلت می کنند و برای نذر خود از جان رفتگران و پاکبانان شهرداری مایه می گذارند و آنان را در ایام محرم از عزاداری خود محروم می کنند تا این سیره که پاکیزگی و نظافت از ایمان است را در جامعه پیاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینجاست که نذری دادن و نذری خوردنی که باید در کنار رعایت نکات بهداشتی و سلامتی، تضمین کننده روح و روان باشد، قامت رفتگران و پاکبان ها را به خاطر پخش نذری و قبولی حاجت خم می کند و دست دعای فرزندان آنان را به سوی آسمان بلند می کند.

ضمن اینکه محرمی که امام حسین (ع) و یاران باوفایش با فداکاری های بی مثال خود در راه اسلام، جاودانگی و بقای آن را تضمین کرده و راه روشن حقیقت را برای همیشه تاریخ روشن نگه داشته اند تا امثال من و شما امروز به بیراهه کشیده نشویم، به ماهی پر از سختی و اضافه کاری برای عزیزان تبدیل می شود که نه تنها ثوابی در آن نوشته نمی شود بلکه محیطی آلوده و پر از آسیب های زیستی تحویل می دهد.  

رعایت کنیم تا اجابت شویم

برای اینکه رعایت حال نارنجی پوشان شهرداری را هم کرده باشیم عزاداران باید آشغال های خود را در محل سطل های زباله قرار دهند یا پخش کنندگان نذری چاره ای برای آشغال های حاصله از پخش نذری بجویند تا مبادا دیگران جور نذری ما را بکشند و به زحمت بیفتند.

بیایید با کم کردن تولید و مصرف ظروف پلاستیکی یکبار مصرف که غالبا تجدیدپذیر نیستند و سبب آلودگی های جبران ناپذیر در محیط زیست می شوند و از نظر بهداشتی هم زیان آورند به توسعه فرهنگ نوعدوستی و اجرایی شدن رفتارهای دوستدار طبیعت بپردازیم.

از این رو بهتر است به منظور حفظ سلامتی و کاهش تولید زباله، از ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی و تجزیه پذیر استفاده کرد و در کنار توزیع آن، از قرار دادن سطل های زباله غافل نماند تا هم چهره شهری زیبایی داشته باشیم و هم کمر دیگری را برای منفعت شخصی خم نکنیم.

پیشنهاد می شود مسئولان فرهنگی مساجد، تکایا و هیات های عزاداری همان گونه که به ایام محرم اهمیت داده و با برگزاری هر چه با شکوهتر مراسم به اهل بیت و آیین مذهبی احترام می گذارند، به محیط زیست و مشکلات موجود آن نیز توجه کرده و با مطالعه در این حوزه و تشویق و ترویج مخاطبان خود به رفتارهای دوستدار طبیعت، ارادت خویش را به بزرگان دین که خود طلایه دار حفاظت از محیط زیست و پرهیز از اسراف و هدر دادن نعمت های الهی بودند نشان دهند.

خبرنگار اجتماعی ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محرم ۹۸ هیأت عزاداری زباله های پلاستیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۹۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت اشتغال اتباع غیر مجاز در پاکبانی

رضا محمدی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی و غیرمجاز به عنوان پاکبان در سطح شهر جرم محسوب می شود.

محمدی با تأکید بر اینکه رفت و روب، نظافت و آراستگی شهر یکی از مهمترین مأموریت‌های شهرداری تهران است، افزود: اکثر زباله گردها اتباع هستند که با دستورات قضایی اخذ شده آنها رد مرز شدند.

مدیر عامل سازمان پسماند درباره فعالیت اتباع به عنوان پاکبان در سطح شهر اظهار کرد: در قراردادهایی که میان شهرداری و پیمانکاران منعقد شده عنوان بهره مندی از نیروی اتباع مجاز که دارای مدارک هویتی و ساکن کشور هستند، درج شده است.

محمدی افزود: فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی و غیرمجاز به عنوان پاکبان در سطح شهر جرم و تخلف در قرارداد محسوب می شود و لذا در صورت فعالیت، از سوی شهرداری و همچنین پلیس امنیت با آنها برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فوت پاکبان طرقبه ای بر اثر تصادف با پژو پارس
  • ممنوعیت اشتغال اتباع غیر مجاز در پاکبانی
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • میثم تیموری: محرم نویدکیا جنتلمن است
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • ماجرای دست‌بند پر سروصدای مربی لیگ برتری
  • پاکبان پاک‌سرشتِ زنجانی
  • (ویدیو) گفتگو با پاکبان شاکر از عملیات وعده صادق
  • سپاهانی‌ها خواهان رفتن مورایس و بازگشت سرمربی محبوب
  • اولین گفت و گو با پاکبانی که بابت حمله ایران به اسرائیل معروف شد | آرزوی چند ساله ام بود که ... + فیلم